• verkar

December bebis 2013

Hej hej hoppas att jag får vara med här jag är i v 4+5 . Jag mår bra än sålänge inga symtom förutom utebliven mens då, de andra gångerna har jag mår så dåligt med extremt graviditets illamående. Hoppas att jag slipper denna gång. Vi har 3 varan sedan innan 14,7 och 5 år idag.

• verkar

1/12 Verkar,Linköping 3 flickor 99,05 och 08 1/12 Liten08, Göteborg 1 pojk född -10. 2/12 Tjej89, Stockholm, första graviditeten. 2/12 Ellez Skåne 2:a grav pojke född 2010. 6/12 Nania, Kävlinge, 2 barn sedan innan födda -08 och -10. 6/12 MissKaos, Göteborg 1 pojk född -09 (2mf ett nov-13 och ett juli-11).

• verkar

Jag får skarpa smärtor i höger äggledare? När jag rör på mig om jag är stilla känns det inte alls eller bara som ett molande ont. Det har varit så här sen i fredags.

• verkar

Lite lite rosa på pappret imorse... Jag hade tänkt att åka och köpa nått litet till fröt idag för att fira men nu törs jag inte.... Jag vet att det inte påverkar och att jag kan spara men ändå.

• verkar
    Nania skrev 2013-04-01 11:04:36 följande:
    Jag blödde också med min 2a och det gick jättefint ändå. Så länge det inte är mörk/klumpar och smärtsamt så är det ingen fara vad jag hört. Livmodertappen är ju ganska känslig nu i början så det kan lätt komma små blödningar därifrån utan att barnet vet minsta lilla om det!

Nania skrev 2013-04-01 11:04:36 följande:
    Jag blödde också med min 2a och det gick jättefint ändå. Så länge det inte är mörk/klumpar och smärtsamt så är det ingen fara vad jag hört. Livmodertappen är ju ganska känslig nu i början så det kan lätt komma små blödningar därifrån utan att barnet vet minsta lilla om det!

Tack jag får vänta och se. Inget mer än så länge iallafall
  • verkar
    mammatilltvå85 skrev 2013-04-01 18:26:20 följande:
    Vad kul att så många hittat hit! Har suttit ute i solen hela eftermiddagen och surfat barnvagnar och babyskydd=) Mysigt....vi har kvar vårt babyskydd från när våra äldre barn var små men nu börjar fåfängan slå till att jag insåg att de "nya"  och "moderna" är så mkt snyggare...hehe. Dock tror jag inte vi behöver ett med bas, känns som att de är mkt tyngre och otympligare och det känns viktigt att ha ett ganska lätt babyskydd då bebis också väger lite efter nån månad. Nån som vet vad ni vill ha för vagn? Jag har ägt säkert 8-9 barnvagnar men efter att vi tillslut köpte en bugaboo bytte vi inget mer...så vi har redan bestämt att det blir en sån. Dock kommer vi nog kolla efter en begagnad...      

mammatilltvå85 skrev 2013-04-01 18:26:20 följande:
    Vad kul att så många hittat hit! Har suttit ute i solen hela eftermiddagen och surfat barnvagnar och babyskydd=) Mysigt....vi har kvar vårt babyskydd från när våra äldre barn var små men nu börjar fåfängan slå till att jag insåg att de "nya"  och "moderna" är så mkt snyggare...hehe. Dock tror jag inte vi behöver ett med bas, känns som att de är mkt tyngre och otympligare och det känns viktigt att ha ett ganska lätt babyskydd då bebis också väger lite efter nån månad. Nån som vet vad ni vill ha för vagn? Jag har ägt säkert 8-9 barnvagnar men efter att vi tillslut köpte en bugaboo bytte vi inget mer...så vi har redan bestämt att det blir en sån. Dock kommer vi nog kolla efter en begagnad...      

Jag har också ängnat mig åt surfande jag är sugen på en phil och Ted dott med liggdel till. Det verkar vara billigast att bästella från Tyskland. Det gjorde vi med Linns vagn också, tyckte det gick smidigt då. Jag gillar också vagnar men jag tror min kära sambo skulle tycka att det var skulle tycka att det var slöseri att köpa/sälja 8-9 st Hittade lite appar också en som hette babycenter en graviditetskalender och en annan som hette värkar typ en tidtagare för värkar långt kvar men bra när det är dax kanske?
  • verkar
    tjej89 skrev 2013-04-01 20:08:21 följande:
    Alla verkar må illa? Är nu i vecka 6. Har inte mått illa alls! Är det ett dåligt tecken? Själv kollar vi på en kombinationsvagn, sittvagn, liggvagn och babyskydd i ett. Gillade Brio Smile! Har ni förslag?

tjej89 skrev 2013-04-01 20:08:21 följande:
    Alla verkar må illa? Är nu i vecka 6. Har inte mått illa alls! Är det ett dåligt tecken? Själv kollar vi på en kombinationsvagn, sittvagn, liggvagn och babyskydd i ett. Gillade Brio Smile! Har ni förslag?

Nej alla mår inte illa, inte jag än. Ta i trä. Jag har haft hyperemesis med alla tre tjejerna så jag går och väntar nu. Är glad för varje dag jag slipper mår illa för det blir så extremt. Men de säger att det är mindre chans att man får missfall om man har det.
  • verkar

Nania- jag vet hur det känns. Hur är det den här gången? Jag skickade iväg ett mail till mödravårdscentralen så jag har nån kontakt när det börjar som jag kan vända mig till. De andra gångerna har jag fått lergian comp (stavning) och blivit inlagd med dropp när jag inte orkade mer. När jag fått dropp har det vänt och jag mår toppen ett par dagar. Frågan är om det går att få dropp regelbundet förebyggande.

• verkar
    Nania skrev 2013-04-01 21:56:50 följande:
    Än så länge går det bra. Har fått en super BM som sa till mig att hon fixar medicin över telefon direkt när det börjar (om det gör det) då jag haft det så illa innan. Lergigan Comp är skit :P Primperan är 10ggr bättre men ändå blir jag inte av med det. Läste faktiskt om folk som fått båda i kombination + vanlig lergigan. Dock är det sjukt svårt att få primperan sista trimestern. Sist fick överläkaren för KK i Malmö skriva ut det åt mig :(

Nania skrev 2013-04-01 21:56:50 följande:
    Än så länge går det bra. Har fått en super BM som sa till mig att hon fixar medicin över telefon direkt när det börjar (om det gör det) då jag haft det så illa innan. Lergigan Comp är skit :P Primperan är 10ggr bättre men ändå blir jag inte av med det. Läste faktiskt om folk som fått båda i kombination + vanlig lergigan. Dock är det sjukt svårt att få primperan sista trimestern. Sist fick överläkaren för KK i Malmö skriva ut det åt mig :(

Varför är det svårt att få Primperan sista tiden, påverkar det barnet? Svar du bra på dropp som jag? Mitt illamående släpper helt och jag känner hunger igen blir pigg m.m
  • verkar

-Nania vet på vilket sett det påverkar barnet? Läste på FASS men det stog bara att det påverkade inget om hur.

• verkar

Ett stycke Clearblue graviditetstest har nu inhandlats, jag har inte tagit mått test än. Med Linn och Alexandra tog jag första testet vid inskrivningssamtalet. Men då hadde jag så starka graviditets symtom att det var uppenbart. Men det här gången är det annorlunda, inget illamående alls, ingen luktkännslighet och inga svulna bröst. De symtomen kom tidigt med tjejerna. Lustigt att det kan vara så olika när det är samma kropp, samma man m.m Fast jag är tacksam om jag slipper illamåendet denna gång. Kanske pojke denna gång? Skröna?

• verkar
    greywolf skrev 2013-04-02 22:12:50 följande:
    iloveyou skrev 2013-04-02 22:07:23 följande:
    Greywolf ja min första :) men hörde nu från två kompisar att de hade exakt samma känsla som vi verkar ha ochvdet är för att livmodern vidgar sig! Ett bra tecken då :)
    Ja det verkar rimligt. Hoppas chockväxtvärken lägger sig snart, vet inte hur jag ska kunna vänja mig vid den. Fråga till alla här inne: Finns det någon detaljerad uträknarsida där man kan ange annat än datum för sista mens, för att få sitt BF? Den sidan jag har fyllt i där har räknaren fått fram att befrutkning skedde säkert 4 dagar innan den verkliga. De är väldigt generella, ingen verkar ta hänsyn till ägglossning eller har jag bara inte hittat dem?

Den här på FL, på den kan man göra uträkningar på flera sätt.
Svar på tråden December bebis 2013