• Irlais

December bebis 2013

Jag ansluter mig också till tråden, plussade precis (så att det var tydligt i alla fall!) och har BF 4dec. Fick missfall i februari så det gick riktigt snabbt att plussa igen, är jätteglad och det känns bra den här gången :)

• Irlais

Någon som vill lägga in mig i BF-listan? :) 4/12, Stockhom, 1a barnet (1 MF i v8 feb -13)

• Irlais

Jag har också BF 4e :) enligt familjelivs beräkning i alla fall, vissa appar säger 5e... Jag har berättat för sambon men testet var ganska svagt så kommer också göra ett digitalt (med veckoindikator) nästa vecka för säkerhets skull, det blir väl lite verkligare för oss båda då :)

• Irlais

Grattis till de nya i tråden :)

Jag ringde precis och bokade tid för inskrivning, försökte få till ett VUL men hon i telefonen verkade väldigt ointresserad av att hjälpa till med det och jag har inte lust att boka ett privat, har redan gjort av med för mkt pengar och inte fått bra hjälp tycker jag vid mitt missfall. Får fråga BM på inskrivningen om det går att göra då kanske... 

Någon i Sthlm som har lyckats få ett VUL utan att behöva betala extra?

• Irlais
    tjej89 skrev 2013-04-02 12:34:39 följande:
    Irlais, vart i Sthlm bor du? Jag är också från Stockholm. Bor på Södermalm.
    Vilken mvc valde du?

Har tyvärr ingen erfarenhet utav VUL då detta är första graviditeten.
    Jag jobbar i Kista så för bekvämlighetens skull så tog jag Mama Mia Kista... vet inte om den är bra men det lilla jag hittat när jag sökte var positivt. Vilken har du valt? :)
  • Irlais
    Joset skrev 2013-04-02 13:36:21 följande:
    Jag vill också veta när man ska ringa, och hur vet man vart man ska ringa? Vad ska man säga.. haha märks att det är första barnet va ;)
    Ring direkt :) du får välja MVC själv så det är helt fritt, vad som passar dig/du tycker är bra... Säg att du är gravid och vill skriva in dig helt enkelt, de frågar efter datum för sista mens och ger dig antagligen tid för hälsosamtal och sen inskrivning!
  • Irlais
    iloveyou skrev 2013-04-03 06:44:06 följande:
    Här ngn här inne små brunaktiga flytningar?  Och hur vanligt är det? 
    Som andra redan sagt är det jättevanligt :) men skulle du börja blöda på riktigt och även få ont då bör du kolla upp det (om inte annat för din egen skull så du inte behöver oroa dig). 

Jag har börjat få lite lite rosa flytningar också, försöker att inte oroa mig men det är riktigt svårt för det var ju så mitt missfall började. Tankarna går ju nu att jaha, nu får jag gå och oroa mig i 2-3 veckor innan det blir missfall igen... jättedumt att tänka så men väldigt svårt att låta bli :/ 
  • Irlais
    Parksandrec skrev 2013-04-03 11:42:35 följande:
    Hej alla gravida!

Med darrande hand skriver jag här Förvånad för oj så svajigt, overkligt och läskigt det här känns. jag plussade i förrgår och har smygläst tråden sedan dess. idag t'änker jag köpa ännu ett test och ta "med sambon"

Jag hoppas innerligt att jag är gravid och får behålla det lilla livet. Då kommer jag garanterat att hänga här och  svara på folks inlägg ;)  

Såhär tidigt är det skitviktigt för mig med ett forum. Jag kommer inte berätta för nån och behöver snacka av mig och läsa om hur nu har det.

Lite historia också. jag är 35 och ja, åldersångesten är ett faktum, känner mig som en dinosaurie i gravidsammanhangen. med det sagt, oro för kromosomfel, missafall etc, yes. skyhigh.

Känns som mot alla odds att jag plussat, vi hade missfall i v 8 i februari efter att ha försöket rätt länge. Kan inte tro det.

jag hoppas hoppas hoppas jag får hänga kvar här och diskutera krämpor, glädjeämnen och annat med er.

just ja, BF 4 december
    Grattis! Vi har samma BF och jag hade också MF i v8 i februari... håller tummarna för oss båda :)
  • Irlais

Kan vi inte starta en grupp så kan ju alla relevanta trådar samlas där? :)

Min mage är också svullen av och till, i förrgår var den helt enorm men nu har det lagt sig lite. Trist att det är tarmarna och inte bebis, men det kommer ju det också :)

Iloveyou: kub är blodprov och UL där de mäter nackspalten på fostret. Om man får en dålig sannolikhet på kub kan man göra fostervattenprov och då är det nål för att ta provet.

• Irlais
    Parksandrec skrev 2013-04-03 19:46:21 följande:
    Irlais, tänk, både samma kassa erfarenhet i februari och fina plus nu! Den här gången så! (skriver jag klämkäckt och är egentligen superorolig, )

var du i septembergruppen också kanske?
    Jag var också i septembergruppen men läste mest, var väldigt orolig pga blödningar och en dålig känsla redan från början så jag vågade inte vara så aktiv. Tycker jag känner igen ditt namn men kommer inte ihåg riktigt din erfarenhet där?

Men den här gången känns det faktiskt bättre (trots pytte rosa blödningar nu igen) så nu ska det gå bra för oss båda (order från kuratorn att tänka positivt - vidarebefordrar till dig ;))
Svar på tråden December bebis 2013