Inlägg från: Serpenter |Visa alla inlägg
  • Serpenter

December bebis 2013

Hej hej! Ett tips jag fick om man har många mjölkstockningar är lecithin. Det ska göra att mjölken rinner lättare. Det finns i hälsoaffärer och är inte jättebilligt dock. Men kanske värt det för att slippa mjölkstockning. Själv har jag precis kommit ur en stockning, tror jag. Känns lite spännt fortfarande.
    hoppas det gick bra för er som hade mjölkstockning!

• Serpenter

Plopps, jag förstår dig! Det är bra att du skriver av dig, ventilerar lite. Det kan räcka ibland för att man ska orka igen.
    Får du avlastning sen när pappan kommer hem, eller har du någon annan som han hjälpa till? Har du haft nån så kallad
    "egen tid"?? Hur gammal är sonen? Ingen fas han går igenom just nu?
    Känner du dig otillräcklig?? Vad tycker du är roligt att göra? Kan du inte ta med dem på det?

• Serpenter

Åh ja just det, han sover ju nära. Jag hade det likadant med vår son, han sov alltid på eller bredvid. Dessutom käkade han jämt. Jag var helt förstörd det första halvåret. Sömn påverkar en otroligt mycket. Sen började jag jobba. :)
    jag tycker inte heller det är särskilt roligt att vara föräldraledig men det är mest för att jag har ingen att umgås med. Sonen är 4 så öppna förskolan är inget för honom då det bara är bebisar där. Vad hittar du på om dagarna för er dotter var väl 4-5 år?

• Serpenter

Förlåt plopps, det var absolut inte så jag menade. Självklart kan man känna så ibland och bara behöva skriva/prata av sig!

• Serpenter

Jag fick pengar från trygg hansa bara för att jag legat inne på sjukhus 2 dagar, oavsett vad orsaken var. :)

• Serpenter

Ja jag har 5 kg kvar till startvikt och 9 kg kvar till målvikt. Har inte vågat visa mig naken för min sambo ännu då jag inte alls är bekväm med mig själv just nu.
    har börjat träna för att forma kroppen och det känns helt underbart. Ett av de första passen jag körde var cirkelfys på Friskis och jag hade sån träningsvärk att jag knappt kunde gå efteråt. :)
    magmusklerna börjar väldigt sakta titta fram igen, men fortfarande en bra bit kvar.
    det tar ju 2 år för kroppen att bli återställd på alla plan efter en förlossning så känn er inte stressade eller pressade, bebisarna är ju fortfarande väldigt små.

• Serpenter

Haha ungefär så var det för mig också. Hade kommit igång ordentligt med träningen och kroppen var jag rätt nöjd med och då blev jag gravid.
    men då vet vi ju att vi kan!! :)

• Serpenter

Jag hade gärna velat amma lite till men hennes viktkurva går inte uppåt så måste komplettera och då blir det nog slutammat för min del inom en snar framtid. Känns lite ledsamt.

• Serpenter

Vår lilla tös stoppar också allt, och då menar jag ALLT, i munnen. Vår son var inte alls så, tänk vad olika det kan vara.

• Serpenter

Hej hej på er! Är allt bra med er och era familjer?? Nu har jag börjat jobba och det är känslomässigt rätt jobbigt men ack så skönt att få andra att prata om annat än barn med.

Är det några fler som börjat jobba?

• Serpenter

Jag mysammade på natten, inte mycket mjölk kvar, men nu efter dessa fyra jobbnätter är det nog slut på riktigt. ????

Dessutom vill inte pappan ha fler barn så det känns förbaskat tråkigt med allt. Jag hade gärna skaffat 2 barn till men men... Man kan ju inte alltid få som man vill.

Vår tös var väldigt mammig precis innan jag började jobba. Hon var lite småsur på mig men otroligt klängig när jag kom hem. Nu funkar det så himla bra allting.

Jag ska visserligen bara jobba ett halvår och sen gå på föäldraledigt igen över sommaren. ????

Men ser du fram emot att få börja jobba igen eller känns det mest som en pina?

Ska pappan vara föräldraledig nu?

• Serpenter

Hahaha förlåt att jag skrattar men så var pappan här också.

Vi har en son också och pappan prioriterade sonen väldigt sällan. Nu när vi fick dottern så tog jag mig ett snack med honom att jag förväntar mig mer engagemang denna gång. För barnens skull för de behöver sin pappa.

Så det är väl det jag kan rekommendera. Prata med varandra om hur ni ser på saken, vad du skulle vilja han gör annorlunda och likadant för honom. Lyssna på varandra. Vi har alla olika sorters behov.

Jag tycker det har blivit betydligt bättre hemma vad gäller hushållsarbete och barnen. Nu är vi två föräldrar, inte en heltidsförälder och en annan när det passar honom.

• Serpenter

Hur var er första mens efter förlossningen?

Jag fick min häromdagen och dt har varit hemskt. Blöder igenom allt! Och ont i flera dagar.

Svar på tråden December bebis 2013