• pyysen

December bebis 2013

Hej! Är det okej om jag också hoppar in här? (Är ny på familjeliv) Jag är en finlandssvensk kvinna på 23år som är bosatt i Österbotten. Dethär är min första graviditet så det finns många många frågor och ni bland annat har lungnat mitt oro ibland när man läser här. :D Är tillsammans med Min sambo/fästman/Pappa till barnet sen 6 år tillbaka. Och är i v.11+6 idag. Den 31:a maj skall vi på vårat första ultraljud vilket också är datumet när min fästman och jag blev ihop. Så vi firar vår årsdag på bästa sätt. :D

• pyysen

Annakaffekanna! Tack så mycket! Vi väntar verkligen på den dagen. :D

• pyysen

Igår gick jag in i v.12. Minns att jag tänkte när jag fick mitt pluss att "oj så länge det är tills v. 12" men nu är den redan här. :) Hoppas bara att vi får se ett fint tickande hjärta på fredag. Oj så nervös man kan vara :D Grattis alla till era fina KUB tester. :D

• pyysen

Jag tar också gravidvitaminer som innehåller folsyra. Hade ingen aning om att det är bra att ta dem före man blir gravid så jag började typ i v. 4-5 nångång att äta dem.

• pyysen

Vaknade kl. 4:30 inatt/imorse och trodde på alvar att klockan var typ 9. Har varit  så otroligt nervös för dagens (första nånsin) Ultraljud. Men allt var fint med vår lilla Bebis. Sprattlade med hela kroppen och hjärtat tickade så fint. Blev tårögd av glädje och lättnad för att allt var som det skulle Glad Han som undersökte kunde till och med ana en liten snopp. Vilket skulle behövas i min familj Flört ((4 syskon i min familj=alla flickor, 3 syskonbarn i min familj=alla flickor, 3 kusiner från min pappas sida=alla flickor)) Skrattande Men har själv ingen skillnad alls bara den mår bra. En STOR lättnad har lagt sig. eftersom jag är på söndag förbi dom här 12 veckorna och fick se idag att den lever och mår bra. Skrattande Jag är LyckligHjärta

• pyysen

Jag har alltid haft lätt att gå upp i vikt. Rynkar på näsan Så när jag tänkte på en graviditet så tänkte jag också på att "shit jag kommer ju att gå upp massvis med kilon" Men än så länge har jag bara gått ner några hundra gram. Men jag antar att det börjar stiga snart igen. Är lite överviktig från förut så så länge bebisen mår bra så spelar det ingen roll för min del om det tar bort lite överflödigt på mina ben/armar å sätter nyttiga kilona på den växande bebisen istället Skrattande

• pyysen

Fick äran att vara på min Väns bröllop i Lördags och för min del blev det en lös klänning så att ingen behöver undra om det är en "Bullamage" eller en växande Bebis mage. För det är lite svårt att urskilja ännu på grund av att jag annars är lite mullig. Men jag kan nog med ärlighet säga att sådan här "stor" mage har jag då aldrig haft fast jag själv är en modell större Flört Så jag är Stolt över min växande mage Gravid

Psst... Ser ni Vår fina Bebis på ultraljuds bilderna till höger om mig ?? Skrattande

• pyysen
    Irlais skrev 2013-06-10 15:10:34 följande:
    Vilken snygg klänning förresten och verkligen anpassad för mag-situationen i detta skede :) Var är klänningen ifrån? :)
    Tack! Tyvärr kan jag inte säga var ifrån den är köpt. Efterssom jag fick låna den av min storasyster. Hon hade köpt den när hon var gravid för ca. 2 år sen och skulle på bröllop. så den är gammal men passade fint till min mage nu så det fick duga. Men den är av märket VERO MODA och köpt här i Finland iaf. Glad
  • pyysen
    MissKaos skrev 2013-06-10 15:11:56 följande:
    Jättefin mage! Och snygg kläning. Men särskilt plussize ser du väl inte ut att vara på bilden?
    Tack så mycket! Njaa jag vet ju inte vad som räknas till plusszise precis men jag är 160cm lång och väger 72kg så för min del så skulle jag helst tappa några kilon. Obestämd Men det tar vi bukt på nästa år Flört
  • pyysen
    moto skrev 2013-06-10 15:23:04 följande:
    håller med Pyysen ser smal ut i övrigt!! Glad

jag gick upp 6 kg när jag slutade (!) med mina p-piller! Har dock inte gått upp mer efter det, går in i v 12 på onsdag.
     Tack så mycket! Det är alltid kul att höra att man ser smal ut fast man inte känner sig så ibland. Glad
Svar på tråden December bebis 2013