• ikala

December bebis 2013

Hoppar in här jag plussade i Onsdags.

Det är mitt och sambons första barn, väldigt efterlängtat och planera, dock väldigt förvånade att det tog sig den här gången då jag inte( enligt min läkare) hade några dugliga äggblåsor.

Om mina uträkningar stämmer är jag i vecka 6 och har bf 12/12.

Jag är nått så grymt trött och mina bröst ömmar.     

• ikala

Trött, tröttare, tröttast....

Börjar känna av lite illamående i morse, hoppas bara att jag slipper ha det som min mamma hade det när hon väntade mig... Hon kräktes dygnet runt i 3 månader, pappa fick tydligen ta hand om henne...

Då sa man tydligen att om det var mycket av fadern i barnet så mår mamma väldigt illa i början, jag behöver inte ens säga att jag såg på pricken ut som min pappa när jag var liten.

Jag väntar på att min gyn ska ringa så vi kan boka tid för ett tidigt vul...

Det verkar bli en riktig babyboom i December!!

• ikala

Om två veckor så får vi se vårat lilla knyte, dagen efter ska jag på inskrivning...

• ikala
    dlra skrev 2013-04-15 21:21:31 följande:
    Hoppar in här tjejer! Plussade ikväll :)
    Grattis!!!
  • ikala

Det är både ett svårt och extremt känsliget ämne.

jag kommer att vilja göra kub test och skulle vi få ett dåligt nummer där så skulle vi även vilja göra fostervattenprov, skulle det visa sig att fostret hade kromosonfel så tror jag att vi skulle välja att avbryta graviditeten.

Jag har vänner och bekanta som har barn med olika handikap dom är alla fantastiskt fina ungar och underbara på alla sätt. Jag har jobbat som personlig assistent i några år och har sett hur svårt och otroligt tungt det är att vara handikapad och att vara föräldrar till ett handikapat barn.
    Jag tror helt enkelt inte att jag skulle klara av det även om man är starkare än man tror.

Lägg märke till att jag skriv att jag TROR att vi skulle välja att avsluta graviditeten, jag tror inte att man kan vara helt säker på hur man känner förens man står där...      

• ikala

Jag är väldigt medveten om att man för det första inte ser alla handikap och framför allt att många skador uppstår vid en traumatisk förlossning, tex hjärnskador vid syrebrist. 

En av mina brukare var helt frisk fram till 8 års ålder och blev jätte sjuk då, en genetisk sjukdom som båda föräldrarna bar på hennes bror har inte fått den.

Men jag känner att vet man om redan väldigt tidigt i graviditeten att ditt barn aldrig kommer att få chanser till ett vanligt liv så tycker jag inte att det är fel att välja att avsluta graviditeten.    

• ikala

Jag har sagt det tidigare och säger det igen... December kommer bli en riktig babyboom månadSkrattande

Grattis alla nyplussade!!! 

• ikala

Kub eller inte Kub. Abort vid kromosonfel eller inte. I slut ändan så tror jag att man känner i sitt hjärta vad som är rätt för just en själv. Vad ni än väljer så lyssnar jag gärna och stöttar det valet som är rätt för just er. Igår kände jag en lätt illamående känsla idag har den blommat ut helt... Var så nära att spy i behandlingbassängen på sjukhuset, min brukare badar där en gång i veckan...

• ikala
    Otåligast skrev 2013-04-18 16:04:37 följande:
    Jag går i samma funderingar kring om man borde berätta. Vi ska åka till Spanien med jobbet nästa vecka och det kommer att vara så otroligt tydligt att jag inte dricker alkohol, är för trött för att vara ute till sent + att jag mår konstant illa. Lägg till att jag inte kommer att äta spanska charkuterier eller ostar och det blir närmast löjligt att inte säga något. Samtidigt kommer jag bara att vara i vecka 9... Vad skulle ni gjort?

Komiskt jag ska oxå till Spanien med jobbet, dock Mallis och dock i Maj men typ sammaFlört
    Jag koller vara i vecka 10+ då och kommer berätta då, som du säger känns det ganska genomskinligt ingen god sangria inga mumsiga ostar lr god seranoskinka..   
  • ikala
    Cygge skrev 2013-04-19 07:42:10 följande:
    Jag hoppar också gärna in här! Jag plussade igår, clearblue digital sa 3+ så jag vet inte riktigt i vilken vecka jag är. Senaste mensen börjar 14-15 februari men så testade jag negativt 21 mars. Någon som kan hjälpa mig med att reda ut ungefär i vilken vecka jag är?
    Om du har regelbunden mens så skulle jag tippa på att du är vad man kallar låghormonare och var troligen gravid vid ditt test i mars men hade väldigt låg hormonnivå iaf...

I så fall är du i vecka 10 om det stämmer så har du bf i November. 
Svar på tråden December bebis 2013