• vickis86

December bebis 2013

Hej Allihoppa!

Jag hoppar gärna in här jag med.

Jag plussade i onsdag och har beräknad BF den 27/11, men det lär ju skutas upp efter ul.
    Det känns fortfarande overkligt, och hade det inte varit för illamåendet så hade jag nog trott att jag inte är gravid. Skrattande     

• vickis86

Är det någon som mår illa hela tiden? jag skulle behöva lite tips hur jag kan underlätta illamåendet. i  Min förra graviditet så mådde jag illa i flera månader och då fick jag lergigan utskrivet. Men nu hjälper inte dom. Idag till middag så fick jag i mig lite brunsås och lingonsylt, en riktig bantningskur Tungan ute

• vickis86
    Plopps80 skrev 2013-04-14 19:10:28 följande:

Mådde illa dygnet runt v 6-14 med dottern. Hade sea band och dessa tar bort en hel del illamående inte allt men jag levde i mina.

Jag använder också sea band, fick hem nya idag då jag gått runt med ett armband (hittade inte det andra) Skrattande

Men idag har det varit en bättre dag, inte så mycket ilamående än det var igår. Man får ju tänka possitivt, det tog oss fem år att jobba på ett syskon till dottern. 
  • vickis86

Idag har jag spenderat fm i sängen, det känns bättre med illamåendet när jag ligger ner. Medans sambon klagar på att jag ser så sur ut hela tiden, men jag försöker förklara för honom att det inte är så lätt att se glad ut när man måste koncentrera sig för att inte kräkas rakt ut. Det jobbiga är också att jag är hemma med min femåring idag och då måste jag vara uppe
    och se till att åtminstone hon får mat i magen.

Hur mår ni andra idag då?  :)      

• vickis86
    MariaOchNiklas skrev 2013-04-17 13:57:30 följande:
    Bryter här med allt vad som handlar om abort och kub. Hur mår ni tjejer??? Ni som har barn sedan innan, när kände ni av fosterrörelser i magen??? Jag kände av vid ca v 17.

Här mås det väl som vanligt, illamående och inte sugen på mat.

Under min första graviditet så kände jag inte något förrens mellan v 18-20 (kommer inte exat ihåg)  och det var när vi var på ultraljud, hon som jobbade där tryckte "staven" ganska hårt mot magen och då kände jag min dotters rörelser för första gången, det var en häftig upplevelse <3
  • vickis86
    MissKaos skrev 2013-04-17 18:15:57 följande:

Det bästa talesättet måste vara

"så söt bebis -mamma ät nog mkt honung under gravidteten"

Jag vii ha en söt unge och gärna med fin färg *matar mig själv med choklad och blundar med öronen åt ALLA som inte tror på metoden*

Så fort mitt illamående förvinner så tänker jag trycka i mig en massa choklad! Tungan ute Och om min sambo klagar så har jag ju ett jätte bra argument, ju mer sött jag äter desto sötare blir bebisen :) 
Svar på tråden December bebis 2013