• YummyMami

Det är att föredra att bo på ön, fastlandet kryllar av knarkare, alkoholism och psykiskt störda. Om man ska överdriva lite, men det är den känslan jag får när jag besöker fastlandets bostadsområden.

Härnön har flertal olika områden, ska ni köpa eller hyra? Jag gissar på hyra när ni nu är helt färska på ön.

Skola

Bränna området är ok, Gärdesta är lite bättre. Mina går tyvärr inte där men det går bra ändå. Varför jag gillar Gärdesta är pga skolans arbetsrätt. De fångar upp barn med problem väldigt fort, föräldrar med problem gillar inte det så det finns dem vilka flyttar sina barn därifrån så att de kan få supa ifred.

Willys kommer att öppnas snart och den ligger mellan centrum och Gärdesta.

Centrum har bla Hemköp, H & M, Lindex,Åhléns och andra bra ha butiker.

Skriver mer sen.,

Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • YummyMami

De gånger jag har gått till murberget (underbar museums område) så har jag sett. En man med byxorna nere vid knäna snorren fri och han skrattade högljutt och pissa gjorde han oxå. Annan gång var det tre st personer kring 20 års åldern, en kräktes på gatan pga fylla på dagtid och nej det var inte helg. Annan gång full slagsmål, mera fylla, skrikande och gapande personer osv osv.

Sen området vid brandstation så är det mycket stölder (enligt två vilka flyttade nyligen till ön), fast det är något typiskt för Härnösand. Cyklarförsvinner lätt. Så Ts STORA CYKELLÅS är ett het tips. ;)

Om ön är snobbområde vet jag inte men som inflyttad till Härnösand så är jag VERKLIGEN VERKLIGEN GLAD för att jag råkade hamna på ön.

Vi blev erbjuda lägenhet på murberget och en på ön då när vi skulle flytta hit. Vi hade ingen koll på stället innan.

• YummyMami
    Marie 104 skrev 2013-02-18 20:48:14 följande:
    Jag tycker INTE att du ska lyssna på yummimummi... Hon verkar inte ens bo i Härnösand då hon inte ens vet att det heter geresta...!

Sen är det ju bara så att det finns "tokigt" folk överallt faktiskt.. :)

Det är bara en busstur dom är gratis.. Den går mellan centrum och ett större handelsområde.. Sen just nu för tillfälligt är alla bussturer gratis på lördagar.. :) men vet inte hur länge det håller i sig..

Visst visst, ska de låta så där så ska jag inte skriva mer i tråden.

Välkommen till Härnösand Ts, stället där de även saknar kunskap om dyslexi!
Svar på tråden Om att flytta - Till Härnösand.