Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

December bebis 2013

Repan skrev 2013-07-26 12:36:01 följande:
    Många hoppas på januari för oss också, jag hoppas snarare på december. Visst förstår man deras oro för skolgång osv men herregud, det är så sekundära problem. Så länge det kommer ett barn som klarar sig och lever är vi glada. Vi har dock 8 födelsedagar i december i vår familj, så visst kommer det innebära ännu mer knapra jular, men med tanke på bergen av julklappar vi ändå har i familjen känns det kanske bra - det är så överdrivet med paket som tar flera timmar att öppna... jag hoppas bebis kommer ut frisk, och tror den kommer när den är menad att komma helt enkelt. :) 
    Bebis BF 20 december 2013

Ja, jag har oxå fått höra " hoppas du går över så det blir i januari". Men jag vill så gärna att bebisen kommer i december. Är ju så inställd på det nu och om jag ska gå över så måste jag gå över typ 13-14 dagar för att få i januari. Men hur kul är det att fylla 1 eller 2 januari då? Det viktigaste är att bebisen mår bra. Vi har 3 födelsedagar i december. Har varit 5 förut men farfar och mormor är döda tyvärr. Men vore lite häftigt om den lille ville titta ut på min mosters 50 årsdag den 19 december då bebisen verkligen är beräknad. Tänk vilken födelsedagspresent
    BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Varför skulle man inte få använda täcke till små bebisar för? Har aldrig hört det. Det enda jag hört är att om bebisen sover i föräldrarnas säng så ska barnet ha egen kudde och täcke för att minska kvävnings risken.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Men låter ni era bebisar frysa? Eller har ni på dem något annat? Det är ingen som påtalat om täcke och jag har ett barn sedan innan. Verkar väldigt märkligt i mina öron. Där emot ska man inte låta barnet sova på mage för ökad risk för plötslig spädbarnsdöd.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    MissKaos skrev 2013-08-05 19:30:44 följande:
    Nej. Du skickar in altihop ihop i samma kuvert. Räkna med handläggning på 30-60dgr. Beror ju på from när du begär omflyttning med.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Smulan91 skrev 2013-08-05 19:19:58 följande:
    Ja, jag har inte ens fått mitt moderskapsintyg än? Är i v.20. Är det panik?

Jag ska söka graviditetspenning denna gång oxå. När jag ringde och fråga för ca 20 månader sedan då jag väntade första barnet sa de på fk att de har 30 dagar på sig att bli klara med ärendet från att det kommit i. Borde inte vara något ändrat nu. Du måste även få en beskrivning av din chef/persobalansvarig som skrivit varför det inte är ett passade jobb som gravid. Jag och personalansvarig satte oss och skrev ihop ett gemensamt brev. Det fanns kvar från när jag väntade första barnet som kom i april 2012. Så jag borde ha rätt till gGP denna gång med då jag fortfarande har ett lika tungt jobb och ensamarbete.
    BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Pysen. Hilda och Freja är oxå fina namn som inte allt för många barn har än

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Men fetaost får man äta bara den är pastöriserad så inget att oroa sig föt där

Peak skrev 2013-08-16 13:50:56 följande:
    nä jag tror inte du behöver oroa dig faktisk, i så fall skulle inte frisörer vilja färga håret på gravida och bm skulle avråda det och det skulle stå i info man får och i grav. böcker! Det är så mycket ändå man ska undvika så ha inte dåligt samvete du! Jag har ätit fetaost ett par gånger! Det är väl i så fall ännu värre

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Nej, allt är jag inte benhård på. Mem just mögelost är jag noga med att inte äta och insjöfisk. Men har ätit sushi under denna graviditet. Men att få i sig en sak en gång under graviditeten är nog inte så farligt iaf. Tror min man är mer noga än mig på sånt. Ham tyckte inte det va så bra när jag åt från salladsbar från maxi. Men de har ju alltid ny fräsch mat där i varje dag och är ordentligt kallt.

Peak skrev 2013-08-16 19:16:51 följande:
    Ja så är det ju, Det var nog Brie jag tänkte på, det ska man väl inte äta...håller faktiskt inte benhård koll på det där utan har ätit parmaskinka utan att frysa den jag tror inte de där bakterierna är särskilt vanliga, läste under min förra grav om hur många som blir sjuka och det var väl inte ens 10 på ett år, och då var de i en riskgrupp! En bekant var ganska hysterisk med allt man fick äta och inte äta och hennes man och hon höll diskussioner typ varje gång de skulle äta ute/borta, kändes överdrivet tycker jag personligen!

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Vet att man får äta sushi. Men när jag väntade första för ca 2 år sedan fick man inte äta sushi därför skrev jag att jag ätit det under denna graviditet. Sallad från maxi är supergott även sushi är så gott

MissKaos skrev 2013-08-16 20:02:58 följande:
    Sushi är på ok listan numera! Äter det flera ggr/vecka. Parma tex kan ju innehålla bakterier som man kan få mf av. Värre än att trx få i sig lite fisk av fel sort där det ju är tungmetaller som inye är bra
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jag har ätit kräftor för att det står att det är ok. Ska äta det imorgon igen lita på din kunskap det du vet. Be dem sök på livsmedelverket som är så oroliga över det.

Smulan91 skrev 2013-08-16 21:18:42 följande:
    Ja Livsmedelsverket kan ju inte ha fel? Det som står där gäller ju alla?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Mitt andra barn är på g. Vid inskrivningen i v 12 va det plus minus noll i vikt. Nu i v 23 så har jag gått upp 2,8 kg totalt. Magen blev större fortare men är typ lika stor nu som när jag väntade ettan. Vid samma tidpunkt med vikt med ettan så hade jag gått upp 7-8 kg redan.

Florida skrev 2013-08-17 23:13:16 följande:
    Någon som kan dela med sig om hur mycket dem gått upp nu när det var invägning ? Känns som jag bara flyger upp i vikt... är magen större nu än med bebis nummer 1 ? :O så mycket tankar om hur andras andra graviditeter är om jag är ensam eller om det är fler hihi Tacksam för svar kram

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013