• MissKaos

December bebis 2013

Påvetas inte av rörelse vila? Låtet som det man har läst om förvärkar va?

mammatilltvå85 skrev 2013-09-29 16:41:33 följande:
    Jag är trött. Är så trött att jag börjar tro att det är nåt fel på mig på riktigt.....tog hb förra veckan på förlossningen var 121 så borde inte bero på det....ska till bm på onsdag ska prata med henne om det då. MÅSTE liksom sova en stund på dagen/em annars orkar jag inte....ändå är jag dödstrött på kvällarna. Har ingen energi till nånting...lite jobbigt faktiskt då jag har massor att göra i skolan och på helgerna orkar jag bara vila/sova typ.

Kul mamma just nu- not.

Igår hade jag vad jag tror var förvärkar, inte mina "vanliga" sd utan nåt annat som jag inte haft de andra två gångerna. Hade molande mensvärk i ryggen som gick i vågor och onda sd ca var 15:e minut under ett par timmar. sen släppte det senare på kvällen. Har haft lite mensvärk andra dagar också och mår illa i samband med den. Är det förvärkar? Känns ju som att jag borde ha koll på det då det ändå är barn nummer tre....

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tydligen är det så vid normala förvärkar.

Mina onda sdr hsr ju inte betett sig så precis.

mammatilltvå85 skrev 2013-09-29 22:11:49 följande:
    kände ingen skillnad vid rörelse/vila....

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ska testa vattengympa imorgon! Hoppas det funkar och inte ger sdr eller fogont. Wish me good luck! Ksn onte bars ligga här och äta choklsdkex och surfa.

• MissKaos

Helt vanlig vattengympa inte gravidgrej..

Felinne skrev 2013-09-30 04:27:20 följande:
    Var ska du gå någonstans? Tycker det verkar vara fullt på alla kurser i Göteborg

• MissKaos

Tänkte köpa 10kort åå kristinedal.

Hittade mammavattegympa på åby må kv. Sent och åka bil länge för mig blir det ca 45min resa enkel väg. Skulle vsra hemma kl 21.. och över 2000kr? Näää.. Vill ha råd med ullaredsresa och orkar inte åka så långt..

• MissKaos

Jag skrev att hjälp mig under resans gång till bm på fl!

Bad on akupunktur när vi kom in fick ta bort nålarna jag hade satt hemma inför resan. Blev erbjuden bad, badade. Sen lustgas dom frågade om jag ville ha. Sen eda bm rtåfade två ggr. Sen fick jag vila dom tog hinnorna och sen la dom bäckrnbottenbedövning utan att fråga '-mycket nöjd! Hadr mer ont vid mitt diskbråck och ett tredagars migrän är värre..

• MissKaos
    Repan skrev 2013-09-30 14:18:11 följande:
    Jag funderar på att försöka utan bedövning så länge som möjligt och hoppas på att det inte blir så långdraget att jag måste ha EDA eller liknande för att öht orka krysta ut bebisen - man vet ju inte innan liksom. Ska också försöka vara hemma så länge som möjligt av samma anledning, mer vilsamt hemma ju. Bada o vagga och försöka vila liksom.

TENS tänker jag använda för att orka med latensfasen hemma så länge som möjligt, spikmatta och massage och varma bad.

Sen får man ju se, har det gått jättelång tid och man verkligen måste få sova en timme liksom så är det ju dags att fundera på nästa steg. Lustgasen ska jag prova, se om jag mår illa eller inte. Men känner mig förvirrad över den eftersom det i boken står att barnet inte alls blir påverkat medan jag på annat håll läst att barnet visst blir påverkat, dåsigt typ, så vad gäller eg.?

Sterila kvaddlar kan jag ev. testa en gång, men jag gillar inte nålar så jag vet inte. Värme och massage tror jag mycket på. Jag är ganska uthållig av mig och jag brukar kunna hantera smärta som inte resulterar i en bebis väldigt bra och inte få panik eller liknande, så jag ska iaf försöka se smärtan på ett positivt sätt.

"tar det som det kommer" verkar vara min tanke om smärtlindring, efter att ha pratat med massa som fött barn på en herrans massa olika sätt, läst om alla smärtlindringsmetoder och funderat själv på hur min bild av förlossningen egentligen ser ut. 
    Jag tänkte med så: Ta det som det kommer. Omöjligt veta innan hur det blir! Och hur man själv reagerar. Och tidsfaktorn etc etc.. Jag hade inet alls tänkt mig EDA etc från början men efter två dygn hemma med värkar så var det vääädligt skönt.. Återstår att se hur det blir denna gången! På ett vis skulle jag vilja copy-pasta min förra fl den var bra på många sätt! Framförallt fick BM mig att känna mig trygg och att jag hade egen makt över vad som hände. Det var bra!
  • MissKaos
    moruri skrev 2013-09-30 15:01:35 följande:
    Innan vi åkte in körde jag på att fylla hett vatten i en petflaska som jag satt mot svanken och magen, riktigt skönt. Varierade det sen med att lägga isklaff.

Smart! Jag hade min vetevärmare som maken fick gå och värma minns jag. Den hade jag glömt! Sen hade jag en grej att jag ville stå upp. Helst lutad framåt mot något och gunga med höfterna. Kändes på ngt vis "rätt" ville inte ligga ner på FL heller helst..
  • MissKaos
    moruri skrev 2013-09-30 17:55:17 följande:
    Missk: ja stod mest upp och gungade också, iaf hemma. Var ju lite panikartat att sitta genom värkarna. På förlossningen låg jag mest och umgicks med lustgasen :p bff! Var bara där 3 timmar innan han tittade ut!

Jag var ju där 15h. Så jag han ju med att göra lite av varje. Tvinga BM att mata mig med glass, suga lustgas bada.. Hehe jag utnyttjade ALL service! Tydligen ovanligt med folk som ska äta mitt i fl..
  • MissKaos
    IdaJ skrev 2013-09-30 17:21:19 följande:
    Beviljad graviditetspenning! Underbart!!! :)

Grattis, så skönt!!

Det känns ju jättekonstigt nu ska inte jobba mer. Har märkligt mkt att göra helt plötsligt. Fattar inte det? Massor! Idag vattengympa och handla lite.  Imorgon baka bullar evt spinning. Onsdag tänkte jag ha sonen hemma, fått biobiljetter som snart går ut och vi tänket då se Flygplan och äta snabbmat.. Torsdag har jag en lunchdate sedan länge och fredag kortdag för sonen. Måste grejja lite hemma med.
    I vanlgia fall lämnar maken nu gör ju jag det. Dom måste undra på fsk..
Svar på tråden December bebis 2013