• sarak

December bebis 2013

Repan skrev 2013-10-16 12:44:00 följande:
    Varit hos BM också, ligger på den gröna kurvan i SF-mått och normala hjärtslag. Diskuterade möjlig sjukskrivning i början av december pga att jag borde vila inför förlossningen och inte kämpa ihjäl mig fram till BF med foglossningen. Vi får se, jag vet att de vill mig väl och att det är smart men.. ja jag vet inte. Det skulle vara från 6e december alltså, och BF är ju 20e så det är ju inga enorma mängder tid det handlar om.

Måste höra av mig till sjukgymnast och få kryckor, det börjar bli riktigt jobbigt nu.

Min BM drar ner på våra besök, nästa om tre veckor, inte två. Pga bebis är så normal och mår så bra och så. Hon känner aldrig hur den ligger (när började era med det? Vi är i v. 31 nu) och pratar om förlossningen som om den är om tre år när den för mig känns som att den är nästa vecka ungefär. 

Stackare, låter verkligen inget kul med den foglossningen! Tycker gott du kan vara ledig lite innan BF. Jag ska gå hem 2 veckor innan, men chansen/risken är ju ganska stor att man inte ens hinner vara hemma 2 veckor.

Känner samma vad gäller BM besöken. Var där i början av vecka 32, har nästa besök om en vecka, är då i vecka 35!! Känns som om det kan hända mycket nu på 3 veckor på slutet. Tänker inte acceptera 3 veckor sedan igen. Förlossning har hon inte ens nämnt något om. Okej om jag var rutinerad flerbarnsmamma, men detta är ju mitt första. Börjar bli nervös och lite stressad. Inte långt kvar....  
  • sarak
    Peak skrev 2013-10-16 14:43:56 följande:

Vi har 4 gånger i föräldragruppen, vill minnas att vi hade fler träffar när jag väntade sonen för 8 år sedan!? Då turades vi föräldrar om att baka men inte betalade vi för kaffe! (jagdricker inte heller kaffe). Sen skulle det vara träffar efter barnet är fött, på BVC det hade vi inte förra gången!

Vi har också 4 gånger. Har haft en gång hittills. Kollade på en film om förlossning. Gav inte mycket. Tyckte inte om barnmorskan som höll i det. Fick betala 5 kr för kaffe, inget till. Nästa gång är i morgon, kanske ska köpa med en vetelängd. Vet inte om jag kommer gå alla gånger. Dom har lagt det 13.30-15.30, jag måste ta ut semester dom dagarna och har jag semester vill jag passa på att njuta. Ska gå på andra gången i morgon i varje fall, hoppas få ordentlig information om förlossningen. Har inte fått någon info alls än av min barnmorska och känner inte riktigt för att sitta och plugga in allt på egen hand....
  • sarak
    moruri skrev 2013-10-16 12:41:04 följande:
    Em me: gjorde väldigt mycket knipövningar innan Ferdinand och jag tror verkligen det hjälpte jätte mycket i utdrivningsskedet. Jag hade väldigt bra kontroll över muskulaturen. Nu sista tiden har jag dock varit väldigt dålig på att göra dom. Och det märks tydligt då det är svårt att hålla tätt när jag nyser eller hostar. Riktigt jobbigt :( så har försökt börja flitigt med de igen.

Bara du hajar vilka muskler du ska använda så är nog bara att tuta och köra. De musklerna du kniper med när du är kissnödig...

Här är en till som har lite svårt att hålla tätt. Försöker komma ihåg att göra knipövningar, men det verkar hjälpa föga nu. Kommer inga mängder så funkar bra med bara trosskydd. Så ofta som jag springer på toa och kissar hinner det aldrig samlas några mängder, haha...
  • sarak
    Prins Williams Mamma skrev 2013-10-16 12:40:27 följande:
    Vad gör ni åt era sömnproblem? Jag har börjat dricka thé för att kunna slappna av och somna bättre.

Jag har accepterat att det inte går att sova riktigt gott. Bebis är helvild på nätterna och väcker mig hela tiden. I natt hade jag jordens värk i ländryggen och sammandragningar. Jag kissar minst 4 gånger per natt. Jag äter minst 2 gånger per natt. Summan är väldigt få timmars sömn varje dygn och när jag väl sover är det oroligt med mycket drömmar. Konstigt nog verkar jag fungera hyfsat bra ändå. Skulle aldrig klara denna sömnbrist innan jag blev gravid. Nu kan jag vara lite virrig och borta i huvudet, men känner mig ändå inte så trött. Brukar dock försöka vila lite mer på helgen även om jag inte kan sova. Mot slutet av arbetsveckan brukar jag bryta ihop för minsta småsak, vilket jag förmodar bottnar i en väldig trötthet.

Vad är det för te du dricker? Jag brukade dricka mycket te på kvällen förut. Nu försöker jag att dricka så lite som möjligt på kvällen för att minimera toabesöken....  
  • sarak

Usch vaknade i natt på rygg och magen var alldeles kall. Vänder mig alltid från sida till rygg när jag somnat. Men detta var första gången magen blivit sådär kall. Måste ha påverkat blodtillförseln. Känner mig orolig att det skulle kunna skada bebis. Vad tror Ni?

• sarak
    MissKaos skrev 2013-10-19 14:38:57 följande:
    Jourcentralen på fm. Herpes i örat. Ända in på brosket fanns sår och blåsor. Kan inte äta medicinen man kundet fått om man inte vore gravid. Salva och bedövningssalva blev det. Kunde inte sova inatt pga smärta. Och nu akut Magont. Går det inte över måste jsg väl ringa fl. Ska på fest ikväll såg så fram emot det. Har inte gjort ngt kul på en evighet. Vet nu inte om jag ska gå. Trött har ont och nu magen. Och låg. N
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Men stackare!! Hoppas åtminstone magontet ger sig och du orkar ta dig iväg på fest.
  • sarak
    Felinne skrev 2013-10-19 20:44:34 följande:
    Det finns ju en mindre nogräknad studie som visar att missfallsrisken ökar efter v.28 om du sover på höger sida eller på rygg men det är ganska stora glapp i den undersökningen. Tills det kommer någon bättre undersökning tycker jag nog att alla kan köra på vad som känns bäst för dem

Jo, jag  har också läst om just vänster sida. Ligger därför alltid på vänster sida när jag somnar, men vänder mig alltid till rygg när jag sover Jaja, det är väl inte mycket att göra. Än så länge är bebis väldigt pigg åtminstone! Typ helgalen
  • sarak

Vecka 35 idag!! Barnmorskebesök i morgon, spännande. Över 3 veckor sedan sist!! Mår så oförskämt bra, tipptopp form. Hoppas alla prover hos BM i morgon visar samma sak!

• sarak

Barnmorskebesöket avklarat. Bebis ligger fixerad med huvudet långt ner. Sf-mått 33. Allt ser fint ut. Jag känner mig galet energisk, lycklig och hög på livet. Har tagit semester hela dagen. Ska göra de sista inköpen till bebis. Sen ska helgen spenders till att packa bb-väska. Sambons barn åker med farmor och farfar till Spanien nästa vecka. Ska bli skönt att få vara ensamma och göra planer för förlossning och livet med bebis. Och bara få rå om varandrA.

• sarak
    MissKaos skrev 2013-10-26 22:46:02 följande:
    Slempropp ser ut som snor. Ieuuuu! Äckligt. Ok detta var väldigt väldigt lite så drt kan ju återbildas eller kladda i veckor. Men yack.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Oj, förlossning på gång? Måste vara pepperkakorna
Svar på tråden December bebis 2013