• Anonym (1)

Bipolär - Fakta!

Manier och eller hypomanier utan eufori och eller dysforiska manier är INTE samma sak som depression!!! Tecken på depression och tecken på dysforisk mani är INTE samma!

Jag begriper inte varför "inget lyckorus" för dig är samma sak som "tecken på depression"?!

• Anonym (1)
    Anonym (Bipolär) skrev 2013-02-06 13:41:19 följande:
    Det är inte min åsikt jag skrivit, utan faktatext jag hittat. Likväl som irritabilitet, aggressiva utbrott eller otålighet kan vara tecken på depression kan de även vara tecken på hypomani.
    Det var en riktigt kass och inkorrekt faktatext om det stod "tecken på depression" som de enda symptom man kan ha på mani förutom lyckorus. Jag skulle säga att en mani utan lyckorus är MER lik stress än depression, om man måste jämföra den med någonting istället för att beskriva symptom.
  • Anonym (1)
    njkä skrev 2014-03-12 12:45:35 följande:
    Vart har du fått all denna information ifrån? skriver ett arbete om bipolär sjukdom så hade varit bra om man kan hitta den informationen någon stans Glad
    Jag är helt övertygad om att du kan hitta bättre information på till exempel google eller wikipedia. Informationen i trådstarten stämmer liksom ändå inte. ;)
Svar på tråden Bipolär - Fakta!