Inlägg från: Thereze85 |Visa alla inlägg
  • Thereze85

December bebis 2013

Hej !! Har med plussat för några dagar sedan . Kom som en chock då jag redan har tre barn . Hade bestämt oss för att inte ha flera . Har haft preventiv medel så jag trodde inte detta var sant . Tror jag är i vecka 5 . Magen har exploderar under helgen. Skall på Tidigt ul om två veckor å kolla att jag är i denna veckan . Grattis till er alla kul att följa fler som väntar barn 😊

• Thereze85

Tjej89 jag bor i Gbg . Tack grattis själv !! Har 3 stycken i släkten som fått tvillingar lite smått nervös eftersom jag blivit stor fort men men vi får väll se 😁 måste fråga är helt ny här kan man göra Vänn förfrågningar å följa folk eller hur funkar det här . Har inte Facebook eller nått liknade så jag är helt off på detta haha

• Thereze85
    ackish skrev 2013-04-03 12:34:07 följande:
    Grattis Thereze85!!! :) Känns som vi kommer bli hur många som helst i denna tråden!! :P  

ackish skrev 2013-04-03 12:34:07 följande:
    Grattis Thereze85!!! :) Känns som vi kommer bli hur många som helst i denna tråden!! :P  

Ja det var väldigt många här skoj 👍
  • Thereze85
    verkar skrev 2013-04-03 13:30:34 följande:
    Mmm men efter som den graviditet var så annorlunda.

verkar skrev 2013-04-03 13:30:34 följande:
    Mmm men efter som den graviditet var så annorlunda.

Hoppas det går bra för dig . Vet många som har blödigt men inte fått missfall hoppas så är fallet för dig .. Håller tummarna
  • Thereze85

Ni som gör kub test är det pga eran ålder eller oro ? Gör ni någon tråd för dom som bor i Gbg glöm inte säga till oss här som inte riktigt fattar hur de funkar här .

• Thereze85

Alla ni gravida som inte varit gravida innan. Ni har säkert fått eller kommer få råd från allt å alla . Men jag har ju tre barn sedan innan å vänner med barn . Å de största felet jag tycker man gör de är att man oroar sig för mycket man glömmer av att njuta . Jag förstår eran oro och det är ledsamt för er som får missfall . Men den tiden man är gravid hoppas jag att ni får njuta. Jag hör gravida som inte vågar handla tidigt eller hela tiden säger om allt går vägen efter varje mening . Jag tycker handla det man vill när man vill prata om de å va inte rädd för att njuta å tänk att de skall gå bra . Finns en mening med allt . Vill bara ge er lite råd om ni tycker de är ok NJUT !!! Eller försök infalla ❤❤❤❤❤

• Thereze85
    Plopps80 skrev 2013-04-03 14:45:27 följande:
    Bra sagt! Jag har en dotter innan och oroar mig värre denna gången än förra. Vet inte vad fan som flugit i mig ärligt talat. Kan inte fokusera på något, därför sitter jag här och slappar ist för att arbeta... Barnmorskan sa idag att jag skall försöka njuta och jag skall försöka.

Plopps80 skrev 2013-04-03 14:45:27 följande:
    Bra sagt! Jag har en dotter innan och oroar mig värre denna gången än förra. Vet inte vad fan som flugit i mig ärligt talat. Kan inte fokusera på något, därför sitter jag här och slappar ist för att arbeta... Barnmorskan sa idag att jag skall försöka njuta och jag skall försöka.

Ja jag förstår att man oroa sig man vill ju så gärna att allt skall gå bra . Man får kanske försöka fördriva tiden med att göra sånt som är kul . Typ kolla bebis kläder å namn å vad man nu gillar . Jag åkte till hm igår å bara gick å kollade på alla små söta kläder å drömde mig bort . Köpte bara en söt liten mössa haha fast jag är ju bara i V5-6. Å satte mig å kollade bilder på som andra barnen när dom var bebisar haha värsta gravid haha
  • Thereze85
    MissKaos skrev 2013-04-03 15:07:45 följande:
    Ssk. Jobbar med substitutionsprogrammet, dvs med opiatberoende personer. (oftast heroin)
    Thereze85 skrev 2013-04-03 14:52:54 följande:
    Ja jag förstår att man oroa sig man vill ju så gärna att allt skall gå bra . Man får kanske försöka fördriva tiden med att göra sånt som är kul . Typ kolla bebis kläder å namn å vad man nu gillar . Jag åkte till hm igår å bara gick å kollade på alla små söta kläder å drömde mig bort . Köpte bara en söt liten mössa haha fast jag är ju bara i V5-6. Å satte mig å kollade bilder på som andra barnen när dom var bebisar haha värsta gravid haha
    Både och. Man kan ju inte förneka det man känner. JAg är orolig. HAr fått två mf och får hornombehandla för att bli gravid. Med sonen tog det femton månader av hormonbeh. Fick ett mf förra sommaren och ett förra cykeln. Jag köper det jag vill etc, men oroa mig har jag all rätt att göra. JAg kommer inte förneka den känslan, utan försöka coopa med denpå vettigt sätt istället.  Kanske kan man använda sig av radikal acceptans och dyl metoder om det hjälper. Råd ja, jösses. Det roligaste rådet jag fick med sonen var en dam som kom fram och sa till mig att stänga jackan så inte bebisen frös. Jag var höggravid och genomsvett
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

MissKaos skrev 2013-04-03 15:07:45 följande:
    Ssk. Jobbar med substitutionsprogrammet, dvs med opiatberoende personer. (oftast heroin)
    Thereze85 skrev 2013-04-03 14:52:54 följande:
    Både och. Man kan ju inte förneka det man känner. JAg är orolig. HAr fått två mf och får hornombehandla för att bli gravid. Med sonen tog det femton månader av hormonbeh. Fick ett mf förra sommaren och ett förra cykeln. Jag köper det jag vill etc, men oroa mig har jag all rätt att göra. JAg kommer inte förneka den känslan, utan försöka coopa med denpå vettigt sätt istället.  Kanske kan man använda sig av radikal acceptans och dyl metoder om det hjälper. Råd ja, jösses. Det roligaste rådet jag fick med sonen var en dam som kom fram och sa till mig att stänga jackan så inte bebisen frös. Jag var höggravid och genomsvett
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Har man dom erfarenheterna med missfall å svårt att bli gravid förstår jag till hundra % oron å tankarna . Å självklart fattar jag att fom känslorma inte går att tränga bort . hade säkert varit jätte orolig om de hade varit jag . Min tanke var mer att dom som kanske inte varit gravid å inte haft den bakgrunden var nog mer mina tankar till dom . Förstår oron när det inte går vägen å att man har svårt å bli gravid . Men ett jätte grattis till dig å hoppas verkligen allt går som de skall . 😊😊❤❤
  • Thereze85

Den första bilden är för 5 veckor sedan och den andra är från idag tror jag är vecka 5-6

• Thereze85
    MissKaos skrev 2013-04-03 15:22:43 följande:
    Förstår hur du tänker: Men man är ju så olika. Jag tror var och en måste hitta ett sätt att hantera sin oro etc. Sen har ju jag beställt en massa mammakläder redan! (se magbilderna) Dom borde fö ha kommit idag vilket dom inte har :-/ Nu får jag gå i mina röda thaibrallor imorgon med. Normala jeans = omöjligt..

MissKaos skrev 2013-04-03 15:22:43 följande:
    Förstår hur du tänker: Men man är ju så olika. Jag tror var och en måste hitta ett sätt att hantera sin oro etc. Sen har ju jag beställt en massa mammakläder redan! (se magbilderna) Dom borde fö ha kommit idag vilket dom inte har :-/ Nu får jag gå i mina röda thaibrallor imorgon med. Normala jeans = omöjligt..

Coola braller ja jag ser att du fått värsta kulan 👍 jag försökte få in bild på min mage här men den hamnade på mina bilder i mitt album här .. Har du hittar snygga mamma kläder ?
  • Thereze85

Enligt det där testet skall jag med ha en tjej åå det är jag säker på att jag får med . Efter 2 pojkar å en flicka känner jag skillnad . Skall bli spännande å se om jag har rätt ..

Plopps80 fick veta i v.16 att jag var gravid första gången å då var jag bara 20 år gammal å hade festat rätt hårt . Då sa dom att jag inte behövde tänka på de . Å hon är fullt frisk ð??

Svar på tråden December bebis 2013