• novaaaa

December bebis 2013

Hoppar gärna in här om jag får? :)

28 år gammal och i V13 (12+1)  

Har en väldigt lätt graviditet än så länge då jag knappt känner av något alls, borde väl vara glad över det men kan inte annat än att oroa mig över att det skulle vara något fel.

Tror inte att jag kan vänta tills RUL 24 juli, vill boka ett UL tidigare...

Tänk om liten inte finns där...

Någon annan med lite, knappt märkbara symptom??          

• novaaaa

IdaJ skönt att höra :) vet att jag borde njuta istället för att oroa mig, men vissa dagar är svårare än andra :/

• novaaaa

IdaJ: min mamma mådde också väldigt bra, och det är så skönt att höra fler som har det likadant... Ofta hör man mest om illamående och krämpor... Nästan så att man känner att det är fel att man inte känner så...

Berättade på mitt gamla jobb idag (förskola O dom har tjatat om barn de senaste 2 åren ;)) en av tjejerna där har aldrig mått så bra som hon gjort under sina 2 graviditeter... Sluppit ryggvärk och ont i leder, aldrig mått illa osv...

Så man kanske aka sluta nojja och njuta istället :)

• novaaaa

Vi har bara pratat ytterst lite namn... Då min sambo är från Serbien får man ju tänka på att det ska passa där med :P jag tror det blir en pojk och är då inne på Lucas och det gillar sambon också... Blir det en flicka gillar jag Nellie Nova (nellie efter mormors mor) eller Freya, dock tyvärr inte så "serbiskt" :/

• novaaaa

MissKaos älskar pläden!! Har också den till Liten (tror den kostar 149-169:- i butik). Fina kläder har du hittat också :)

• novaaaa

Oförskämt av folk att ta sig friheten att tycka om andras magar! Huvudsaken är ju att bebis mår bra! Har oxå fått mycket mage, enligt vissa... Är bara i V22 kan bara tänka mig vad jag kommer att få höra resterande veckor :/

• novaaaa

V 22 (21+5) och har varit på mödravården idag... Allt såg bra ut, järnvärdet var bra förra gången så det mäter dom inte förräns nästa gång...

Trodde att jag hade UVI så lämnade prov för säkerhets skull, men det var inget att oroa sig för :)

Blev inte att lyssna på hjärtat, tar det v24

Mår så himla bra så det är väl bara att njuta :D

• novaaaa

Corky usch vilken värdelös läkare!! Jag har gått upp 9kg och är i v22 Ingen som haft anmärkningar på det...

Fruktansvärt oförskämt!

• novaaaa

Cupecakekiller: håller med alla andra, BYT BM!!! Man ska inte behöva gå runt och må dåligt i onödan under graviditeten! Har du dessutom talat om hur det ligger till från början borde hon verkligen vara försiktig!! BYT och KLAGA!!! Verkligen oproffisonellt!! :/ huvudsaken är ju att du och Liten mår bra! :)

• novaaaa

Förstaförsökaren26: skickade mina första papper till FK idag (saknar bara inkomstuppgifterna som kommer i veckan). Chefen har förbjudit mig att jobba pga våldsamma situationer och ingen omplacering finns... Bör ju vara safe men man slutar aldrig förvånas över FK tankesätt... Hoppas det går igenom för dig :)

• novaaaa

Fick denna fina åkpåsen (Newbie) av Litens mormor idag :)

Nu får det vara nog med overaller, har för många :P men ingen är ju den andra lik ;)

• novaaaa

Stinakri83 stort grattis till ert lilla mirakel! Maximilian känns som en liten kämpe, håller tummarna för att ni har det bra och att tiden "går snabbt" så är ni "snart" hemma igen. :)

• novaaaa

Här är glukosbelastningen också rutin... Ska på min nästa vecka, äter en heldel sötsaker så det ska bli spännande att se vad det visar... :P

• novaaaa

Sarak: jag är oxå ständigt på toaletten... Ofta flera gånger per natt och känner ofta att jag blir kissignödig direkt efter ett toalettbesök :/ lite drygt faktiskt...

• novaaaa

Var på Ullared oxå fast igår, har med restid på 7 timmar t/r dock tog vi hållet mot Helsingborg hem vilket blir ca 2 timmar längre resa :/ idag har jag haft ont i högra sidan av magen precis hela tiden :(

Det positiva är väl dock att vi handlade hur mycket som helst ;)

Svar på tråden December bebis 2013