• Annvy

December bebis 2013

Hejsan! Jag tänkte ta o smyga in här hos er. Jag/vi är så lyckliga! Just nu väntar jag mitt första barn o är i vecka 9 (8+3). I vecka 7 trodde vi att det var missfall på gång, så jag fick åka in till jouren fler ett VUL. Jag blödde ganska ordentligt, men allt såg bra ut. Det var mina känsliga slemhinnor som busade o skrämde mig/oss. Jag har inte haft särskilt tydliga symptom tidigare o har därför haft lite svårt att fatta att jag faktiskt bär på ett litet kryp. Nu verkar dock kroppen ha konstaterat att så är fallet. Illamåendet smyger sig på mig när jag som minst anar det, min näsa är hyperkänslig, brösten ömmar (vilket min sambo är mindre glad över) o benen samlar å sig vatten, så jag känner mig som en elefant när jag kommer hem från jobbet. Har redan måstat köpa mig ett par stödstrumpor. För tillfället ligger jag nedbäddad i sängen. Jag har åkt på en ordentlig förkylning. Gissa om sambon får passa upp på mig nu! Det är bara en liten ringklocka som saknas :) (plus alla hjälpsamma medikamenter som man normalt tar vid en förkylning o som nu måste undvikas) Roligt att se att denna tråd redan nu är så pass stor. Vi verkar vara många som lyckats pricka in den minst praktiska månaden för BF ;)

• Annvy

9+3, trött som en björn när vintern kommer o jag jobbar vaknätter framöver... Hur sjutton ska jag hålla mig vaken när man mest bara sitter i en fåtölj o ska försöka vara så tyst som möjligt?!

Är det fler än jag som har baby-boom i sin bekantskapskrets just nu? Typ alla jag umgås med har nyss fått smått eller går o väntar. I min arbetsgrupp är vi 3/6 som väntar. Stackars chef som ska hitta vikarier för oss alla :P Härligt att veta att "Krypet" kommer få gott om lekkamrater :)

Färga håret, eller skit i 'et! Upp till en själv vad som känns ok för sjutton! Läste någonstans att toning kanske är ett bättre alternativ under graviditet, då det är en bra mycket mildare behandling o inte alls lika starka kemikalier som permanent färg. Det kommer jag köra på!

• Annvy

Jobbigaste symptomen jag har är tröttheten o att jag är så förbaskat hård i magen! Jag ser verkligen gravid ut, men det beror bara på att magen är som en ballong! Åkte o shoppade lite kläder inför sommaren o min ballongmage gjorde det lättare att shoppa för lite mage....

• Annvy

Jösses vad ni skriver! Man hinner ju inte alls med, då man inte är en flitig forumsbesökare :)

Vecka 17 (18 enligt mig) med första barnet o här syns det kan jag lova! Känns också emellanåt :D Går inte att ta fel på vad som är "Kryp" o vad som är gaser. Helt fantastisk känsla!

Vi kom över en begagnad Emmaljunga Edge Duo till kanonpris från en av pappas kollegor. Lite tidigt kanske, men det var inget snack om saken när vi såg vilket fint skick den var i. Fick med en Voksi åkpåse dessutom (Y)

RUL blir det först den 16/7 vilket jag tycker är väldigt sent! Jag måste vara i vecka 18 redan nu. Gravtestet skulle inte ha varit positivt om "Kryp" blev till en vecka senare!

Jag mår hur bra som helst, förutom trötthet o värk i bäcken o ryggslut efter ansträngande dagar på jobbet. 4 pass kvar, sen blir det semester!

Doppler lät spännande! Det kanske man skulle kolla bland väninnorna om det är någon som har en.

Svar på tråden December bebis 2013