• Soli82

December bebis 2013

Hoppar in här, bf i mitten av dec 2a barnet

• Soli82

Eller: jag har blivit tipsad om panduros färg palett, opak. Sett bilder och ser riktigt bra ut, finns att se om du googlar:)

• Soli82

Någon som har bra koll på light drycker? Är det ok eller inte som gravid?

• Soli82

Jag längtar så tills magen börjar synas, att jag kan vara glad för min graviditet öppet :) vi har inte haft något mf tidigare men sagt att vi väntar till v10-12 innan jag berättar på jobbet för "säkerhetsskull" även om jag inte känner mig direkt orolig. Har berättat för närmsta familjen. Det stora orosmomentet är förlossningen :)

• Soli82

Ikala: jag hade tagit med pappan. Bara säga att han endast får kolla på skärmen :) roligt att få vara med och se, kan nog vara svårt att ta in på samma sätt som oss i början av en graviditet då det inte syns

• Soli82

3 veckor till v12. Fick igår veta att vi väntar tvillingar :) 3 barn i december alltså om allt går som planerat!

• Soli82

Vi har ett barn som kommer vara 2år 4 månader. Bf 20dec men de kommer ju ofta tidigt...

• Soli82

Har berättat på jobbet idag att jag är gravid ( v10) kanske lite tidigtmen efter aldeles för mycket googlande har jag bestämt mig för att allt kommer gå bra och skulle det inte göra det får vi ta det då. Fungerar inte att oroa sig hela tiden, känner att jag inte orkar det. Är ju så glad över de två små liven!

• Soli82

Elsapelsa11: vilken vecka är du i nu? Skönt att ha någon att dela det med på jobbet :)

• Soli82
    cupcakekiller skrev 2013-07-30 20:48:03 följande:
    Körde runt den i affären och tyckte inte att vikten märktes av, har inte kollat ihopfälld än dock..bil har vi ingen så det behöver jag inte oroa mig för, jag har inget körkort heller så ska vi låna bil så får jag väl tvinga sambon att lyfta in den om den är tung ;)

Vet inte vad vi ska välja för vagn annars då jag vill kunna ha sittdelarna vända emot mig + svängbara framhjul, har verkligen inte ekonomi för en buggaboo donkey eller emmaljunga super viking (eller vad deras nya heter)..  
    Vi tittar på teutonia team cosmo, vändbara och singelvagnen är lätt vet inte vad dubbel väger...
  • Soli82
    Plopps80 skrev 2013-08-10 17:58:29 följande:

Fyndade på klädkällaren i dag. 5128690.jpg

Fanns de i fler färger? Jättefina!
  • Soli82
    Nania skrev 2013-08-11 18:38:52 följande:

Nya familjeliv appen ska låta dig lägga upp bilder vad jag hört :) ingen uppdatering alltså utan helt ny app.

Använder den funkar mkt bättre än den andra för mig o man kan citera och lägga bilder :)
  • Soli82
    Plopps80 skrev 2013-09-09 11:22:57 följande:

Alla jag stöter på säger något om magen, alla kommenterar och skrattar. Vissa säger bara oj när jag säger att jag har bf 7 dec. Det börjar tära enormt på mig. Tycker inte själv att jag är enorm men har fått höra varje dag sedan vecka 18 att jag är stor och folk tror jag väntar tvillingar. BM sa att med andra barnet blir magen större pga att livmodern varit uttänjd och man har inte samma muskulatur kvar. Jag låg på 25 i sf mått i vecka 27, perfekt mitt på kurvan. Tycker bara att alla kommentarer gör mig deprimerad och ledsen.
    MissKaos skrev 2013-09-09 10:58:10 följande:
    Folk är  ONDA!
    Sen, se dig omkring! Värden är full av människor som är vackra med övervikt. Ogravida.
    Säg till att du blir sårad nästa gång!

Ingen tycker jag är stor eller överviktig, ingen i min omgivning kan se att jag gått upp 15 kg men det är magen alla hänger upp sig på. Fattar inte folk att det ligger ett barn där, en hel människa? Blir så trött. Vill bara gå hem.
    Jag väntar ju tvillingar, låg på sf 26 i v 23 + 4. Låter som du har en alldeles perfekt storlek på din mage! Men det att folk kommenterar kan man bli så trött på eller de som kommer fram och tar på magen... Obehagligt när man knappt känner dem! Blir allmän egendom när man är gravid :( bara försöka låta allt rinna av och inte bry sig!
Svar på tråden December bebis 2013