Inlägg från: marlinire |Visa alla inlägg
  • marlinire

December bebis 2013

Här kommer en till! Fick besked i fredags att vi är gravida. Da vi har genomgatt insemination vet vi ganska precist när befruktningen gick till, och baserat på detta har vi BF 5/12 enligt familjelivs kalkylator.

Vi har försökt sedan September 2011 utan minsta lilla resultat, fick därför prova hormonbehandling och insemination - och det tog sig på första försöket! Kan fortfarande inte riktigt fatta att det är vår tur, och har lite svårt för att lita på att allting kommer att ga som det ska. Samtidigt känner jag en försiktig, spirande glädje.

Jag är ganska övertygad om att jag kände när ägget fäste, och jag har lite molvärk i livmodern till och från, och det liksom spänner och har sig mest hela tiden. Plus att jag har blivit oerhört glömsk... i vanliga fall har jag väldigt bra minne, nu funkar ingenting, Jag gör en massa konstiga saker (la en tepåse i makens morgonkaffe imorse....), hoppas verkligen att det inte varar hela graviditeten. Blir nog inte så lätt att planera och förbereda när huvudet inte är rätt påskruvat :) Någon som känner igen sig?

• marlinire
    iloveyou skrev 2013-04-01 07:17:52 följande:
    Välkommna emmali och marlineire :) vart bor ni någonstans? Har oxå MF i baggaget så förstår oron! Kommer nog inte kunna börja njuta förrän vecka tolv
    Tack! Jag bor i Luxemburg :)

Ja, man vagar liksom inte tro pa det fullt ut, som om det vore att "jinxa" graviditeten. Men det kommer nog!
Svar på tråden December bebis 2013