• Plopps80

December bebis 2013

Trodde det här var en bra grupp utan familjelivs vanliga jävla påhopp men oj så fel man hade. Ska nog gå ur hela familjeliv för här är blir man ju påhoppad för allt.

• Plopps80

Det är respektlöst att vädra sina åsikter och jämföra en abort med att döda ett barn. Och varför jag diskuterar? Jag blir förbannad rent ut sagt skapa en anti abort tråd om ni vill utrycka era åsikter. Tänk på att set förmodligen finns folk här som måste ta ett sådant beslut. Tycker ni gör fel som skriver sånt här i denna tråd.

• Plopps80
    Repan skrev 2013-04-18 20:17:09 följande:
    Så resonerar vi med. Några frågade oss till och med " är det läge att gratulera ens, så tidigt som det är?" Alltså. Jag blev nästan förbannad. När fan ska man få vara glad i livet egentligen om man ska vara ledsen när man inte har något att vara ledsen för? Bättre vara glad medan man kan och ledsen om det skulle hända något. Hålla på o dra ner på glädjen för att sorgen KANSKE kommer senare innebär ju bara att OM sorgen nu kommer senare så har man varit ledsen skitlänge istället för glad en period och ledsen en period. Vilket liv låter roligast liksom?  

Repan skrev 2013-04-18 20:17:09 följande:
    Så resonerar vi med. Några frågade oss till och med " är det läge att gratulera ens, så tidigt som det är?" Alltså. Jag blev nästan förbannad. När fan ska man få vara glad i livet egentligen om man ska vara ledsen när man inte har något att vara ledsen för? Bättre vara glad medan man kan och ledsen om det skulle hända något. Hålla på o dra ner på glädjen för att sorgen KANSKE kommer senare innebär ju bara att OM sorgen nu kommer senare så har man varit ledsen skitlänge istället för glad en period och ledsen en period. Vilket liv låter roligast liksom?  

Bra tänkt! Man måste ju tro det bästa och de flesta graviditeter går ju bra! Man väntar barn inte missfall! Man kan ju inte gräva ner sig innan det hänt något! Var sjukt nojig i början men nu känner jag på mig att det kommer gå bra! Har dock inte sagt något till dottern. Hon längtar så efter ett syskon och skulle bli väldigt ledsen om det hände något. Om allt ser bra ut vid VUL berättar vi!
  • Plopps80
    Jag jag skrev 2013-04-18 21:54:24 följande:
    Kanske lite väl "öppet" men är de nån av er som får gå på toa och göra nummer 2 (lös) väldigt ofta numera? har googlat på det och tydligen inte så ovanligt, ville nu höra med er som är ca lika långt gånget som jag (v7)

är i v 7 och är enormt dålig i magen, springer på toa flera ggr om dagen har magknip och gaser dessutom känns ju som man har magsjuka. dålig i magen och  illamående fast jag är inte så väldigt illamående ändå faktiskt
  • Plopps80
    Ellez skrev 2013-04-19 12:45:37 följande:
    Känner samma som dig plopps och är i vecka 8...

enormt jobbigt. igår vred jag mig i smärtor pga gaser i magen, hade äiti en stark kycklingrulle och magen ville inte alls vara med på det.
  • Plopps80

Seaband är toppen! Reducerar 80% av mitt illamående. Med dottern levde jag i de mellan v 7-14. Denna gång har jag bara ett lättare illamående som inte kräver åtgärder. Trodde inte man kunde må så här bra! Är väldigt trött och känner ju av illamående men jösses vilken lyx mot förra gången. Första gången jag var gravid kräktes jag så mkt att PH värdet i kroppen blev förändrat och blev "sur" i blodet. Det var en mardröm.

• Plopps80
    Jag jag skrev 2013-04-19 22:54:06 följande:
    Är PRECIS så jag har de, får ont i mina ben också efter att jag suttit på toa en evighet sen är det bara gå tillbaka dit iprincip, skit jobbigt fick åka hem från jobbet idag också.

Jag jag skrev 2013-04-19 22:54:06 följande:
    Är PRECIS så jag har de, får ont i mina ben också efter att jag suttit på toa en evighet sen är det bara gå tillbaka dit iprincip, skit jobbigt fick åka hem från jobbet idag också.

Detta brukar gå över runt v 10-12. Gjorde det sist på mig. Men förra gravven var jag stenhård i magen med enorma magsmärtor satt på dass halva nätterna och kämpade. Hemskt var det!
  • Plopps80

Ja jag förstår att det känns jobbigt. Men magen är extremt svullen. Hormoner och tarmarna slöar till sig. Man får ju mage direkt med andra barnet. Du är fin miss k.

Svar på tråden December bebis 2013