December bebis 2013
Håller med om att det är ganska respektlöst att skriva grattis till graviditeten på tidslinjen för allas åsyn, även om avsikten givetvis är god. Vill man gratta får man skriva ett privat meddelade.
Håller med om att det är ganska respektlöst att skriva grattis till graviditeten på tidslinjen för allas åsyn, även om avsikten givetvis är god. Vill man gratta får man skriva ett privat meddelade.
Är så fruktansvärt avundsjuk på er vars bebisar sover flera timmar i sträck på natten. Min son är 3 veckor och har INTE sovit mer än 2 timmar i sträck mellan 22 och 07, någonsin.
Han får ersättning från födseln (och även lite utpumpad bröstmjölk). Han vaknar varannan timme på natten och är hungrig, kan i princip klocka honom...
Han sover knappt längre stunder på dagen heller, så jag är ett vrak, men han går upp i vikt som han ska.
Jag drömmer om 3-4 timmars nattsömn i sträck...
Ett tips till er som har svårt att ge Minifom med sked: köp en liten spruta på apoteket och ta bort droppmunstycket på Minifom flaskan. Inga droppar går till spillo och det är lätt att ge barnet dropparna. Blev tipsad av barnmorskan på BB när vi skulle ge killen flytande medicin.
Kul att läsa vad era små äter! Tänkte lämna mitt bidrag:
07.00 Upp+ ersättning ca 200 ml
10.15 Ca 1/3 matburk+ ersättning, mängd varierar mellan 80-150 ml
14.00 Ersättning ca 200 ml
17.15 Ersättning ca 150 ml
19.00 Ersättning ca 230 ml
Sk börja med 2 mål mat om dagen efter midsommar, nu när sonen fyller 6 månader och har fattat hur det fungerar med sked.