Inlägg från: Längtan91 |Visa alla inlägg
  • Längtan91

December bebis 2013

Hej alla, hoppar gärna in här.

Fick ett glatt besked när jag tittade på stickan i fredags. Så är idag i vecka 6 (5+5) och hoppas att allt går vägen nu. Det är första barnet, och är orolig att det ska gå åt fel håll.. Vi har försökt i 3 år. Är beräknad till den 24 december =)

• Längtan91
    babylängtan20 skrev 2013-05-01 17:17:12 följande:
    välkommen :)

inte bara jag som är yngre här :) skönt!  vad länge ni försökt  :/ hoppas de går vägen för er :)

Tack =)

Ja, det har tagit sin lilla tid på resan till detta. Men till slut så sluta vi försöka och tänka på det. Och fokusera på jobb, och huset som vi ville hyra osv.
    Och nu när vi har skrivit kontraktet och slutat tänka på det, så vart det ett starkt och väldigt tydligt + . =)
    Så jag säger precis som du, att vi hoppas att det går hela vägen nu . =)
  • Längtan91

Hej alla, har sett att ni skrivit mycket när jag varit inne och kollat=) . Men har inte haft tid att skriva själv.

Är inne i vecka 7 (6+6) idag, så går in i vecka 8 imorgon. Än så länge är allt bra, känner av illamåendet lite, men inga kräkningar än så länge iaf ;) och gör nummer 2 segare än vanligt, kan typ dröja upp till 2 dar lr nått, ( ursäkta infot ) Annars är allt bra.

Hade första träffen med BM idag, var ett hälsomöte. Kände mig som en person ifrån yttre rymden lr nått, hon satt typ bara och stirra på mig =S kändes lite konstigt.
    Sen fick jag svara på frågor som tex. rökning, alkohol, mensens första dag senast osv.
    Även om det är ett planerat barn, då jag svarade, Ja, det är ett planerat barn, då jag och min man försökt i 3 år, och även var mitt uppe i en fertilitetsutredning, när mensen helt plötsligt inte kom.
    Och på allt som jag svarade på , så var hennes svar mest: jaha, mhm, jaså, okej och spännande.
    och försökte man att prata på så dog samtalen ut väldigt snabbt.

Kände mest att samtalet med henne idag var väldigt stelt. Och nu funderar jag på byta BM, till någon som jag känner mig mer bekväm med. Tycker ni att det är konstigt och dumt att byta?

• Längtan91

Tack för era svar =)
    Kanske bara är jag som inte tycker om henne, men syrran hade henne också och tyckte hon var lite knepig. Men jag tror faktiskt att jag ska byta BM, och hoppas på att det finns någon bättre. Även om det känns lite elakt.

Fick även ringa till 1177 förut, tror jag åkt på en UVI ( urinvägsinfektion) igen, så fick en tid nu vid halv 8 så ska åka in och kolla iaf. Sist jag hade det fick jag inte komma in alls, inte nånstans, det svar jag fick var att jag hade magsjuka=S Vilket slutade i Njurbäckeninflammation och blodförgiftning, så vill inte att det går så långt denna gång! Sjuksköterskan jag prata med i telefon tyckte det var konstigt att BM inte tagit urinprov och blodprov, vilken man tydligen skulle sa hon. Hoppas på det bästa och att det inte är det.

Irlais: Skönt att hon verkar bra, vill själv ha någon som förstår och som man kan prata med när man är orolig=)

• Längtan91

Har åkt på en förkylning nu också, men peppar peppar verkar den inte bli värre än färsta dagen, dvs ingen feber vilket känns bra för då hade man ju hamnat i dilemmat vad som är "värst" för fostret av feber eller Alvedon...men slapp fundera över det denna gång. Någon som vet om en vanlig förkylning kan vara skadlig? Ont i halsen osv?   [/quote] Har också åkt på en hemsk förkylning med svettningar och feber nästäppa osv. Men tror inte att det är någon fara för fostret eftersom det är så pass skyddat. Tror det är värre att tex. Ramla och så än att vara förkyld.

• Längtan91

Var inne på VUL idag, känns så otroligt skönt att se att det var en liten därinne, och ett hjärta som slog fort. Är i vecka 9 (8+5) idag. Så snart är det bara 3 veckor kvar till vecka 12. Men det som gjorde mig mest glad var att man såg bebisen jätte tydligt för att vara så liten, och likadant navelsträngen syndes och BM sa att jag hade massor av fostervatten redan nu så att det är bara bra. :) dessutom hade den rört på sig så den låg uppochner :p . Känns så skönt att efter 3 års längtan äntligen få dela denna glädjen med alla i familjen och likadant min mans

Svar på tråden December bebis 2013