Inlägg från: frånochmeddu |Visa alla inlägg
  • frånochmeddu

December bebis 2013

Får jag hänga här också? Har BF 24/11, men det kan ju lika gärna bli ett decemberbarn. Trist att vara typ sist i novembertråden också! haha

• frånochmeddu

Nania: tack!! Jag går in i vecka 8 (7+0) idag, första barnet. Har tidigare varit gravid som slutat i MF.
    Var i Sverige bor ni?

• frånochmeddu

Nania: haha! Vad kul.. Jag bor i Lund Hur gammal är du? Första barnet? Gratulerar till plusset förresten! Har ni berättat för någon?

• frånochmeddu

Aha okej
    Är ni inte rädda att folk ska lista ut vilka ni är via FL? Iom att du har dina tidigare barns namn på din profil menar jag
    Min familj och mina gravida nära kompisar (vi är en del nu, haha) sen fick jag och min kollega (gravid i vecka 11) berätta för chefen, då vi har en fysiskt tungt jobb och kommer lämna ungefär samtidigt

• frånochmeddu

Det har du helt rätt i Jag är bara orolig för MA/MF och vill pga det inte att det ska komma ut för tidigt.. Sen vill vi ha chans att berätta för sambons familj och alla våra vänner själva, så därför är man lite hemlig

• frånochmeddu

Alltså. Är det någon i denna tråden som absolut inte har några symtom förutom trötthet? Jag har verkligen inga symtom alls, bara trötthet. Har i tidigare grav (slutat illa) mått SKIT. Spytt, sovit, spytt, sovit, spytt osv.. Men nu känner jag inget. Inte alls. Var på VUL förra veckan, trodde att jag var i minst 6+4- beroende på min cykel.. Han såg bara en hinnsäck, inget annat.. Vad jag vet. Trodde då att jag var i 6+0.. Så, har någon annan det såhär? Är det normalt att inte se ett embryo i vecka 6+0? Förlåt för alla frågor.. Men känner mig ensam i att inte ha några symtom alls! Känns inte som om att det bådar så gott.

• frånochmeddu

Buzan: åh vad skönt att höra! Tycker bara att man hör överallt hur mycket symtom folk har. Spyr, sover, har ont i brösten och molvärk. Själv ligger jag här, latar mig på soffan och mår oförskämt bra. Är barnvakt till en 3årig liten herre, det fick bli lite film nu.. Jag orkar inte leka, det är väl det enda symtomet. Brukar hoppa runt, busa och gå till lekplatsen med honom.. Men inte idag

• frånochmeddu

Buzan: ja, jag tycker att det är lite oroväckande. Ska dit 24/4 igen.. ser han inget då så vet jag svart på vitt att det inte finns något i magen, då jag ska gå in i 8+0 då. Men kan ett embryo växa långsammare?alltså att de är olika stora trots samma vecka? Hade varit skönt att börja spy och har så ont i brösten att man inte kunnat kramas.. Låter sjukt, men då hade jag iallafall kunnat lugna mig.

• frånochmeddu

Maria: jo, men jag kan inte vara mindre långt gången än 6+0 tycker jag. Gyn trodde ju också att jag var i 6+0 enligt hinnsäcken.. Så det är väl bara och hoppas att han ser extremt dåligt haha (var en gammal man) eller att mitt embryo är lite seg-vuxet

• frånochmeddu

Tack för alla gulliga och fina svar! Blir så peppad och glad av er.. Jag ska försöka njuta av att vara gravid fram till nästa VUL.. Jag får försöka tänka att jag är gravid med ett levande embryo i magen tills motsatsen är bevisad! Idag är det rakt igenom fantastiskt väder här i Skåne! Vi är barnvakter idag, ska ut i naturen och njuta med hund och barn! Ha en underbar dag!

• frånochmeddu

Beklagar Anine!!! Många kramar och lycka till nästa gång! Tredje gången gillt säger man ju, eller hur?

Svar på tråden December bebis 2013