• zod

December bebis 2013

Hej!

Plussade i måndags och har haft några dagar att smälta det på nu. Det var inte alls planerat att bli gravid, men väldigt välkommet Har blivit gravid trots ppiller och ska jag gå efter sista ppillermensen så är jag idag i V3+3. Har dock mått illa till och från de senaste månaderna, vilket jag brukar göra i perioder då jag har magkatarr, men det i kombination av att mina bröst varit så sjukt ömma senaste veckan fick mig att börja fundera på att det kanske var något mer på gång. Möjligt att jag är längre gången med andra ord alternativt så är det illamåendet som gjort att mina ppiller inte fungerat som de ska.

Jag har två barn sedan tidigare, födda 06 och 07. Bor i Linköping och närmar mig 27 år  

• zod

Tack repan!

LillaBullan:  Tror absolut inte det är någon fara att du druckit mycket kaffe, speciellt inte när det är så tidigt. Står ju till och med i råden att det är först vecka 6 som man bör sluta med rökning och alkohol. Så då kan det väl inte vara värre med kaffe?

• zod

Repan: Ja, all god ost blir helt klart svårast att hålla mig ifrån! Vi köper ofta hem lite ostar och äter på helgerna. Tanken på att det jag åt i lördags är det sista på nio månader känns lite småjobbigt, men helt klart värt det i slutänden så klart

• zod

Repan: Precis! Jag älskar gratinerade rödbetor med chevré över. Får köra på det som en galning

• zod

Igår kunde jag inte hålla mig från att rota fram en låda med kläder som jag sparat sen barnen var bebisar. Kan inte fatta att jag kommer få en till liten som ska få plats i de där små bodysarna

• zod

Lilla Bulan: RutinUL är runt vecka 18 och sen är det lite olika från län till län vilka som får göra kubtestet som är runt vecka 12 precis som tjej89. 

• zod

babylängtan20: Håller tummarna! Som andra skriver så behöver det ju absolut inte vara någon fara. Hur är det idag?

loppan: Grattis! BF samma dag som mig. 

• zod

loppa: Nej, det var faktiskt inte planerat alls, men ändå väldigt välkommet Jag känner likadant som dig gällande  julafton. Har två barn sedan tidigare och då gick jag över en resp. två dagar så känns ju "tyvärr" inte helt osannolikt att det kommer bli just julafton. Är det första barnet för dig?

• zod
    emmapaulinalarsson skrev 2013-04-13 13:26:13 följande:
    Hallå hallå ! Jag plussade för ett par dar sedan :D det blir bf runt den 8 december !
    Grattis!
Svar på tråden December bebis 2013