• gosnosen

December bebis 2013

Plopps80 skrev 2013-04-04 12:34:51 följande:
    Alltså min fråga är om man kan känna på sig att något är fel. Det verkar som många gör det och hur känns det?
    Jaa, svårt att förklara. En känsla av att nåt är fel liksom, att det inte kommer bli så som man trodde, eller ja, du vet.  
    För mig brukar det vara så att jag inte kan se det hända liksom. Det kan handla om vad som helst, typ en inbokad grej och så känner jag bara "jag vet inte hur, men jag tror inte det kommer hända", och sen händer det nåt och så blir det inte så.
    Exempel: när jag var gravid (slutade i ma) i höstas, så berättade min mamma att hon hade sagt till sin frisör att jag skulle få barn. Min instinktiva reaktion inombords: nä det ska jag inte! Men hallå, du är gravid! Men näe, det känns inte som att det kommer bli så.
    Usch så flummigt det låter! Men du har väl känt på dig saker förr?
  • gosnosen
    Plopps80 skrev 2013-04-04 12:47:51 följande:

Tack för din förklaring. Jag förstår. Man har en inte känsla av något. Jag känner på mig mycket saker så jag förstår hur du menar. Jag hoppas min positiva känsla stämmer! Denna gången känns det väl helt annorlunda. Du har väl en bra magkänsla? Eller är du rädd att glädjas med tanke på det som hände?
    Ja, jag tror att negativa erfarenheter grumlar den rena magkänslan, och jag vågar just nu inte tänka vare sig framåt eller bakåt. Men det känns bra just nu! :)
  • gosnosen

Välkommen Bardot76!

Plopps80: Det är inte så mycket ångorna som är farliga, utan kemikalierna som tränger in i hårbotten. Alltså, bättre med slingor! Läste att röd färg är värst, men vet inte om det är sant.  

• gosnosen
    TessLiihten skrev 2013-04-10 10:15:13 följande:
    Sitter nu och väntar på att få komma in till barnmorskan. Är grymt nervös. Vet inte riktigt varför.
    Hur har det gått Tess? Håller tummarna! :)
  • gosnosen

Vill inte vara sån, men det finns studier som visar att frisörer får fler missfall än resten av befolkningen. Men det beror nog på långvarig upprepad exponering. Enstaka gånger påverkar nog extremt lite.

• gosnosen

Hej tjejer! Vill bara dela min lycka nu efter ultraljudet som visade en liten böna med pickande hjärta i 8+3! Efter två missfall så känns det underbart!! :)

• gosnosen
    MissKaos skrev 2013-05-27 16:52:13 följande:
    Åhhhhh... nerver nu.. Inför Kub imorgon.. Tänk om det inte finns ett levande foster där.. Eller om det är dåliga odds.. Nu slår nerverna till, tur det är redan kl 9 imorgonbitti. 
    Håller tummarna att det går bra! Jag kommer också vara ett nervvrak inför kub om en vecka.
  • gosnosen
    MissKaos skrev 2013-05-28 09:54:46 följande:
    Kub ua! Sprattelbebis har allt den ska. Flyttad ett par dagar till6/12
    Underbart, grattis!
  • gosnosen
    MissKaos skrev 2013-05-28 10:17:05 följande:
    Så glad! Noll focus på jobbet idag
    Haha, fokus på jobbet försvann för länge sen iom illamåendet. Får knappt nåt gjort och vill bara sova hela tiden :/
  • gosnosen
    Lina1990 skrev 2013-05-28 23:29:41 följande:
    Hej hoppar in här jag med :) är 22 år och bor i Kungälv med min sambo, nån mer som bor i närheten av Kungälv här?? Är gravid för första gången, kan man få en bättre julklapp? Vet inte exakt vilken vecka jag är i eftersom jag hade mycket oregelbunden och konstig menscykel efter jag tog ur p-staven men jag är runt vecka 11. Första veckorna har inte varit roliga med mycket illamående, spyattacker och trötthet men nu börjar det äntligen vända och mår bättre för varje dag som går. skall på första läkarbesöket 11 juni längtar så man får reda på vilken vecka man är i och vilket datum man är beräknad och kolla så allt ser bra ut :) är det inte barnmorskan som bokar ultraljud? Vi har inte fått nån tid för det än.
    Hej Lina1990 och välkommen! Vi är några tjejer från Göteborg i tråden! (Om du vill kan du bli medlem i medlemsgruppen "BF December 2013" så hittar du en Gbg-tråd där.) Själv bor jag i Kallebäck i Gbg, är 28 år och är nu i vecka 13 :)
Svar på tråden December bebis 2013