• ackish

December bebis 2013

Hej hej! Grattis allihopa till era plus! Jag plussade i förrgår så det verkar som jag har bf 10 dec om jag räknat rätt :) 

• ackish

Jag oroar mig också hela tiden plopps.. kollar också på pappret varje gång jag går på toa.. :P 
    Ska på inskrivning imorgon så får vi se vad dom säger där.. ska säga att jag vill göra kub så jag vet att allt är okej.. helt nojjig ju.. :/ 

• ackish

Jag kommer göra det för att se att allt är ok så jag slipper oroa mig.. och sen är det så att alla kan få göra det som vill i örebro län.. hoppas få mer info om det imorgon och en tid.. :)

Det kommer nog kännas bättre efter imorgon hoppas jag.. fick tid ganska snabbt, bor ju inte i en storstad så det finns väl mera lediga tider då.. tur för mig.. :P 

• ackish

iloveyou: I örebro län får alla göra det och det är gratis.. vet inte hur det är i andra län.. vart bor du?

• ackish

Usch va jobbigt!! :( Men då kommer nog allt gå bra den här gången.. :)

• ackish

Grattis Parksandrec!!! :D Behöver också snacka med andra om det här.. först av kompisarna så det finns ju ingen att prata med som vet hur det känns..

• ackish
    bellbar skrev 2013-04-03 12:23:44 följande:
    Hoppar in. Testade på BIM 1/4 och så ploppade det stora feta Plus:et fram! Är i vecka 5 (4+3). BF 7/12
    Bor i Örebro
    Grattis!! :) 
  • ackish

Grattis Thereze85!!! :)
    Känns som vi kommer bli hur många som helst i denna tråden!! :P

• ackish
    verkar skrev 2013-04-03 13:14:30 följande:
    Blöder idag och lite ont imagen är nog mf...
    :(
  • ackish
    sextontolv skrev 2013-04-03 14:41:34 följande:
    Finns här några som bor i Västmanland?
    Vi bor nu i Lindesberg men funderar på att flytta tillbaka till västerås som är våran hemstad.. :) Våra familjer bor där så det blir ju lite lättare..
  • ackish
    Fröken Ö skrev 2013-04-03 15:17:40 följande:

Jag bor i Västerås! Är en mysig stad=)

Jag arbetar som projektledare för kommunala projekt, bland annat ett jämställdhetsprojekt=) Riktigt roligt jobb, men det är högt temp ibland så jag försöker ta det lite extra lugnt nu i början! 
    Okej.. Ja det är det verkligen!! Jag längtar tillbaka dit väldigt mycket.. :)
    hur gammal är du? första barnet?
  • ackish
    Fröken Ö skrev 2013-04-04 10:53:08 följande:

Jag fyller 29 år till sommaren, har alltid sagt att jag gärna vill ha barn innan jag är 30 år, hoppas hoppas den lille stannar kvar=) Det är första barnet för mig och min sambo, har försökt i 1 år med 2 missfall men nu hoppas vi att det ska bli bebis!

Själv då? Hur gammal? Första barnet? Vore kul om man kunde träffas vi som bor i Västmanland=)
    Okej.. Jobbigt med 2 missfall! :( men då borde det ju bli 3:e gången gillt tycker jag :)
    Vi är båda 25 och fyller 26 i år.. första barnet..
    Ja det skulle det vara.. vi får kolla på det senare tycker jag!
    Va på hälsomötet idag och då trodde hon jag va längre gången än jag trodde så ska på undersökning om 1 ½ vecka och se hur det ser ut där inne.. :P 
  • ackish
    Nania skrev 2013-08-11 21:10:10 följande:
    Summerade precis mina första 23 veckor såhär ;)

Summan efter 23 hela veckor avklarade: Massor med trötthet, illamående, många tabletter i alla de slag (minst nio om dagen), lite mage börjar komma nu, halsbränna, -8kg (hur kan graviditet vara det bästa bantningskuren jag stött på?) och en tös i magen som försöker sparka sin mamma sönder och samman varje kväll!

Har jag nämnt det förr kanske? Att vara gravid är inte min grej! Pust nu försöker vi se framåt igen!

Nån som känner igen sig? 
    Jag känner igen mig precis! Några saker är inte samma.. har haft mage ett bra tag nu.. :P Jag har en liten pöjk därinne som är lite lugnare än du beskriver (jag tycker bara det är mysigt) :)
    Ligger på +-0 nu på vikten.. gick ner en massa v.6-20 ungefär sen tog det igen sig lite tills nu.. 

Men resten är samma.... :( Nu äntligen börjar det vända lite.. inte ätit tabletter på 2 veckor men har spytt några gånger sen dess iaf.. jag har förstått att jag kommer få göra det under resten av tiden antagligen..
    Nu försöker jag bara att se framåt och tänka positivt! :) 
    v. 22+6 <3
  • ackish

Hej hej..
    tänkte höra lite om andras erfarenheter.. har kollat runt lite och vi funderar på att köpa en emmaljunga city cross.. är det en bra vagn att ha i stan? Vi bor i stan men kommer säkert tillbringa en hel del tid hos föräldrar/svärföräldrar som bor på landet med grusvägar och massa snö.. :/ Funkar den då med?

• ackish

Okej.. Ja, jag behöver ha en vagn som funkar både i stan och på landet.. :/ 
    Det ska också vara en kombi/duo vagn..

Förslag på bra vagnar? 

• ackish

Tack för alla förslag! :) Det får bli att åka och testköra lite vagnar tror jag! :P
    Det är ju så himla svårt att bestämma sig.. Men än har vi lite tid på oss..

Har iaf börjat köpa kläder nu..
    Om man använder en varm åkpåse kommer man behöva en vinteroverall då? 
    Det finns ju så många söta!! :) 

• ackish
    MissKaos skrev 2013-08-15 12:27:11 följande:
    Overall måste du ha! Man tar ju ur bebis ur vagnen. Åker bil etc
    JO det såklart.. jag är helt snurrig nuförtiden och tänker inte så långt.. :P
    Men blir det inte varmt i vagnen om man har en varm åkpåse + en tjock overall? 
  • ackish
    moruri skrev 2013-08-15 13:38:49 följande:
    Tycker inte man behöver just vinteroverall, om man har varm åkpåse tror jag det räcker med en lite tunnare overall! Med extra strumpbyxor under! :) har räckt för vår son iaf!
    Okej.. :) vi får se.. såg att det fanns jättefin overall från lindex, så kanske blir en sån också.. :P
    Men strumpbyxor har jag inte hittat nånstans.. kanske inte kommer in förren senare i år.. 
  • ackish
    Äntligengravid skrev 2013-08-15 19:21:16 följande:
    Jag har köpt en stickad overall från Lundmyr. Hoppas den ska räcka. Har ju åkpåse oxå. Blir det väldigt kallt kan man ju ta en filt oxå
    Okej, jag ska kolla runt lite och se vad jag hittar.. :) Har sett lite fina fleeceoveraller på olika ställen.. blir nog en sån.. :)
Svar på tråden December bebis 2013