Repan skrev 2013-10-23 13:03:53 följande:
Min BM vägrar ju känna efter om den är fixerad eller inte så jag vet inte det, men jag har sammandragningar ofta, fast jag vilar alltid när en kommer och väntar ut den. Har ibland tryck nedåt som att en handboll sitter mellan benen på mig, antar att det är huvudet ? Ibland kommer skarpa och smärtsamma ilningar rakt genom hela underlivet, antar det också är barnet som bökar omkring.
Mensvärk har jag också, i ryggen ibland, jag tolkar det som förvärkar. Så länge det inte gör väldigt ont har BM sagt att det inte är någon fara såvida du inte i övrigt blöder, läcker vatten eller att värkarna liksom tilltar och blir ihärdiga.
Om det är väldigt ofta du har mensvärk kanske du ska kolla om livmodertappen är påverkad?
(Är i v. 31 + 4)
vad knäppt att hon inte vill kolla de. när jag blev kollad så tog hon även mina händer så jag hittar nu huvudet själv, skitfränt å känna är de. låter ju som att det är nere för du beskrver samma som jag har. jag har inte i ryggen bara framtill. får se om de fortsätter till när jag nästa gång träffar barnmoskan.