• MissKaos

December bebis 2013

Gravidvattengympa. Jo finns ju här. Men det hade kostat ca 300kr/gång inkl resa för mig. Minst! Orimligt.+90 min i bil totalt..

Går nu åå vanlig det blir 90kr/gång och 10min i restid totalt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Säg till!

Repan skrev 2013-10-11 12:12:57 följande:
    Mm nä sällan ngn reser sig, stirrar skamset bort eller ner. Kul när man har svår foglossning.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Samma här.

Även mammatilltvå som jag via en annan tråd vet har åkt in till fl.

Hoppas allt är bra med dom.

FiaFunderar skrev 2013-10-11 17:45:39 följande:
    Jag tänker varje dag på hon som fick sin lille prins alldeles för tidigt! Jag undrar hur det gått...

• MissKaos

Folk är pinsamma. Ja när man ser att dom stirrar åt annay håll är det lätt stt surna till. Ävrn när man inte hjälper äldre människor med rullator tycker jag är kasst

Repan skrev 2013-10-11 12:12:57 följande:
    Mm nä sällan ngn reser sig, stirrar skamset bort eller ner. Kul när man har svår foglossning.

• MissKaos

Många.. tyvärr. Pinsamt!

Repan skrev 2013-10-11 14:43:52 följande:
    Ja fast.... vem väntar på att ngn med käpp eller rullator frågar efter sittplats? Det är iaf för mig så att man frågar "vill du sitta?" till någon som ser ut att behöva det, kryckor, gips, gravid, jättetung packning, vad som :)

• MissKaos

Ja det är lite olika. Fast jag känner ju honom varje dag.

siolina skrev 2013-10-11 20:14:27 följande:
    Har härjat som sjutton idag. Rensat och städat och sedan var min sambos kollega med familj här på en spontan middag efter jobbet. Bebisen har rört sig, men inte lika mycket som vanligt. Blir nervös direkt av det. Nu är det igång lite mer, nu när jag har satt mig ned i soffan, så det är säkert okej. Men jag tycker det är så jobbigt att oron ligger så himla nära till hands hela tiden.

Är era bebisar lugnare vissa dagar?

• MissKaos

Jag nojjar så fort det är för lugnt. Det fortdätter tills dom fyller 20 tror jag.

Kanske. Vet att nätr Isak fixerade sig så ilade det och isade som det kan göra i tänderna, fast i utgången. Srn kittlades han med händerna ganska gräsligt det killades hemskt. Knakar har jag hört att det kan göra om barnets leder med. Fittknak är nytt gör mig.

Dsgens gnäll. Ont ont i bakfog. Städat lite. Sen tror jag massagen släppte spänningar så känn det met. Antagligen bättre imorgon.

Svamp ni vet var. Anv salva etc men huuu kli..

siolina skrev 2013-10-11 20:44:42 följande:
    Jag fattar ju att det är normalt att de är olika aktiva olika dagar och den har ju varit igång då och då under dagen, men ändå. Nu känns det skönare för nu är den livligare, nu när jag varvat ned för dagen. Men ändå.

Kände som ett knak i snippan idag, tror det var bebisen som åkte ned ett snäpp. Låter det rimligt?

• MissKaos

Härlig mage

cupcakekiller skrev 2013-10-12 12:20:58 följande:
    Gick in i v.32 igår + BM besök.

SF-måttet är 32 cm, hjärtat slog runt 150 och jag har gått upp 13 kg.

Skrev jag att massagen var fantastiskt skön? Dyrt men helt helt underbart. Saknar att jobbaa x-tr som instruktör nu. Vi fick väldigt billiga beh jag gick då regelbundet på massage. Saknar. .

Vi har tagit in utemöblerna nu. Snart dax att ta in spjälisen och montera. . Jag behöver vila en stund och man o son gick ut igen för att spela basket så fint väder!

Körde långkok i går i croq pot. Värma köttgryta med några morotsslantar i är lagom nvå! och överbliven äppelpaj. Nu ligger jag i soffan och päser.
  • MissKaos

Om det är ngn tröst hade jag med mkt katastrof tänkar när vi väntade Isak. Hormonbeh i ett år. Och nu före denna grav 2mf och nsra en hormonkur och jag har nojat ändå ffa för mf.

Tror det är bra wtt skriva/prata om det. Sålänge folk är konstruktiva och lyssnar kan dey

siolina skrev 2013-10-13 10:27:15 följande:
    Tack för omtanken, det är inte prestige utan att jag vill ha kontroll...

Fast jag vet att det är helt normalt blir jag ändå lite orolig, inbillar mig att bebisen är slö (är nog mer att den inte är sjövild men det är illa nog) och att det hänger ihop och att den inte mår bra. Fast samtidigt tror jag inte ens på det själv, det är bara katastrofådran i mig.

Skulle behöva varva ned känner jag, men har inte riktigt möjlighet och jag tror det är den stressen som smittar av sig på lite allt möjligt. Mitt stora barn vaknade med feber härom natten och jag inbillade mig att det var startskottet och att hon hade cancer . För att försvara mig själv, vi har ju kämpat mycket för den här graviditeten med många behandlingar och flera missfall etc så jag tror att det har med det att göra. Undanträngda känslor sedan dess bubblar upp lite då och då. Ska ta itu med det när bebisen är ute om det håller i sig.  

• MissKaos

Kan det vara bra besrbetning.

Sonen och hans kompis leker rullan här..

Sina känslor rår man inte över. Alldrig rätt eller fel.. Dom bara är. Tycker onte du ska be om ursäkt eller skämmss över dom Däremot måste man ta ansvar för dom som du skriver bearbeta om det inte ger sig så det inte får konstiga proportioner.

MissKaos skrev 2013-10-13 12:15:31 följande:
    Om det är ngn tröst hade jag med mkt katastrof tänkar när vi väntade Isak. Hormonbeh i ett år. Och nu före denna grav 2mf och nsra en hormonkur och jag har nojat ändå ffa för mf.

Tror det är bra wtt skriva/prata om det. Sålänge folk är konstruktiva och lyssnar kan dey

Svar på tråden December bebis 2013