Inlägg från: Cecilia1984 |Visa alla inlägg
  • Cecilia1984

December bebis 2013

Hej! Jag plussade i dag. Jag och min man har försökt få barn i 3 år. Fick ett missfall för 2 år sedan men sedan gick det inte alls så vi har fått hjälp via IVF och hoppas att det ska gå vägen nu :) 

• Cecilia1984

Hej tjejer! Har ni funderat ngt kring gravidförsäkring? Ska ni teckna ett sådant? Om ja, när har ni tänkt göra det?

• Cecilia1984
    MariaOchNiklas skrev 2013-04-15 17:50:25 följande:
    En gravidförsäkringbörjar o gälla när du är i vecka 26. Så du har ett tag kvar att bestämma dig
    Det verkar dock vara deras PLUS varianter som är från vecka 26. Gratisvarianten kan man tydligen teckna redan nu. 
  • Cecilia1984
    Buzan skrev 2013-04-16 12:33:41 följande:
    Hemkommen från ultraljudet. Allt känns lite verkligare när man sett det lilla livet där inne. :) Ett litet hjärta tickade så fint och knytet var hela 6,5 mm. Haha. :) 7+0 idag.
    Åh vad härligt! Jag ska på VUL nästa vecka. Hoppas även jag får glada nyheter. Till dess gläds jag med dig :)
  • Cecilia1984
    Crissie skrev 2013-04-24 20:16:11 följande:
    På fredag är det äntligen dags för tidigt vul, längtar. Har haft mkt "mensvärk" i snart två dagar nu och hoppas att det inte betyder att något är fel!
    Jag har också vul på fredag. Hoppas vi båda får goda nyheter :)
  • Cecilia1984
    LillaBulan skrev 2013-04-28 11:05:59 följande:
    Nån som börjat få nån synlig kula än? Själv har jag för mycket kg över så det lär gå många veckor innan jag ser nåt
    Är i vecka 8+4 i dag och har sedan en vecka tillbaka fått använda mammabyxor då magen sväller rejält under dagarna. Var på VUL i fredags och fick bekräftat att det finns ett litet embryo. Den var 17,8 mm lång då. Det känns jättespännande! 
  • Cecilia1984

Ringde barnmorskemottagningen idag. Så nästa vecka den 7 maj ska jag på ett gruppmöte där man får en del info, sedan på fredagen får jag träffa barnmorskan. Undrar hur vanligt det är att den blivande pappan följer med på dessa möten. Hur ska ni göra? 

• Cecilia1984
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-05-01 18:58:23 följande:
    Usch stackare!! Hoppas att morgondagen blir mkt bättre!!! Jag har en undran till er damer, ska göra paj å tänkte göra en med kräftstjärtar och kallrökt lax. Nu är min fråga får man äta kallrökt lax?!
    Jag har valt att undvika lax. Men kolla på livsmedelsverkets hemsida, de har en tydlig lista över vad man bör undvika och vara restriktiv med. 
  • Cecilia1984
    Inelg skrev 2013-05-01 20:02:50 följande:
    Jag är så FRUKTANSVÄRT TRÖTT på att vara trött!!!! Orkar ingenting! Mår småilla hela dagarna.. Går direkt från jobbet till sängen sedan 2 veckor. Flåsig när jag får och benen är tunga som bly, känns som att jag vankar redan! Ont i hela kroppen superkänslig i hyn som att jag har feber.......
    Fryser och frossar på kvällarna. !!! När ska detta sluta??

Ett tips är att ta 2 Alvedon och Lergigan comp mot illamående. Mår bättre då men då får man slåss med skuldkänslorna av att man tar Alvedon! (Piller)

Vad för alla för att må bättre ?
    Jag mår bra om jag är noga med mattiderna. Ser till att små äta något varannan timme, då slipper jag illamåendet :)
  • Cecilia1984
    babylängtan20 skrev 2013-05-18 02:02:20 följande:
    tjejer jag behöver er hjälp!!! har ett illamående som vägrar lägga sig :( kräks inte utan det är i hållande dag ut och in :(
    Jag har lyckats hålla illamåendet borta genom att äta mycket regelbundet. Först testade jag att äta vart 4:e timme men det hjälpte inte mycket. Nu äter jag ngt varannan timme och det verkar fungera. Lycka till!
Svar på tråden December bebis 2013