• MissKaos

December bebis 2013

Aimish skrev 2013-04-18 08:25:09 följande:
    Haha, ja vi kan ju alltid hoppas! Jag har kunnat gå på toa men inte direkt nåt stort A :P

Vägde mig imorse och då visade vågen ett kilo mindre så jag vart glad :D

Jag har ju lyckats gå ner 22 kg så att jag vill försöka hålla en normal och god viktuppgång med min blivande bebis.

Ska till BM på tisdag på mitt första möte då går jag in i v6. Håller verkligen tummarna för att allt ska gå bra och komma över v12 så fort som möjligt =) Vilken v är du i MissKaos?

v7 nu. På måndag är det VUL. Jag är nervös, men ser fram emot det. Vill ha måndag NU!. Kommer erätta för kollegorna sen om det ser bra ut. Tror dom sa att jag är 8+0 på måndag. Sen blir jag säkert flyttat det blir man ju alltid!

JAg gick ner en himmlamassa efter sonen och det var slitigt. Därför vill jag med hålla en normal viktuppg och slippe alla X-tra kilon efter. Några blir det ju hur man än gör men stå där med +15 efter förlossningen vill jag helst inte.

Testa att träna lite core, det sätter igång magen och är rekomenderat att göra fram till v 12. Plankan är kanon!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Fröken Ö skrev 2013-04-18 10:45:46 följande:
    Det börjar ta sig, vilken fin mage! Min mage ser ut som en ballong på kvällarna!

Jag sitter på jobbet med strechjeans som jag blivit tvungen att knäppa upp, är i v 7 (6+3). Är det fler som inte kan ha sina vanliga byxor??
    ja, mammabyxor är det enda som funkar. Ella ja, n har jag mina thaibyxor typ harem med häng i rumpan ner till knäna och resår i midjan. Det fungerar. Ananrs kan jag ha noll av mina vanliga brallor
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Aimish skrev 2013-04-18 14:16:50 följande:
    Jag är också väldigt uppblåst och svullen så jag byter om till mjukisar direkt när jag kommer hem. Insåg imorse att brösten var större/svullnare. Men jag har ett annat problem. Var precis på toa och gjorde A och tror ni det går att spola??? neeeeeeeej!! ush sån jävla otur. Ser att rörservice är här på gården de har säkert stängt av vattnet.

Åh, kunde inte låta bli att skratta åt din olycka.. Skönt att det har kommit ute, men vilket aber att inte kunna spola! Ieuu..
  • MissKaos

v7, och inte belv bilden bra...
  • MissKaos

Not my photoday!
    Jaja. Nu vet ni att vi har en stökig hall om inte annat.
    Nu, mot dagis -utvecklingssamtal med en av pedagogerna om sonen. Och jag mår illa. Måste ju ha lite focus..
  • MissKaos

JAg kommer berätta på måndagka illamåeende.om VUL ser ok ut. Skönt att slippa mörka illamåeende etc.
    Sen tänker jag att om VUL ser ok ut och ngt händer sedan så kommer jag bli sjukskriven och då kommer jagberätta varför. Kommer inte berätta för patienterna förrsen efter KUB.
    Min närmsta chef vet, sedan dag 1. JAg var ju så ledsen éfter mf så jag berättade då. Berättade, det är bra om det är ngt. Är ju ingen värdshemlis precis. Däremot behöver inte alla veta typ patienter och varenda proffesionell kontakt. Händer ngt då ooch så ska man förklara = skräck.

• MissKaos

Mår med illa nu. Sedan ngn dag. Dygnet runt, mer eller mindre. Svårt att somna pga illamåeende.Ska nog gå loss på lite primperan imorgon.

• MissKaos
    Repan skrev 2013-04-18 20:17:09 följande:
    Så resonerar vi med. Några frågade oss till och med " är det läge att gratulera ens, så tidigt som det är?" Alltså. Jag blev nästan förbannad.

När fan ska man få vara glad i livet egentligen om man ska vara ledsen när man inte har något att vara ledsen för? Bättre vara glad medan man kan och ledsen om det skulle hända något. Hålla på o dra ner på glädjen för att sorgen KANSKE kommer senare innebär ju bara att OM sorgen nu kommer senare så har man varit ledsen skitlänge istället för glad en period och ledsen en period. Vilket liv låter roligast liksom?

Vilken idiot kommentar!
    Det klart manksa vara glad.
    Jag är i läget att jag inte vill mina patienter ska veta, det kan vara väldigt känsligt att bli av med "sin" behandlare och om ngt skulle hända blir det så konstiga roller etc. Dessutom har vi totalt över 100patienter så det blir så MÅNGA att fäörklara för. Personalen hoppas jag berätta för på måndag efter VUK. Skitnervöst...
    SKÖNT när alla vet så man kan må illa ifred och springa ifrån och gå på toa utan att alla ska undra.
  • MissKaos

det ar tarmljud. mysigt att beratta!

Smulan91 skrev 2013-04-20 07:23:11 följande:
    Berättade för min mamma och syster igår, vi tre är väldigt tighta så även om jag bara är i vecka 1-2 så ville jag att dom skulle veta.

Det slutade med att alla 3 satt och grät på espresso house haha, riktigt fint :)

Bad även min sambo att lyssna på magen igår, för det känns liksom att det händer någonting där inne.

Och han sa att det hörs verkligen, "det låter som när man är under vatten och blåser ut bubblor" haha :)

Har förövrigt också riktiga magknip ibland, jobbigt. Hoppas att allt är ok.

• MissKaos

Svar på tråden December bebis 2013