Inlägg från: babylängtan20 |Visa alla inlägg
  • babylängtan20

December bebis 2013

Hej tjejer jag plussade i förrgår och tills idag så jag går med i denna grupp :D fick ett ma i februari och nu lyckades vi igen åh fyfan jag är så lycklig <3

• babylängtan20

så glad så jag tror jag spricker snart :D

ÅH vilket mirakel och vilken glädje när jag såg detta :D nu känns de verkligen som vi plussat :)
  • babylängtan20
    tjej89 skrev 2013-04-09 12:46:35 följande:
    Skruttiz82: vad skönt att det är fler som känner som jag! Jag är också rädd att gå upp mycket... Men läst att om man redan har en del underhudsfett behöver man inte gå upp så mycket... Vad sa din BM?
    Kommenterade hon din vikt någonting?
    de är vi nog alla men mellan 15-20 kg är normalt utöver det beror det nog på hur mycket fostervatten man har vad bebisen väger och vad man stoppar i sig för olämpliga saker . t.ex. att äta för två är en myt men däremot ska man äta en extra frukt osv. och de som bara äter skräpar och går upp rnt 30 ja då får man ju skylla sig själv lite ist för att bara att godis och mycket annat dessutom inte rör på sig kan man ju ta en frukt istället :)

JAG VÄÄÄÄGRAR gå upp 30 kilo och det kommer jag inte att göra så länge jag tänker på vad jag stoppar i mig och att jag dessutom rör på mig :)
  • babylängtan20
    tjej89 skrev 2013-04-09 14:29:32 följande:
    Aquarius: grattis till ditt pluss! Välkommen hit :)
    Ja jag är som sagt också rädd för pekpinnar... Har också läst att man inte alls behöver gå upp så mycket när man är överviktig... Har en bekant som bara gick upp 1,5 kilo. Det vill jag med! :)
    vad är dessa pekpinnar ni talar om? :)
  • babylängtan20
    MissKaos skrev 2013-04-09 14:52:58 följande:
    Jag gick upp 16 till sista vägningen men sen small det till! Vägde över100kg i slutet. Normalvikt 60-65. Instrurade spunning till två v före bf. Gissa vattenmängd? Hade nu gått upp innan grav pga hormonbeh, skada och ett mf..
    Jag tror även ålder spelar roll, men röra sig om man kan och äta en vettig baskost sæ man inte byter ut mat mot godos/fikabröd är nog smart. mon mellis idag en croiasant och smothie på bara frukt borde ju varit en macka.
    Tänk på fruktsockret bara om man har tendens för diabetes.
    jo men lite så jag tänker :) sist var ja dock bara gravid i 10v men under den tide gick jag nog upp 5 kilo med :P tänkte inte alls :P
  • babylängtan20
    aquarius skrev 2013-04-09 14:39:15 följande:
    babylängtan20:
    pekpinnar om att man redan har för stor övervikt vid sin graviditet. dvs en BM som påpekar hur tjock man är... jo, tack det vet jag redan.... man är varesig blind eller korkad.

tjej89: wow, de vore något. dock så tror jag inte det vore fallet för mig. har alldeles för dålig moral för det Skrattande

menar hur lätt är det att tänka att man inte ska äta ditt eller datt när man är sugen och gravid. då känns det liksom legitimt... eller är det bara jag som tycker det? *ler* 
    aha okej :) men då behöver jag nog inte oroa mig :) blir väl ändring efter bebis ;)
  • babylängtan20
    Mammablå skrev 2013-04-09 19:57:07 följande:
    Nyplussad och ska kontakta bm i morgon :D jag har en dotter på 4år sedan innan så känns mest pirrigt att min lilla tjej ska bli stora syster !
    oj redan ;) jag väntar nog 1-2 v till blir inte lika lång tid att vänta på inskrivningen då ;)
  • babylängtan20

nu har jag skapat en hemlig grupp på facebook där ni får skriva till mig på min chatt så att jag kan lägga till er

Mirelle Norén heter jag den enda på hela facebook med det unika namnet ;) så lägger jag till er så fort ni önskar

• babylängtan20

läskigt som fan.. rosa flytningar i ca 3 dagar sen idag röda flytningar :s men ingen smärta kontktt kk som sa vi skulle höra av oss om de var likadant imon .. läskigt som fan  livrädd för mf :(  men jag tror de beror på minsta lilla tryck för de kommer och går o då de är mest är när jag sitter på toa antar de blir nåt tryck vet inte men jag försöker hålla mig lugn å länge de inte blöder rött detta är blandat med flytningar..

Svar på tråden December bebis 2013