Vilken kändis tål du inte?
Jag kan inte med Pernilla Wahlgren, för att hon kom fram på sina föräldrars meriter fastän hon inte själv har varken talang, sångröst, utseende, star quality eller någonting, som motiverar den position hon fått i svenskt nöjesliv. Så känner jag även för Lotta Engberg - fast där vet jag inte hur hon kom in i branschen. Men jag kan hur-eller-hur inte förstå hennes popularitet. Bara en sådan sak som att hon hela tiden - ända sedan hon slog igenom strax efter 20 - har sett så gammal och sliten ut för sin ålder...
Internationellt finns det väl ingen jag inte "tål", på den nivån, men det är flera vars popularitet jag inte förstår. Annette Bening t.ex. - tycker att hon är androgyn och inte alls snygg. Skumt att hon fått huvudroller mot så många hunkar, liksom! Leonardo di Caprio och Keenu Reeves är också konstigt - de är ju bleka, magra, gosseaktiga -inte alls maskulina eller hunkiga...
Brad Pitt är också klart överreklamerad. Tycker inte att han är snygg i ansiktet överhuvudtaget, även om han tidvis haft en vältränad och snygg kropp i vissa filmer (t.ex. Troja).
I en äldre generation förstod jag aldrig hypen över Humphrey Bogart. Tycker han såg ut som en klen och spenslig liten vessla!