• Jag jag

December bebis 2013

Hej. som jag har letat efter en grupp med bebis i December :) ärligt talat så känner jag mig inte alls gravid. ömma bröst och trött samt lite smått växtvärk men thats it, väntar nummer två den 8 december och storebror kanske hinner fylla 5 (19 december). Annara får man hålla tummarna att det nu går som det ska gå för oss allihop :D

• Jag jag
    Kanske lite väl "öppet" men är de nån av er som får gå på toa och göra nummer 2 (lös) väldigt ofta numera? har googlat på det och tydligen inte så ovanligt, ville nu höra med er som är ca lika långt gånget som jag (v7)
  • Jag jag
    Plopps80 skrev 2013-04-19 12:42:57 följande:

är i v 7 och är enormt dålig i magen, springer på toa flera ggr om dagen har magknip och gaser dessutom känns ju som man har magsjuka. dålig i magen och  illamående fast jag är inte så väldigt illamående ändå faktiskt

Är PRECIS så jag har de, får ont i mina ben också efter att jag suttit på toa en evighet sen är det bara gå tillbaka dit iprincip, skit jobbigt fick åka hem från jobbet idag också.
  • Jag jag

Är det ingen som fått lite mage som vill lägga upp här? hade varit kul å se=)

• Jag jag
    MissKaos skrev 2013-05-21 21:01:57 följande:
    11+5. Hur stor kommer den bli? Köra magen på skottkärra i slutet? 

Om stor mage är ett symptom så 11+5 taget igår! I bakgrunden kan man se mitt kontor och mina innetofflor. Såg inte att dom stod där..
    Längtar nu till KUB på tisdag, ska bli skönt när det är gjort...

shiit kvinna!! är du säker på att det inte är flera? :D
  • Jag jag

Paranioda jag. får till och från för mig att barnet har dött för det varken syns eller känns att jag är gravid förutom en yttebytte liten bulle, så min vänner min käraste ägodel här hemma nu är en hjärtljudsmaskin jag fått låna av en kompis. bra för mig att ha tills jag börjar känns nått vilket borde ske snart, vecka 17 på måndag med andra barnet.

• Jag jag

Måste bara rådfråga er nu, är nu i vecka 33+1 och har sedan igår börjat få massor med sammandragningar "tryck och ilningar" nerå samt periodvis mensverk. nån annan som har. kan tillägga att lilltjejen varit fixerad i ca 5 veckor också.

• Jag jag
    Repan skrev 2013-10-23 13:03:53 följande:
    Min BM vägrar ju känna efter om den är fixerad eller inte så jag vet inte det, men jag har sammandragningar ofta, fast jag vilar alltid när en kommer och väntar ut den. Har ibland tryck nedåt som att en handboll sitter mellan benen på mig, antar att det är huvudet ? Ibland kommer skarpa och smärtsamma ilningar rakt genom hela underlivet, antar det också är barnet som bökar omkring.

Mensvärk har jag också, i ryggen ibland, jag tolkar det som förvärkar. Så länge det inte gör väldigt ont har BM sagt att det inte är någon fara såvida du inte i övrigt blöder, läcker vatten eller att värkarna liksom tilltar och blir ihärdiga.
    Om det är väldigt ofta du har mensvärk kanske du ska kolla om livmodertappen är påverkad?
    (Är i v. 31 + 4) 

vad knäppt att hon inte vill kolla de. när jag blev kollad så tog hon även mina händer så jag hittar nu huvudet själv, skitfränt å känna är de. låter ju som att det är nere för du beskrver samma som jag har. jag har inte i ryggen bara framtill. får se om de fortsätter till när jag nästa gång träffar barnmoskan.
Svar på tråden December bebis 2013