Inlägg från: Björnmossa |Visa alla inlägg
  • Björnmossa

December bebis 2013

Jag hakar på här fast jag knappt vågar eftersom jag är så nervös att det ska bli fel. En månad kvar till UL nu.

• Björnmossa
    IdaJ skrev 2013-05-06 17:37:01 följande:
    Usch, jag har en sån klump i magen!! Upptäckte att jag hade bruna flytningar idag när jag torkade mig. Har under hela tiden av graviditeten varit orolig missfall, men nu när jag börjar närma mig v12 ( går in i v10 imorgon) så har jag lugnat ner mig. Är så fruktansvärt orolig att det är missfall på gång :( Någon mer som har varit med om detta??!
    Jag hade runt vecka 6. Tydligen ska små bruna inte vara någon fara.
  • Björnmossa
    Plopps80 skrev 2013-05-09 11:59:06 följande:
    Jag vågar inte färga håret! Läste om att tvåkomponentsfärg kan vara skadlig. Kolla hur mitt jävla hår ser ut. Det brukar vara mörkrött och har nu antagit en urtvättad orange look! Jag vantrivs. Sambon ska fråga svärfar om vi kan få låna en mask som reducerar farliga ångor. Om han har en sån. Kan inte se ut så....i1290.photobucket.com/albums/b529/plo pps08/null_zps64184707.jpg
    Jag skulle aldrig våga. Det är väl risk för allergi hos barnet också och då kanske det räcker med att du får färgen på huden.

Henna ska vara säkert tror jag, kanske testa det istället?
  • Björnmossa
    Buzan skrev 2013-05-09 13:01:18 följande:
    Jag färgar utväxten var 5e vecka och gjorde det även med när sonen låg i magen. Han mår hur bra som helst idag och förhoppningsvis framöver. Ska man undvika allt som kan vara skadligt bör man ju inte använda smink, deo, tandkräm eller andas in avgaser!
    Man kan använda giftfria alternativ och försöka undvika att andas in avgaser. Jag är iofs ganska nördig när det kommer till att undvika vardagsgifter. Men just när man är gravid känns det extra onödigt. Är rätt allergisk själv, vet hur jobbigt det är och tänker göra vad jag kan för fostret.
  • Björnmossa
    ikala skrev 2013-05-09 14:56:08 följande:
    Det är ingen fara att färga håret, frisörer färgar hela graviditeten får inte havandeskapspenning lr nått.
    Frisörer har svårare att bli med barn än andra yrkesgrupper. Läs mer här, visserligen bara Aftonbladet men du kan säkert hitta forskningen de menar om du är intresserad: www.aftonbladet.se/nyheter/article10243114.ab
  • Björnmossa
    Plopps80 skrev 2013-05-09 15:52:21 följande:
    Frisörer drabbas oftare av urinblåsecancer. Deras barn föds ofta för tidigt. Men då får man tänka på att de står i ångorna hela dagarna. Fan jag kör med gasmask och försöker undvika kontakt med huden.
    Vad är det för fel med henna?
  • Björnmossa
    Plopps80 skrev 2013-05-09 15:56:41 följande:

Har ingen erfarenhet av det! Mitt hår är min käraste del och jag vågar inte testa något så för mig okänt. Dessutom läste jag att henna inte heller är ofarligt.
    Shenet brukar vara en bra källa och hon skriver att det är lugnt för fostret men att håret kan bli annorlunda än man är van.

Själv tänker jag att håret lär balla ur oavsett. Jag skulle ha prioriterat fostret. Men alla får ju bedöma riskerna själv så jag ska sluta skriva nu =)
  • Björnmossa

Vi brukar laga grytor med vin i och jag åt lite igår. Sen kollade jag upp hur lång tid det tar för alkoholen att koka bort egentligen. Om 95% ska bort tar det 2,5 timme. Lite svettigt, för vi hade bara kokat en halvtimme, men jag har räknat ut att med den mängden vin vi tog och den tiden som det ändå kokade kom nog alkoholhalten ner på en halv procent totalt. Hoppas det inte är nån fara. Ska sluta laga mat med vin från och med nu tror jag, det känns onödigt osäkert.

• Björnmossa
    MariaOchNiklas skrev 2013-05-12 12:50:15 följande:

Jo jag hade flytningar när jag plussa. Har nu sjukskrivit mig pga mina flytningar. Även väldigt öm i magen när jag anstränger mig. Kan typ inte lyfta min dotter som väger 10 kg utan att få ont. Så nu gäller det att vila.
    Va? Har du sjukskrivit dig för flytningar? Berätta mer!
Svar på tråden December bebis 2013