• Trixxin

December bebis 2013

Hej! Hoppas jag får hoppa in här. Jag har följt denna tråd från start. Idag är vi i 19+2 med bf 10 december =) har en dotter på tre

• Trixxin

(Snubblade med tummen)... En dotter på tre år sen innan och igår fick vi reda på på rul att vi väntar en lillebror. Häftigt att man kunde se pillivippen så tydligt!! Nu blir det att ge bort alla rosa babykläder man sparat.

Jag känner sparkar flera gånger om dagen och längtar massor till december =)

Lycka till alla!!

• Trixxin
    Plopps80 skrev 2013-09-09 10:27:38 följande:
    Idag kände jag mig  ganska  fin när jag gick till jobbet. Kom in på det kontoret jag nu sitter på och hann inte mer än säga god morgon till  tjejen som sitter brevid mig innan hon säger "jäklar vad stor du är". Verkligen vad man behöver höra 7:30 en måndagmorgon, (nej man behöver aldrig höra sånt....)  Sa bara att mitt sf mått ligger perfekt och att jag ligger mitt på kurvan. Då sa hon att  man nog glömmer och ja sa jag det tror jag med. Uch orkar inte höra detta hela tiden, blir helt förtvivlad. Hur kan man uppfattas av alla som enorm när sf måttet är perfekt? Försöker peppa mig själv och inte tänka så mkt på detta men hur faan skall man kunna göra det när alla andra lägger fokus på min mage och hur stor jag är? Fan också

Hej! Du, och många fler, verkar stöta på många knasiga folk som tror det är ok att påpeka (överdriva) att man blir större som gravid. Jag börjar fundera lite.. Ditt sf mått ligger mitt i kurvan, mitt sf mått ligger fint på den allra hösta kurvan.. Hur gigantisk är då inte jag? Haha :) det roliga är att jag inte tycker jag ser så stor ut, och är det säkert inte heller!!

Fan sträck på er!! Var lyckliga att magen växer och tänk på att de som kommenterar elakt måste vara avundsjuka eller ha svårt för att knipa. Kram
  • Trixxin

MissKaos

Är inne och läser men skriver aldrig men jag gick över 16 dagar med mitt första barn precis som du.. Och undrar varför du skriver max 39 dagar till igångsättning? Har du fått sagt ett datum och varför kan du inte gå över lika många dagar denna gång eller fler? Om jag räknar rätt så får du gå över 14 dagar?

Har ingen koll på hur länge man får gå över men jag minns att den 16 dagen hade jag inte ens fått ett igångsättningsdatum än :/

MissKaos skrev 2013-11-12 12:41:36 följande:
    Repan -sorgligt med personer som din svärmor. Hon lider ju sannolikt mycket av sitt beteende själv och av att andra blir påverkade neg av henne. Du har ju en nyktrr syn på det hela iaf. Bra det. Och din fru försöker det är inte lätt när det är ens föräldrar.

Min farmor är svårt psykiskt skadad så jag vet hur det kan vara. Fast hon är riktigt elak så det är inte riktigt jämförbart men ja, inget kul.

Värsta sdr nu. Tack det räckte med en!! Hoppas det gör ngn form av nytta! 25dgr till bf. Max 39till igångsättning.

Svar på tråden December bebis 2013