• dlra

December bebis 2013

Hoppar in här tjejer! Plussade ikväll :)

• dlra

Hoppas allt går bra inelg. Ber en liten bön för dig och lilla livet i din mage. Kram!

• dlra

Tänk på att dom flesta handikapp, alltså i detta fall cpskador uppstår hos ett barn under en graviditet och förlossning pga syrebrist hos barnet. Förutom trisomi som man kan upptäcka genom kubtest, men det är en kromosomavvikelse, alltså inte en cpskada . Vill inte skrämma någon, men det är fakta. Alla vill ju ha ett friskt barn, men det finns inga garantier.

• dlra

Det enda jag ville få fram var att även om du väljer bort ett barn med trisomi (med all rätt såklart) så finns det inga garantier för att det går felfritt under en förlossning tex där det är som vanligast att barn får sina handikapp. Man glömmer bort det ganska lätt, eftersom det verkar vara en sån uppmålad bild av att man ska kunna se alla handikapp redan i magen när handikapp uppstår pga syrebrist i samband med förlossning och inte graviditet. Senast jag uppdaterades med sådan statistik så är 20 % av alla våra handikappade i sverige idag fått sina skador i samband med förlossning. Man kan välja bort sina sjuka barn i magen och göra abort hur mycket man vill...lite svårare dock att abortera sina barn som redan har fötts.

• dlra

Ps. Vill verkligen inte trampa någon på tårna. Jag är för abort och människans rätt att få göra det hen vill. Vet inte ens själv vad jag skulle ha valt att göra om jag fick reda på att mitt barn i magen har en trisomi eller annat. Ville bara informera det där med handikapp i samband med förlossning :)

• dlra

För mig går det resonemanget ihop eftersom argumentet lät "jag ska göra abort om fostret visar sig ha en trisomi för jag skulle aldrig orka och vill ge mitt barn ett värdigt liv". Och så är dagen kommen och ditt barn får syrebrist i samband med förlossningen och ändå fått "det där barnet som man inte kan ge ett värdigt liv". Man gr alla människor ett värdigt liv oavsett skada, störning eller whatsoever. Det var min poäng.

• dlra

Plopps80, du måste ha hoppat över vissa svar jag skrivit tidigare. Jag vill inte trampa någon på tårna och jag är för abort. Jag ville endast poängtera det jag skrivit hundra ggr nu :) kanske formulerat jag mig otydligt

Svar på tråden December bebis 2013