December bebis 2013
Hejsan jag hänger gärna på här om det går bra :)
Är gravid med andra barnet nu. Mår super illa till skillnad från första graviditeten.
Illamåendet är inget att leka med alls fy.
Hur mår ni andra? :)
Hejsan jag hänger gärna på här om det går bra :)
Är gravid med andra barnet nu. Mår super illa till skillnad från första graviditeten.
Illamåendet är inget att leka med alls fy.
Hur mår ni andra? :)
Jag kan itne såga alla rökare som är gravida rakt av -Men jag kan såga alla som inte verkligen KÄMPAR för att sluta röka och göra det bästa för sitt barn. Och folk som försöker få det till att bli ok? Puckon. Det skadar barnet, det kan döda och är skitfarligt. JAg jobbar i en branch där många patienter röker även under sina graviditeter. Deras förutsättningar är inte som våra, vissa har tom förståndshandikapp (heroinmissbruk, fd substitutionsbehandlas). Däremot vill man ju stötta även dem att sluta eller iaf minska rökandet.
Jag genomled själv min rökavvänjning INNAN jag blev gravid med första. Har både rökt och snusat rätt bra innan. Det går sluta. Det är jobbigt men det går. NU som gravid vill jag inte stå nära någon som röker vill inte andas in skiten. Innan grav kunde jag väl tänkt mig ett bloss på någon firmafest eller så.
Även kaffe/koffein i större mängder är skadligt för ett foster. Det stör mig LITE när jag ser högfungerande människor bälja i sig både cola och kaffe. Det kan ge tillväxthämmningar hos fostret.
Och diskussionen ovan. Man blir mörkrädd.. KAn man inte bara förbjuda rökning? Det finns ju noll positiva saker med det.
Hur går det för andra med era graviditeter? Har ni varit på RUL eller ska ni dit snart? Vi ska dit den 12 och då är jag i ca vecka 18+3. Längtar ihjäl mig! :)