• ams996

December bebis 2013

Hej! 
    Här är en till med bf i december förhoppningsvis...
    Plussade den 30 mars, är i vecka 5 (4+2) nu. Hade ett ma i vecka 11 i mars förra året så det tog nästan ett helt år för mig att bli gravid igen ... Är jätte orolig. Vågar inte riktigt tro på denna graviditet, lever bara för dagen. I morse tog jag ett test till som var mycket starkare än den som jag tog förigår. Ett bra tecken i alla fall.

Mina symptomer är:  molvärk i tjejmagen, trötthet, sömnighet, är ofta hungring och har konstig smak i munnen, gasig mage, fryyyser hela tiden, blodådror på brösten är helt blåa och jätte synliga dock är brösten inte ömma och spända som med min son (har en son född ´09), men detta kan bero på att jag ammade honom ganska länge så gissar att brösten kan inte vara lika känsliga nu för hormoner när de var enorma då jag ammade honom... 

Hoppas hoppas hoppas denna gång blir allt som det ska!

Bf är 6/12 enligt mina beräkningar.

• ams996

Jag började också få lite mer symptomer, tror jag... Jag känner lukterna mycket-för mycket och blir direkt äcklad, även parfymer osv gör mig illamående... Annars är jag jätte trött, känner mig konstig i magen.

Är jätte bekymmrad! ville inte testa så tidigt, men kunde inte hålla mig. Nu är det en evighet tills man har passerat vecka 13...åh ' känner mig så gnällig. Hatar att vara sådan...

• ams996

Fröken Ö: hade du bara ett mf? Jag hade tack och lov bara ett men min läkare sa inget om progesteron... Undrar om jag skulle kunna få den utskriven:-/... Skulle känna mig lite lugnare

• ams996

Det var länge sen jag skrev här, (om jag ens skrev :-S) hur som helst var jag riktigt orolig för mf i början då jag hade ett mf förra året... Nu har jag varit på tidig ul i vecka 13 och allt såg ut bra då. Min mage växer men jag känner inte rörelserna. Lyssnade på hjärtljud den 18 juni hjärtat slog fint och bebisen sparkade flera gånger fast jag kände inget, utan vi kunde höra då vi lyssnade på hjärtljud samtidigt. 
    Så nu är jag 17+4 dagar gravid, min mage puttar ut å ser fin ut, men jag har gått upp bara 1 kg?! är det flera som har gått upp så lite i vikt? Jag var 62 kg från början, gick ner 2 kg under de första 3 månader och nu har jag gått upp 1 kg så jag har 61 kg nu.
    Har RUL på fredag, längtar verkligen!
    Med sonen gick jag upp 10 kg totalt så det är kanske normalt :-S? 

Svar på tråden December bebis 2013