• Nania

December bebis 2013

Hejsan :D Här vill jag gärna få hänga med :) Plussade med nr 3 igår och har BF 6/12 :D

• Nania
    Irlais skrev 2013-03-27 07:55:40 följande:
    Jag ansluter mig också till tråden, plussade precis (så att det var tydligt i alla fall!) och har BF 4dec. Fick missfall i februari så det gick riktigt snabbt att plussa igen, är jätteglad och det känns bra den här gången :)
    Grattis :D
  • Nania
    tjej89 skrev 2013-03-26 16:56:07 följande:
    så man har högre temperatur när man är gravid? det visste jag inte :)

Jag fick också ett tydligt streck, skrämde upp sambon med att det säkert var två därinne eftersom man kunde så så tidigt haha :)

Jag har också ont i brösten, känns som dom är fulla med blåmärken :( sen är jag super trött!
    däckar kl 21 varje kväll och sover som en klubbad säl. så jag minns inte mina drömmar alls...

har ni berättat för era nära och kära? vi tänkte vänta till vecka 12 (om jag kommer dit :( ) hur tänker ni?

roligt att ha flera i ''samma båt''

lycka till med studierna! :D 
    Temperaturen ökar efter ÄL och sedan sjunker den kring mens igen om man inte är gravid då den i normala fall (undantag finns ju alltid) håller sig hög hela graviditeten.

Här kan du se min kurva denna månaden

• Nania
    MissKaos skrev 2013-03-27 19:34:31 följande:
    Hoppar in i tråden efter en illamåeende dag!
    Bebis i december, hemma med ettan som är förkyld och febrig idag och imorgon med.
    Får skriva mer sen och läsa lite i tråden, just nu är det lätt kaos här hemma
    Jag känner också redan av det. Än så länge bara när jag inte ätit i alla fall!
  • Nania

Vad sägs om en BF lista som gör det lite lättare att hålla reda på varandra? Kopiera gärna och skriv in er själva :)

BF-lista 

6/12 Nania, Kävlinge, 2 barn sedan innan födda -08 och -10 Gravid

• Nania
    tjej89 skrev 2013-03-27 17:14:59 följande:
    Grattis! vad roligt. en till decemberbebis!
    Tack
  • Nania
    nexie skrev 2013-03-27 18:04:09 följande:
    Jag ansluter mej också då :) Kunde i princip varit jag som skrivit trådstarten! Har också två innan födda 06 och 07. Bf nu är 1 devcember. Hoppas allt går vägen bara! Inga missfall eller svårigheter sen innan iallafall även om det var ett tag sen sist nu! Tog ut min spiral 7 mars och plussade 23 så det var snabba puckar!
    Välkommen :D och grattis!
  • Nania
    tjej89 skrev 2013-03-27 17:19:10 följande:
    Idag ringde jag till en MVC som jag har valt, kände att dom var nära och verkade ha fått bra betyg.
    Var jätte pirrigt att ringa. Vi har ju inte berättat till någon ännu, och tänk att hålla oss detta för oss själva helt till vecka 12. så kändes konstigt att berätta den stora nyheten till en ... ''främling'' men skönt att ha ringt i allafall.
    Nästa fredag ska jag dit på något samtal bara... sen blir det väl ett till längre fram typ i vecka 12.

Är det någon här som gjort KUB testet? Hur gör man det testet och är det någon risk med det?

Vill så gärna se det lilla livet innan RUL... känns så långt dit.

Hoppas ni alla mår bra, själv är jag super svullen. ser ut som jag ätit på mcdonalds i ett år typ... sen är jag väldigt trött... skulle kunna gå och lägga mig nu haha.

Kram på er 
    Jag har inte ringt än men kontaktade dem via mina vårdkontakter igår så antar att jag får en tid inom några dagar. Vi försöker också hålla hemligt om det går denna gången (dem två tidigare har det varit omöjligt pga extremt illamående).

Ingen kub erfarenhet här sedan innan, dock är det väl en sån sak som bara rekommenderas där man kan misstänka problem? Eller har jag fel?

Första betalade vi för ett privat VUL i v 10 för att det var så svårt att vänta. Med tvåan fick jag det utan att be om det när jag åkte in akut pga illamåendet.

Trött är bara förnamnet här, känner att huden gett efter totalt med så känns som hela magen hoppar rundor nu.  
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-03-27 20:23:20 följande:

Beror på vad jag äter. Choklad är värst..

Apelsinjuice är jag sugen på!
    Mår illa på fm, nu är det ok åp kvällen
    Usch. Juice och mjölkprodukter är det värsta jag vet när jag är gravid. Det kommer efter mitt extrema illamående dem två tidigare gångerna. (dem är nämligen båda värre än mycket annat att få upp igen)
  • Nania

Jag lägger ihop lite :)

BF-lista 

2/12 Tjej89, Stockholm, första graviditeten.  Gravid
    6/12 Nania, Kävlinge, 2 barn sedan innan födda -08 och -10 
    Gravid
    6/12 MissKaos, Göteborg  1 pojk född -09 (2mf ett nov-13 och ett juli-11) Gravid

Svar på tråden December bebis 2013