• LWE

December bebis 2013

Hej :) jag hoppar gärna in här! Har BF 26/12 med barn nr 2..har en son sen tidigare som fyller 1 år i veckan. Så det blir ganska tätt mellan barnen, spännande men samtidigt lite läskigt ;) någon annan här inne som också har ca 1,5 år mellan barnen? Är en hel del oro kring den här graviditeten då min son föddes med gomspalt och pierre robins syndrom. Ultraljud är något jag bävar otroligt för! Förra UL fick vi beskedet att vår son antagligen hade trisomi 13 el 18, det var tungt att leva med den oron drygt halva grav! Nu visade det ju sig att det var nåt helt annat..mycket bättre, men oron inför allt finns såklart.

• LWE

Åå jag lider med dig Mandyyss! :( fick ni veta något innan han föddes? PRS innebär gomspalt, andningsproblem, matningsproblem och en underutvecklad underkäke. Men han är helt med i utvecklingen och det är skönt! Andnings- och matningsproblemen hade han i ca 6 mån, underkäken har kommit ut ganska fint tycker jag och nu i maj ska gomspalten opereras..så man kan säga att de här syndromet är ett syndrom som "växer bort". Sen kan han ju få problem med tänder och tal pga gomspalten, men det går inte att veta än.

• LWE

Spännande :) hur känner du inför det? Har BF 26/12..men hoppas på att gå över typ 6 dagar el nåt sånt ;) gick över 11 dagar med sonen.

• LWE

Fy så jobbigt! Ja vi har också velat ha tätt..men som sagt, det känns också lite läskigt, som att man kommer ha galet fullt upp några år ;) men vi är knappast de första och sista som klarar av det s det ska nog gå bra :) ja det blir ju en riktigt fin julklapp då i allafall!

• LWE

Trasslet - Så kul :) hur känner du inför att det blir så tätt mellan ettan och tvåan? Ja alltså denna gången gör det inget om an skulle gå över tiden precis ;) bara jag slipper föda den 24 el 31 dec så är jag nöjd..men det är ju inte direkt så lätt att knipa om lilla bebis bestämt sig för att komma ut ;)

• LWE

Kiira - det känns skönt att höra :) man klarar nog som sagt mer än man tror! Plopps80 - jag gick till frisören och färgade håret så tidigt som i v 4 och så sent som i v 41...däremellan varannan månad. Alltså det är så himla mycket annat som också KAN vara skadligt som man utsätter sig för. Jag skulle också må jättedåligt av utväxt och risigt hår..äh man ska leva på som vanligt då mår man bäst :)

• LWE

Trasslet - vi ville också ha typ 2 år mellan, men nu blev det ju mer 1,5 år..men men det ska nog gå bra det med :) det sjukaste av allt är att folk i vår släkt frågat om vi verkligen ska behålla barnet nu eftersom det blir så tätt mellan dem. Hallå?! Pga ett halvår hit el dit..fy var störda folk det finns. Skönt att du hinner jobba lite då :) kan va skönt. Jag hade tänkt gå tillbaka i sep, men eftersom mitt jobb ger havandeskapspenning och man inte kan jobba de 2 sista mån så vet jag inte ens om det är nån idé att gå tillbaka ;) usch vad jobbigt med komplicerad förlossning.,får man fråga vad som hände? Haha, jag drog också lite på det den här gången..men ska dit nästa vecka för sånt där hälsosamtal.

• LWE

Mandyyss - det var ju tur att ni fick reda på det lite innan förlossningen så ni hann bearbeta det lite iaf. Usch jag förstår att det var smärtsamt! Vad var det för markör de hittade på UL? Och hur kunde det missas vid RUL?

• LWE

Uuh här ger sig illamåendet till känna varje dag och mer el mindre hela dagarna! Hade glömt bort hur det kändes ;) helt matt. Trodde man inte skulle ha tid att känna efter när man redan har en, men jodå det har man, det är det att man bara inte har tid att vila ;) Tänkte höra med er som kommer få nr 2 ganska tätt här i dec...har ert barn redan börjat på dagis (el heter det kanske förskola idag) eller när kommer ni låta barnet börja? Jag är lite kluven med det där..på ett vis vill man ju att han ska vara hemma så länge som det bara går, men samtidigt kan det kanske vara vettigt att man får lite egentid med nr 2 och låter ettan gå de där 15 tim el så. Hur tänker ni andra kring det?

• LWE
    babylängtan20 skrev 2013-05-18 02:02:20 följande:
    tjejer jag behöver er hjälp!!! har ett illamående som vägrar lägga sig :( kräks inte utan det är i hållande dag ut och in :(

Samma här och det är otroligt jobbigt! Minns inte alls att jag mådde konstant illa hela dagarna när jag var gravid med sonen, men nu vägrar det släppa. För mig hjälper det lite att äta saltlakens..men det kan man ju inte vräka i sig hela dagarna, gillar inte ens saltlakrits så mycket. Spola kallt vatten på handlederna hjälper också en kort stund.
  • LWE
    sillan01 skrev 2013-05-21 16:36:40 följande:
    Hej! Är det någon av er som är över 35 och ska göra Kub test? Hur känner ni inför det? Tankar kring det? Kan man lita på det till 100%? Kram

Jag är 24..gjorde KUB med sonen och ska även göra det denna graviditet. Antagligen även fvp..min son föddes med Pierre Robins sekvens, så jag känner att jag gärna vill veta så mycket jag bara kan om nästa barn. Är inte säker på att jag skulle ta bort det om det visar sig ha t.ex Downs, men jag vill iaf vara förberedd denna gång på vad som väntar. Vid t.ex trisomi 13 el 18 skulle jag avbryta grav. KUB känns för mig självklart..finns inga risker med det heller vad jag hört. Det är ju bara blodprov + UL.
  • LWE

Oj vilken mage ;) känns som det kan vara fler än en därinne?!

Svar på tråden December bebis 2013