Inlägg från: LängtanSåStor |Visa alla inlägg
  • LängtanSåStor

December bebis 2013

Tuttiluttan skrev 2013-07-25 13:13:59 följande:
    Ska på rul idag 14.30, nerverna börjar verkligen göra sig till känna nu... Min Guuud va nervös jag är!!
    Lycka till :D
  • LängtanSåStor

Första försökaren urfin mage :D så kul att vi alla börjar få bebis magar! Runt vecka 12 så var man så kluven och fattade inte att det fick plats ngn bebis i magen men nu börjar det synas på oss alla

• LängtanSåStor

Tuttiluttan snäääälla ta lite bilder på bebis avdelningen :P ska dit om två tre veckor och jag längtar så jag spricker. Bara en idé hur den avdelningen ser ut samt baby sakerna hade stillat mitt begär lite hehe

• LängtanSåStor
    Sannio skrev 2013-09-10 20:02:56 följande:
    Hej decembermammor! Jag är ny här och gick in i vecka 28 idag, BF 9 december.. Jag undrar om någon kan komma med något meningsfullt tips på hur man går tillväga för att få havandeskapspenning, eller nån annan lösning på det hela. Jag jobbar på en förskola med inriktning mot utomhuspedagogik, men är i en 4-5årsverksamhet och har hört att det är lögn att få havandeskapspenning där. Jag har jobbat hela tiden och hade det inte varit för mina underbara kollegor och den underbara barngruppen hade jag inte stått ut. Jag kan inte sitta någon längre stund, jag får ont när vi går till skogen eller nån lekpark (Varje dag), jag kan inte delta i speciellt många aktiviteter, jag får ont av alla nivåskiften (sitta på golvet, sitta på huk, liten stol, hög stol, vuxenstol.. Upp, ner, upp, ner) , jag får snart panik.. Var hos sjukgymnast, hon bekräftade mest mitt onda och gav mig lite tips på övningar. Har även testat ett bäckenbälte (funkade inte), testat att både sova i det, ha det på kvällarna och på jobbet. Jag brukar normalt aldrig klaga, men mina smärtor och troligtvis hormoner påverkar mitt tålamod så mina stackars barn på förskolan får ju skäll för minsta lilla. Kanske att någon kan komma med nåt bra tips?
    Hej Sannio :) Jag är förskollärare och fick just min graviditets penning (tidigare kallad havandeskapspenning) godkänd. Jobbar man i förskolan får man gå 2 månader innan beräknad BF. Jag jobbar med barn 1-5 så för mig var det ingen tvekan att jag skulle få alla 60 dagar men mina två kollegor som jobbar med de större barnen (samma som dig) fick sina också godkända. Vad du behöver tänka på är att söka i TID. det tog ca 5-6 veckor för oss att få beslutet. I ansökan beskriver du din dag där du berättar att det är mkt aktivitet på golvet, hjälp med av och påklädning samt att SÄKRHETEN för barnen minskas då du inte kan springa till ett barn som skadar sig utomhus. Det var det vi yrkade på mest och som fick oss alla godkända. Går du ut på en promenad och ett barn springer iväg så kan vi inte springa efter tex. Vi kan inte lyfta och bära ett barn som ramlar och slår i huvudet tex osv... lycka till :)
  • LängtanSåStor
    Plopps80 skrev 2013-09-11 08:35:06 följande:

Men nu hänger jag inte med! Du vill ha havandeskapspenning men vill inte gå hemma sjukskriven. Det är ju samma sak. Ja alltså det spelar ju egentligen ingen roll vad det står på pappret. Havandeskapspenning eller sjukskrivning. Båda innebär att man går hemma! Be annars om andra arbetsuppgifter. Det har jag gjort. Har snart fyllt 4 veckor genom att skriva listor och räkna lönelappar. Är också rastlös och kan bli nere av att gå hemma men ser ändå fram emot att de sista veckorna innan bebisen kommer att gå hem på havandeskapspenning. Hade den inte beviljats hade jag bett om sjukskrivning.
    Ok nu såg jag just detta inlägg från Plopps och nu blev jag också lite förvirrad. Som Plopps skriver så är det ju samma sak. Varför vill du ha havandeskapspenning om du inte vill gå hemma??
  • LängtanSåStor
    mammatilltvå85 skrev 2013-09-12 07:57:16 följande:
    I eftermiddag ska jag till läkaren för att kolla tappen. Har lossnat så mycket "slempropp" och det har ilat rejält ett par dagar nu. Dock har jag nästan inte haft några sammandragningar så jag håller tummarna för att den är opåverkad!
    Väntar mitt första så vet inte riktigt hur slemproppen ser ut eller känns. Om det inte är för privat kan du förklara hur man vet att den har lossnat eller en liten bit har?
  • LängtanSåStor
    sarak skrev 2013-09-29 20:15:19 följande:

Tror det är bebis som snor all min energi. Det är inte lugnt långa stunder. Håller igång dag som natt. Sista tiden har den försökt bryta sig ut i min vänstra sida. Hela min mage är sned. Ser skitkonstigt ut. Naveln har liksom förflyttat sig en bra bit åt höger...

Då har vi samma problem. Fast det är min högra sida som verkar locka min bebis mer. Herre gud denna veckan har han vart HEL vild (v.32) lol
Svar på tråden December bebis 2013