Inlägg från: födda 08 o 12 |Visa alla inlägg
  • födda 08 o 12

Snart 5-åring som vägrar bajsa på toaletten

Samma problem här hemma som TS har! =( Fast vår dryg 4 årige kille ber inte ens om blöja utan gör ifrån sig i kalsongerna... Extremt tröttsamt! Gärna "småkluttar" flera ggr per dag.. Har också prövat ALLT men inget resultat.
    Så ingen hjälp att få härifrån, men vill väl bara säga att jag förstår hur TS känner. Låt mig veta om du kommer på lösningen ;)

• födda 08 o 12

Nej vi har inte kollat förstoppning. jag ringde till vår BVC-sköterska för ca 6 månader sen. Men enligt henne så är ju allt normalt! :/ Men har tid för en försenad 4-årskontroll nu till fredagen och har verkligen påvisat för BVC att jag är orolig över detta så hoppas på remiss till läkare.

Om inte "magmedicin" hjälper får det väl bli BUP?! Satt och bläddrade i min barnläkarbok när sonen hade öroninflammation och fick upp sidan om att bajsa på sig och där stod det att om ett barn som är över 4 år bajsar i byxorna så är det ett tecken på psykisk ohälsa, mobbning och övergrepp och att man bör kontakta BUP! :S
    Sen en dag i veckan så kan han gå på toan el. pottan o bajsa och jag tror att NU har det löst sig...men icke..

Men han är i övrigt en väldigt glad och sprallig person och har utvecklats och lärt sig allt annat som en 4 åring ska kunna utan problem. Fantasi i mängder!

Medans sonen bajsar 4 ggr om dagen så har inte tjejen på 3 månader bajsat på 9 dagar nu! (aldrig är man nöjd ;)

• födda 08 o 12

Ja, jag får kontakta läkaren själv om inte BVC fixar det på fredag. (skulle ha gjort det direkt! Men lätt att va efterklok)

Kan inte din son få Movicol eller något annat igen tro, så kanske han inte kan gå och hålla sig när han inte får någon blöja utan måste gå på toaletten eller kommer det i kallingarna då?

Hoppas verkligen att vi hinner få "rumsrena" killar innan skolan börjar! Extremt stressande och irriterande är det, jag blir knäpp på detta. Nu passade han på att bajsa när han fick på sig nattblöjan...

Lycka till!

• födda 08 o 12

Ja, vilken grej!! Kanske jag kan få lillskruttan blöjfri innan stora killen! Jag får läsa på om EC. Men enligt BVC så är det helt okej att bajsa i brallan ända till han fyller 6. Men som sagt man kanske inte ska lyssna blint på deras prat :P

Svar på tråden Snart 5-åring som vägrar bajsa på toaletten