• MissKaos

December bebis 2013

Foto taget i Thailand förra vintern. Då var sonen 3. Ska ta och kopiera in ett foto på min mage nu! Den kommer noga alldrig mer bli som bilden ovan igen

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Plopp: Långdistanslöpning ca 7mil/vecka + exterm kostkoll och styrketräning på det. Det blev inte bara så..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
  • MissKaos

I jämförelse med hur jag såg ut i veckan *pekar ovan*
    Ni fattar, j-a svårt att dölja..

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-04-20 20:30:13 följande:
    Ja jag förstår att det känns jobbigt. Men magen är extremt svullen. Hormoner och tarmarna slöar till sig. Man får ju mage direkt med andra barnet. Du är fin miss k.
    Tack Börjar redan känna det som om jag vaggar runt!
    Inelg skrev 2013-04-20 20:36:09 följande:
    Repan vad jag förstått så har kroppen ett minne och vet hur och vart den ska flytta på alla organ och tarmar när man blir gravid. Så så fort man blir gravid flyttar allt sig upp för att göra plats för livmodern och därav ser man gravid ut snabbare. Vet ej om det är så att livmodern också växer snabbare?
    Jag undrar om mitt mf cykeln innan denna grav gör sitt med? Att det redan var påbörjat sas med flytt av prylar i buken. Inte konstigt man mår skumt när allt ska stuvas om därinne.

• MissKaos
    Smulan91 skrev 2013-04-20 21:06:23 följande:
    Är det någon som käkar vitaminer här? Det får man väl?
    Jag käkar Mitt val kvinna från Apoteket och omega 3. Ingen fara väl?

Käkar även levaxin, någon annan som gör det?

OMega3, vanliga ska du ABSOLUT INTE TA! Det innehåller höga halter A. Du ska äta MUM omega om du vill ta omega tillskott. A i den mängden kan skada fostert.

Mitt val Kvinna är bra.
  • MissKaos

Kolla det noga, kollade upp de5ta noga pre sonen då inmehöll de flesta omega prep saker so,m inte är ok for ett foster. Den ska vara gjord pa jättenattljus olja om ok

• MissKaos
    mammatilltvå85 skrev 2013-04-21 12:34:16 följande:

Jag har två prematurer sedan innan. De kom 3 resp 6 veckor förtidigt...."räknar" nog med att även denne lill* kommer kika ut u förtid. Jag har inte fått någon förklaring till varför mina barn kommit tidigt. har du? Jag hade dock MASSA förvärkar hela graviditeterna och tillslut orkade väl inte kroppen kämpa emot längre antar jag. Tyvärr hade varken sängläge eller bricanyl effekt på mina förvärkar=((
    JAg är själv född förtidigt, 3,5 vecka. Min morfar är född ca 1 månad tidigt och jag tror min mamma med var tidig. Min son kom ut sexton dagar efter bf! Jag trodde det var någon form av ärftlighet, men min reori sket ju sig där  och BM trodde det var nära föreståeende långt innan BF. Vet inte om det påverkade att jag blev sjuk i slutet (genmförkyld, lite febri etc) så att kroppen på ngt vis sköt upp det?
    Min mamma hade otroligt snabba förlossningar -jag tog en evig tid på mig.
    Vore kul att veta om det fanns någon vetenskaplig förklaring.
  • MissKaos

OM gravida kost, och kosttillskott -tänker på diskussionen om omega tillskott
    http://www.slv.se/upload/dokument/mat/kostrad/gravida_ammande/handledning_barnmorskor_kostrad_gravida.pdf

När jag var gravid m sonen fanns det rek att inte äta "vanliga" omega tillskott utan speceillt anpassade för gravida. Den rek är tydligt ändrad! Tror det var väldigt i sin linda då det där med omega och gravidtet öht. Då fanns det en enda studie på Shalgrenska somvisade på vikten av omega3, och att man skulle välja Mum omega som då var reducerat på A och gjort så miljögifter (tror jag det var) inte fanns med

• MissKaos

SÅ! Det blev ett vanligt UL utanpåmagen Är 7+5 och det är ett hjärta som tickar därinne. Härligt. flyttad 3 dgr åt "rätt" håll.

Svar på tråden December bebis 2013