• MissKaos

December bebis 2013

Hoppas det. Är ju sjukskriven pga sdr men hsr inga restriktioner mer än ringa in för att göra ctg igen om detcgör ont o blir regelvubdet som förra veckan. Har inte haft ngn cx påverkan så det ska vara ok och ingen fara. Gick övrt länge sist och dom tippar på samma nu. +16 dgr.

Fårse kommrr det mer får jag väl ringa. Haft lite sdr som har känts innan det där trilladr ut.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Beror ju på insulintyp. Går det ibte få piller?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tydligen är det så att man ofta har samma längd på sina graviditeter. Att tvåan kommer tidigare sa dr mest är en myt.

Mitt soccker sköter sig peppar peppar. Hsr haft höga fastetillfälligt vid tex infektion. Har kollat extra på jobbet för det.

Nillis13 skrev 2013-10-01 22:46:14 följande:
    MissKaos: jo vid typ 2 diabetes är det ju vanligt att man får tabletter (har i släkten) men man får inte äta de som gravid. Då är det kost alternativt insulin. Men så fort ungen är ute så slipper jag ju detta - längtar!! Sen måste man ju fortsätta tänka på att röra sig/vad man äter eftersom man löper ökad risk att utveckla diabetes.

Jag är också sjukskriven pga mycket sdgr. Order om att vila och ta det lugnt, och tycker det är lite bättre nu när jag slagit av på tempot.

Ja du får vara vaksam, och ringa in kan man ju alltid göra :))

Varför tror de att du ska gå över igen?

• MissKaos

Nej. Bara i slutet. From v38 kanske. .

Bättre ställa in sig på övertiden så blir det kanske mindre jobbigt?

Jag har ju inte fått ngn cx påv trots sdr..

V32 låter ingrt skoj. Då är nog övertid att föredra! 10dgr före bf vore rätt perfekt om man fick välja.

Nillis13 skrev 2013-10-02 10:20:26 följande:
    MK: mina första två graviditeter var visserligen rätt lika och båda barnen föddes vid full tid. Dock kom trean i v 32, vilket det inte direkt finns nån förklaring till, så man vet ju aldrig.

Hade du mycket sdgr även m första?

Finns ju en chans att denna dyker upp tidigare!

• MissKaos

Nej det kom igång. .

Jag hade 5cm tapp när jag kom in med onda sdr var 3-5 min.. hade en lång men bra fl!

Nillis13 skrev 2013-10-02 10:54:32 följande:
    MK: visst hade du en del onda sammandragningar nu? De brukar ju göra sitt, så chansen att denna kommer tidigare borde ju vara större ;)

Håller dock med dig helt och hållet - hellre övertid än att föda prematurt igen :( fy vilken pärs det var!

Jag har inte heller nån cx påverkan (tacksam!!) ska in och mäta igen om ett par veckor.

Blev du igångsatt med första? Hur gick förlossningen? Läkarna har börjat diskutera igångsättning för mig denna grav, vilket skrämmer mig lite...

• MissKaos

Jag har en ok klänning till salu. Pop svart samet strl xs.. använd en gång. Rätt stor i strl.

Tuttiluttan skrev 2013-10-02 10:50:31 följande:
    HJÄLP!!

Nästa lördag ska jag på 10års jubileum, 10år sen jag tog studenten.

Men vad ska jag ha på mig? Inget garderoben passar längre, känner inte för att betala 5-600kr för en gravidklänning som jag bara lär använda den kvällen!

De lilla antalet gravidplagg jag har är inte direkt ngt man har på sig på en festlig tillställning!!

Det står *Errorr* i pannan på mig!! :-/

• MissKaos

Uodl tar ett par dagar. Ca tre

Irlais skrev 2013-10-02 14:45:36 följande:
    Jag var hos BM igår och passade på att fråga hur bebisen ligger. På tvären visar det sig... det hade jag anat för jag brukar känna hur det rör sig/bebisen trycker ut sig på både höger och vänster sida i magen, men jag hade hoppats ändå att den ska vända på sig snart. Men den har ju 3-4 veckor på sig innan det är något att oroa sig om! 142 i hjärtslag och låg typ på mittkurvan, från strax under förra gången. Kollegorna är förvånade, de tycker min mage är så stor redan nu... Livmodern ligger väl framåtlutad antar jag :) 

Hon ville också göra urinprov pga att jag haft sammandragningar, hon tyckte det lät normalt men för säkerhets skull. Vet någon hur snabbt man får resultaten från sånt? BM sa att hon ringer om resultaten visar något dåligt och jag har nu missat samtal från dolt nr...  Men det går väl inte på under en dag att göra analys, eller?

• MissKaos

Låter som att du gör rätt mkt! Och för mig är grav två jobbogare. Har ju ett barn som kräver sitt!

Bio med sonen idag. Flygplan. Dupermys! Han ville shoppa tilk lillebror två plyshdressar i strl 62 en blå och en röd.. jag görsökte få honom och välja en men det gick bars inte.. sötungen ville även köpa en klänning. Helt opraktisk. Men dressarna fick han välja.

siolina skrev 2013-10-02 12:35:39 följande:
    Mitt barn har vänt sig och ligger med fötterna uppåt. Man känner att sparkarna eller rörelserna blir kraftigare och kraftigare, ibland gör det nästa ont. Och när hen trycker mot kissblåsan känns det som att jg ska kissa på mig. Ligger lite över mittenkurvan i normalspannet på sf-mått, så det blir spännande att se om det är en liten bjässe där inne på tul:et om drygt två veckor.

Vecka 31 nu, och jag känner att orken börjar tryta. Känns ibland som att det enda jag hinner med är att städa och plocka här hemma. Måste bli bättre på att prioritera annat för jag blir smått deprimerad av att inte göra roliga saker ibland också. Orkar ju knappt träffa kompisar och blir en sämre och tråkigare mamma. Känns inte bra.

Jämför med när min sambo var gravid och hon jobbade heltid ända fram till förlossningen och jag jobbar knappt halvtid men gnäller ändå. Får lite dåligt samvete av det. Fast hon slapp alla hemmasysslor som jag har hand om nu plus att vi har ett barn nu som jag hämtar och lämnar och tar hand om tills hon kommer hem runt halv sex. Så det kanske inte är så att jag orkar så mycket mindre?

• MissKaos

Dumma Efell!
    Får inte ladda upp bilder. Har ju tagit kort på både magen och det storebror mkt bestämt hävdade att bebisen skulle ha. Han ville även köpa klänning då. Och en mössa, men mössan var nog för en 3 åring. Och klänningen såg ut att bli en knöl av i en overall med volanggrejs på. Annars var den söt, hade den varit en normal tunika kundejag köpt den. Beige med bruna kaniner.

• MissKaos
    Isak har valt till Lillebror. Mamma, han måste ha lika mycket som jag! Säger han. Nåja, Strl 62 och det har vi inte sånna mängder ännu.. Han ville även köpa en klänning, han har bra smak men jag är lite IckePK så fast den var väldigt fin blev det ingen..

Här kommer bilden!
Svar på tråden December bebis 2013