Inlägg från: Cyberchick |Visa alla inlägg
  • Cyberchick

December bebis 2013

Hej, vill gärna vara med. Testade positivt idag den 1 april, och beräknad BF är 8/12. För mig är det andra barnet, jag har en son på snart 2 år. Har mått kass hela påskhelgen med magkramper, en kräkning, och trodde det var magsjuka. Visst försökte vi få barn, men jag hade inga graviditetssymptom alls med min son, så trodde inte det kunde vara det. Men tog ett test, då jag hade BIM idag, och mycket riktigt, 2 streck på stickan. Fantastisk känsla! Bor i Göteborg.

• Cyberchick

Hej alla, och grattis till alla! Jag fick veta vid tidigare graviditet att man bör vänta till man har gått i alla fall 7 hela veckor innan man kan säkert se något på UL, men det kanske inte stämmer?

Plopps80, jag förstår att ni vill berätta så fort som möjligt för er dotter, men tänk även då på att vara förberedda på att även behöva berätta för henne, om det mot alla odds skulle hända något (inte för att vara någon olyckskorp, men kanske bra att tänka på, lite beroende på hur gammal hon är). Personligen hade jag nog väntat till jag gått 12 fulla veckor, men jag förstår verkligen att det är svårt att vänta eftersom hon längtar så mycket Glad. Det finns inget fel eller rätt i den frågan, men det är alltid bra att tänka på de olika scenarion som kan hända. Ser fram emot att följa er alla i tråden.

• Cyberchick

Plopps och Nania, ska bli kul att höra om era döttrars reaktioner, när ni väl bestämmer er för att berätta Glad.

• Cyberchick

Sitter också på jobbet och mår illa, magen kör och jag är skittrött. Kan inte fokusera på någonting, och har hur mycket som helst jag borde göra Rynkar på näsan.  Som du säger, på jobbet finns ingen att prata med och vill inte ringa och störa min man, som också har massor att göra. Sitter bara och surfar på olika gravidsidor och längtar tills vecka 13, då man förhoppningsvis har fått ett positivt besked på alla tester. Kan inte riktigt glädja mig ordentligt innan dess. Känns som det är 100 år tills dess!

• Cyberchick
    Plopps80 skrev 2013-04-02 09:56:00 följande:

Du beskriver exakt min situation. Sitter bara framför datorn och surfar ist för allt jag borde göra. Men alla verkar väldigt off här idag så.. Jag är också skittrött fy bubblan. Har halsbrännan from hell, undrar verkligen hur det skall bli sedan om det redan är så här. Sist hade jag fruktansvärda problem med detta. Du skall inte boka vul?

Hej, jo det blir nog ett tidigt UL också, bara för att jag vill veta att det är ett levande foster därinne så snart som möjligt. Vill inte vänta till KUB testet för det. Ja, det är ju lite strålning men kommer göra det i alla fall. Har precis lagt in en intresseanmälan till Barnmorskegruppen här i Gbg om att få gå hos dom. Vet inte hur länge det dröjer innan man får svar, de har ju begränsade platser. Jag gick hos dem min förr graviditet, så förhoppningsvis ger det lite förtur. Det värsta är att jag har ingen matlust! Jag som älskar mat. Men man vill ju äta bra för bebisen. Funderar på vad som kan funka till lunch idag Obestämd.
Svar på tråden December bebis 2013