Inlägg från: Sweetboxen |Visa alla inlägg
  • Sweetboxen

December bebis 2013

Plussade i onsdags, overkligt men härligt och efterlängtat. Bf 2/12. 
    Mitt fjärde barn, en liten sladdis, så det känns som att man börjar om från början igen Glad
    Lycka till ni alla plussare på färden! 

• Sweetboxen
    skelletta skrev 2013-04-06 11:03:41 följande:
    Hej mina vänner fick plus på stickan i går och det är ett mirakel :) Har en pojk på 10 år innan och jag och min nuvarande man har försökt i 6 år u, har provat allt för att bli gravid även provrörs bf men inte ens det hjälpte :( men nu så blev det helt naturligt så stämmer allt ska jag ha den 8 Dec kram på er.
    Guuud va härligt! Stort Grattis till er båda :) 
  • Sweetboxen
    mammatilltvå85 skrev 2013-04-08 16:40:31 följande:

jag vet inte, funderar själv på det där...

hur gamla är barnen?
     våra är 6 & 7 år och det känns som de har börjat misstänka det redan då de häromkvällen började prata om det efter att 7 åringen plötsligt utbrast:

- vad tjock du är om magen mamma, ska vi få en bebis?!

Ehhh jag och maken växlade lite halvoroliga blickar då vi hade tänkt vänta minst 5-6 veckor till med att berätta....jag ska på vul om 3 veckor och vi skulle kunna berätta då (i v.10) om allt ser bra ut men nu har jag börjat må så illa och är inte precis mig själv så nu känns det nästan som att barnen bör få veta rätt snart så de inte blir rädda och tror att mamma är sjuk eller så. 

Hur tänker ni andra?          
    Funderar på detta med...mkt eftersom de är vana vid att vara en trio o nu kommer en halvbror/syster som en sladdis..:)

Min dotter utbrast idag ist: Va smal du har blivit! ....Kanske bristen på vinet och lite kräks gör sitt...;)

Vi vill nog vänta i några veckor till...knappt så man själv har fattat det än :)
    I mina tidigare fall så har barna inte sagt så mkt...det är ju spännande och roligt men sen lixom är det inte större...de förstår först efter bebis är ute..:)  
    Men jag vill ändå vara mer säker först...vänta oxå för att deras väntan inte ska behöva bli så lång.  
  • Sweetboxen

Kliver ur denna grupp. 
    Mitt foster hade stannat av i ca vecka 8+6. Skulle varit i v 12+3 idag. Kub-ul idag gav oss inget positivt besked och får åka in imorgon och ta ut h*n eftersom min kropp inte verkar vilja sluta vara gravid.
    Har fortfarande alla symptom som går...rubbet..  
    BM på gyn i v 7+2 sa redan då att jag inte va så långt gången utan tippade redan då på ca 1 vecka kortare. Så ngt har ju varit fel med lillen fr början verkar det som...tyvärr..:(  

Lycka till alla och njut av era härliga magar :)
    Vi gör ett nytt försök och får hoppas på ett vår-barn ist. :)

Kramkram  

Svar på tråden December bebis 2013