• nexie

December bebis 2013

Jag ansluter mej också då :) Kunde i princip varit jag som skrivit trådstarten! Har också två innan födda 06 och 07. Bf nu är 1 devcember. Hoppas allt går vägen bara! Inga missfall eller svårigheter sen innan iallafall även om det var ett tag sen sist nu! Tog ut min spiral 7 mars och plussade 23 så det var snabba puckar!

• nexie
    Trasslet skrev 2013-05-21 09:55:25 följande:
    Försöker hålla i träningen och tog en joggingtur igår. Precis gått in i v10 och kroppen börjar protestera. Det som värker i nedre delen av magen och överlag är det jobbigt att springa med det här konstanta illamåendet. Ska ändå försöka hålla i tre pass i veckan ett tag till.

Hur gör ni andra? Tränar ni nåt?
    Brukar springa en del, eller ja jogga, springa kanske är att ta i =). Inte jättemycket men lite lagom då och då. Igår blev det en 5 km slinga hemma. Efter ca 3,5 började blygdbenet protestera med foglossningssmärtor. Efter jag kom hem och fram till nu gör det skitont! Kunde knappt gå igår kväll....

Haft lite lätt foglossning de andra två graviditeterna men inte så att jag mått dåligt av det, mer bara känt att det händer nåt där nere. Hoppas verkligen att det här går över och att man ändå kan fortsätta jogga lite lätt ett tag till! 
  • nexie

Idag var det RUL i vecka 13 skönt att få se att det rörde sej därinne! KUB visade också bra även om jag är 35, puh! Blev framflyttad en dag och fick 30 nov istället för 1 dec. Kanske får hänga kvar ändå ;) Nu ska vi berätta för de blivande storasyskonen

• nexie
    Ellez skrev 2013-06-05 10:13:44 följande:
    Denna veckan har magen tagit ett rejält kliv i växandet, men fortfarande ser jag mest fet ut... Och halsbränna har jag fått till förbannelse. Bränner i hela halsen. Superstörigt. Illamåendet försvinner lite för varje dag och tröttheten går numera att hålla under kontroll. Upplever ni andra det likadant? Jag är i vecka 14+1    

Har också börjat få halsbränna, hade hela tiden med de andra 2 så det är nog bara att vänja sej och knapra halsbrännatabletter......
  • nexie
    MissKaos skrev 2013-12-04 11:45:27 följande:
    remiss för TUL. samma SF mått tre ggr i rad. Är dock rätt säker på att bebisen har åkt ner längre i bäckenet. Men väldigt skönt att få göra TUL så man får veta! Väldigt nyfiken på hur stor liten är, på ngt konstigt vis känns han mindre i magen än storebror fast det kan jag ju eg inte veta.. Dagens mest deprimerande: 1,5-2cm bibehållen tapp. Mjuk, men bakåt centrerad gick inte känna om det fanns ngn öppning pga att den ligger så riktad bakåt. GAHHH!! Lär mao hinna göra det där Ul nästa vecka. Ska då gråta och be om en hinnsvepning -om det går det är ju inte säkert med dagnes status hade det ju integått.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Liknande känsla här...... 4 dagar över bf idag, tredje barnet. Var hos bm. Hon försökte göra svepning men nådde inte in tillräckligt långt. Tappen ca 3 cm lång men mjuk. Huvudet hade gått från ruckbart till rörligt igen! Suck.... Inte i närheten av nedsjunket. Känner mej inte less på att vara gravid men vill verligen inte behöva bli igångsatt.
  • nexie

Jag , här är det bf +9 nu, och inte ett spår av något som helst tecken på någonting..... Börjat också bli lite uttråkad nu, skulle kunna åka nånstans men känner inte för att göra nåt. Samtidigt är det trist att sitta hemma och glo. Bara vänta på att ungarna ska komma hem så man kan hitta på något med dom. Har ett pepparkakshus att pynta, det får kanske bli dagens mest spännande.......

• nexie
    MissKaos skrev 2013-12-09 10:20:52 följande:
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

hmm ja äta upp det kanske man borde göra istället ja! Kommer förmodligen ändå tappa tålamodet och få psykbryt när jag ska sätta ihop det sen ändå!! Den ena kom 1 v före bf och den andra 10 dagar efter......
  • nexie
    MissKaos skrev 2013-12-10 22:48:39 följande:
    Jag kommer vara ensam gravid i tråden framemot vårkanten

Näe då, vi klämmer ut varsitt påskägg då.... Imorn är jag på 11+ Det enda jag känner är foglossning... Yngsta dottern har kruppaktig hosta nu också, känns ju sådär :-/
  • nexie
    MissKaos skrev 2013-12-11 08:41:07 följande:
    Min man fick ett påskägg i påskas med ett pos gravtest i! Vaas är du mrd barn, hur gick det till? Sa han *lol* Jag hade ju just fått mf och vi var sjuka båda två. Ett lyckoskott.. såå ett påskägg till blir väl bra?

;) min fick också ett ägg i påskas, med en storlek 50 body i. Men ungen lär väl ha storlek 80 innan den kommer ut typ!
  • nexie
    Otåligast skrev 2013-12-11 10:51:19 följande:
    Idag har jag helt gett upp :(. Kommer att se ut så här för evigt. BF +9 idag men inga som helst tecken :(:(. Natten till igår hade jag värkar & visst hopp men inatt sov jag 8h med en enda kisspaus - har inte sovit så bra på fem månader... Älskade unge - kom uuuuuuuut!!!!!!!!!

Precis så har jag också känt, att jag sovit för bra ett tag nu! Bf +11 idag. Pang så har ännu en hel natt gått och inget hände........ Helt idiotiskt egentligen man borde ju vara glad att få sova! Men man vill ju bara vakna av typ smygande värkar som ökar snabbt!
  • nexie

Jaha då har snart hela bf + 14 passerat........ :-/ känns ju sådär alltså. Imorn tid på förlossningen, vill verkligen inte behöva bli igångsatt. Blä känns det nu!

• nexie

Här var det 42+0 idag. Var inne för igångsättning under dagen. Alla värden såg bra ut (skönt). De ville ta hinnorna men eftersom alla värden såg så bra ut var det inte något att stressa med heller. Valde att åka hem igen och vänta eftersom jag vill vill vill att det ska starta av sej självt! Jättego bm som inte försökte pressa fram nåt beslut även om det påpekades flera gånger att 42+0 är rekommendationen.

• nexie
    FiaFunderar skrev 2013-12-23 20:51:09 följande:
    Jag tackade nej till hinnsvepning idag. Är inte ett dugg intresserad av att förlossningen kanske startar pga den idag eller imorgon... Är på BF+9 idag Fick en tid på förlossningen på lördag för överburenhetskontroll. Har hon inte kommit tills dess så väljer vi att inte sättas igång den helgen heller om allt ser bra ut... Går gärna längre och att kroppen får sätta igång själv...

Så tänkte jag också förra veckan och det var helt rätt för mej! Var inne på kontroll söndag den 15, var då 42+0. Tackade nej till igångsättning. Samma kväll startade det spontant med att vattnet gick hemma. 2,5 timmar senare låg en liten kille på min mage :)
  • nexie
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-28 00:23:44 följande:
    Då vad BF+13 här då! Gaaaah :( Men tänkte lite som så att visst fick både du Misskaos och du Fiafunderar era bebisar på BF+13/14?? Det här med att bli igångsatt känns inte så lockande....

Jag fick bf+16..... Var inne bf+15 för att sättas igång. Eftersom jag inte ville det åkte vi hem igen efter att de kollat att allt såg bra ut (fostervattenmängd, hjärtljud, mitt blodtryck...) Så vill man inte så måste man ju inte. Självklart hade fe ju fått starta det om det behövts för bebisens bästa. Vi valde som sagt att åka hem, samma kväll gick vattnet hemma i soffan vid 23.00, värkar strax efter 01.33 låg han på min mage. Så 2,5 timme från första känning. Jag är ganska glad att jag fattade beslutet att åka hem istället för igångsättning!!
Svar på tråden December bebis 2013