• Kiira

December bebis 2013

Hej på er!
    Sitter här  med en nummer 4 imagen, bf 27 december. Spännande kul och nervöst! och fruktansvärt illamående inget sug på varm mat. Köpte nya bh  för två veckor sedan (visste in inte om gravditeten) men nu har hormonerna gjort att dessa bhar inte alls är sköna nå mer. Brösten har svullnat rejält.(hur är de möjligt!) och magen har efter dagens grillmiddag svullnat upp som en ballong, Knasig kroppen är!

HUr mår ni andra? 

• Kiira

Ja detta illamående. vill typ bara kräkas vid tanken på mat! Ida gjorde ja mig en smooti med äppel fil mango o hallon, det fick bli min middag. klarar inte av att sitta vid matbordet med de andra utan att få kväljningar. 4 graviditeten och man är så här känslig. Otroligt!  Lyckades hålla nummer 3 hemlig till vecka 20, tror inte ja lyckas lika bra denna gång. illamåndet gör mig osocial..  tröttheten smyger sig på oxå. Tur att gubben min tar en del av hemma jobbet och att jag pluggar på distans så ja kan vila en stund på dagen...

Vad många ultraljud ni gör så tidigt, varför? något nytt som dom "kollar" eller har de alltid varit så där ni bor?  här i norrland gör man 1 ultraljud i vecka 19-20 om man är frisk och kry. 

• Kiira

Ja mår grymt illa. hela dagen hela hela dagen, går ja för fort vill ja kräkas, rör ja mig vill ja kräkas.men de blir aldrig nå kräkning de stannar på just bara grymt illamående.. Blä för detta... men men de slutar väl så småningom.. men uch...

hur mår alla andra? 

• Kiira

Ja ve e de med dessa december bebisar. Magen har svällt upp som en gravidmage här med. Otroligt vad snabbt kroppen fattar vad som ska göras. Har inte testat åksjuke tabletter. kanske borde göra de.Men rädd attman blir tröttare av dom. Fick illamående piller vid första graviditeten , sov typ 20 timmar om dygnet... 

• Kiira

Jag har 16 månader mellan mina två första. mellan tvån o trean är de 1 år 11 månader mellan. och nu blir de 2,år 6 månader mellan trean och fyran.  Allt funkar, man klarar de mesta =)