• Mandyyss

December bebis 2013

Här en till som vill vara med.. plusade igår och hoppas det går vägen.. isf har vi bf 29/30 december! =)

• Mandyyss

Är det fler här inne som blir knäppa pga oron för missfall?? Idag har jag sån mensvärk i magen och springer och kollar efter blod hela tiden. Blir GALEN! är i 4+6 bara, så det är måååånga veckor kvar. .

• Mandyyss

Mina tidigare graviditeter så har jag alltid haft facebook grupper där jag varit medlem i.. Typ "vi med bf 2011" osv.. det saknar jag lite nu.. eftersom jag har bf sent på året så har många i bf 2013 grupper redan fått... jag har därför skapat en grupp "november-december mammor 2013"

vill någon vara med utanför familjeliv så säg ert namn så lägger ajg till er =) 

• Mandyyss
    babylängtan20 skrev 2013-05-01 23:54:19 följande:
    vi har en december bebis 2013 <3  ;)
    Åh det har jag missat.. vem är admin? =)
  • Mandyyss
    LWE skrev 2013-05-05 20:39:44 följande:
    Hej :) jag hoppar gärna in här! Har BF 26/12 med barn nr 2..har en son sen tidigare som fyller 1 år i veckan. Så det blir ganska tätt mellan barnen, spännande men samtidigt lite läskigt ;) någon annan här inne som också har ca 1,5 år mellan barnen? Är en hel del oro kring den här graviditeten då min son föddes med gomspalt och pierre robins syndrom. Ultraljud är något jag bävar otroligt för! Förra UL fick vi beskedet att vår son antagligen hade trisomi 13 el 18, det var tungt att leva med den oron drygt halva grav! Nu visade det ju sig att det var nåt helt annat..mycket bättre, men oron inför allt finns såklart.
    Välkommen =) jag har inte 1,5 mellan mina barn.. däremot så har jag fött en son med trisomi 18 som avled strax efter förlossningen. så jag känner igen din oro genom att nu vara gravid på nytt. Jag hoppas allt går bra den här gången, och vad skönt att det var något helt annat på din son.. Vad innebär Pierre robins? 
  • Mandyyss
    LWE skrev 2013-05-05 20:56:30 följande:
    Åå jag lider med dig Mandyyss! :( fick ni veta något innan han föddes? PRS innebär gomspalt, andningsproblem, matningsproblem och en underutvecklad underkäke. Men han är helt med i utvecklingen och det är skönt! Andnings- och matningsproblemen hade han i ca 6 mån, underkäken har kommit ut ganska fint tycker jag och nu i maj ska gomspalten opereras..så man kan säga att de här syndromet är ett syndrom som "växer bort". Sen kan han ju få problem med tänder och tal pga gomspalten, men det går inte att veta än.
    vi fick reda på det i vecka 32 vid ett ultraljud för att kolla moderkakans placering. Så vi var förbereda och det är jag tacksam för. Kan inte föreställa mig chocken att få reda på det på förlossningen. 

Åh, lill killen då. Men så skönt att kan växa bort och att han hänger med i utvecklingen! vilken kämpe!  
  • Mandyyss
    LWE skrev 2013-05-06 22:06:41 följande:
    Mandyyss - det var ju tur att ni fick reda på det lite innan förlossningen så ni hann bearbeta det lite iaf. Usch jag förstår att det var smärtsamt! Vad var det för markör de hittade på UL? Och hur kunde det missas vid RUL?
    Ja precis. Det var verkligen tur i oturen så att säga. Dom upptäckte att han hade ett magbråck och senare ett hjärtfel. Hjärtfelet var så litet så det kunde man inte se om man inte var speciallist på RUL sa dom. Och magbråcket var även det litet, och det visade sig sen när han föddes att det knappt fanns. Dom hade trott att han skulle ha ett hål i magen så att säga, men han hade bara en tjockare navelsträng med bråcket i navelns så att säga. Så det var helt enkelt bara otur, att hans missbildningar var så små att man inte kunde se dem på den lilla kroppen på RUL.. Men jag kommer aldrig någonsin lite på RUL igen.. förut har det varit som en trygghet. Efter det har man varit lugn liksom.. men det kommer jag aldrig bli igen eftersom dom efter våra RUL sa att " han var helt perfekt välskapt och frisk" .. Ja, tjena.. 
  • Mandyyss

Jag har ju verkligen inte skrivit jätte mycket här inne, och det var längesedan sist.. Men nu har jag gått in i vecka 15 och än så länge en frisk och kry lite bebis i min mage, en liten flicka.. Nu kan ni följa oss på http://mandyyss.vimedbarn.se/ om ni vill, men jag fortsätter att läsa här =)

• Mandyyss
    Sokkerflikkan skrev 2013-07-02 16:13:18 följande:
    Nu Kommer dagens mage.

Imorgon går jag in i vecka 18 :) Ni får ursäkta halvkass kvalite.

Åh GRATTIS <3 Jag känner ju igen dig hihi. Så glad för er skull. 
    Jag är Amanda, Rivers mamma .. tror du vet hihi =)
  • Mandyyss
    ranten skrev 2013-07-31 19:05:48 följande:
    har precis startat en blogg o tänkte att jag kunde dela med mig av den :) Har sett att det finns fler som bloggar i tråden innan, finns det fler? :)

dejliigt.blogspot.se/
    Jag bloggar på http://mandyyss.vimedbarn.se/ :) Nu har jag i stort sätt inte bloggat på hela sommaren, men när jag väl bloggar så bloggar jag hårt hihi =)
Svar på tråden December bebis 2013