• MissKaos

December bebis 2013

Ja vi är ju inga maskiner! Sålänge du äter bra och ökar i vikt övertid får barnet tillräckligt. En viktökning undet 6kg totalt under graviditeten kan vara skadlig för barnet som då inte får tillräckligt med näring. (Info ftån spec mödravården via ätstörningsmottagningen så ingen personlig uppfattning från mig)

Sen sägs ju 10-15kg vara lagom

siolina skrev 2013-10-27 13:44:36 följande:
    Ja, det är väl rätt normalt att det går i perioder när man tänker på det. :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ja en koll så du inte har uvi vore nog rätt!

Värkar känns.. jag lovar! Du missar dom inte. Sdr kan man ju ha i slutet och är det en uvi på g så. Luktar kisset illa? Svider det? Drick ordentligt! Stackare...

Bb väskan kan du väl packa? Det är skönt åå mgt vis att ha det gjort.

Em me skrev 2013-10-27 14:13:51 följande:
    hej alla, har inte skrivit på nån vecka nu. en liten update! under 40 dagar kvar, 34+5 idag! senaste bm mötet visade på 108 i hb, började med duroferon istället för hemofer sen gången innan och bm tyckte att de stigit alldeles för lite och höjde de till två tabletter om dagen. igår mådde jag dock illa och var helt utmattad, (så utmattad att jag glömde min väska på ett café som är stängt idag så kan inte få tillbaka den:() illlamåendet ökade på och jag blev mer spyfärdig, ringde tillslut 1177 då jag kände mig allmänt konstig samtidigt. jag har även haft en hel del sammandragningar och somna med konstig smärta på vänster sida under naveln typ, mensvärk? i morse var jag nyfiken på hur mycket sammandragningar jag egentligen har och vad som är normalt, kollade under någon timma. de vara i ca 1 min eller mer och kom ca var 10:e min. ringde förlossningen då jag inte vet vad som är normalt som bad mig ringa min bm imorgon för ett urinprov....

så idag går jag här lite ovetande om allt, typ, vad är en förvärk och vad är en sammandragning ? haha, jag har inte ont iaf men lillen är vild i magen, tror jag de så som den drar åt sig helatiden.. kom fram till att jag inte packat bbväskan än och att vi inte har hämtat babyskyddet heller, så nu är jag ju inte redo... väldigt vattniga flytningar med:S  känner mig lite orolig lixom...  

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Föresten: är di jätteorolig ring igen! Borde dom inte kolla dig då? Kan ju inte vsra bra med så mkt oro?

• MissKaos

Men tjejer! Tänk att vi med har en sån liten liten sötis i magen och hon är ju ruskigt söt! Åhhh kan man få lukta?

• MissKaos
    Catis skrev 2013-10-27 19:55:32 följande:
    Jag har svårt att förstå att det är en sån där liten goding i magen. 
    Ska bli underbart att snusa bäbis snart. Men som sagt de känns overkligt faktiskt. 
    Eller hur? Jättesvårt...
    MInns att jag tänkte Herregud! När vi skulle åka hem från BB med Isak. Får vi ta med den här fina bebisen HEM? Ska dom inte kolla oss? Inga kontroller? Hallå.. Tänk om vi gör fel? Typ. Helt surrealistiskt. Och han var ju med än dubbla Alba..
    ... längar ju ihjäl mig nu Fast denna veckan ska bebisens rum bli klart. IMorgon kommer målaren och ska slipa. Måste lägga mig nu..
  • MissKaos

FK. Kill me!

NU gick det få lägga in fp. Har inte gått innan. MEN det går bara lägga in en period. Så nu har jag lagt in 27/10 tom 9/2 med två dgr/vecka. Kommer bli kul får då ut sådär 2000kr/månad. *tjohoo* MEN det går åt minst precis i början där man gör inget då. Iaf inte jag.

Hoppas systemet fixar till sig så jag kan lägga in mer dgr sen

• MissKaos
    Nillis13 skrev 2013-10-28 12:55:27 följande:
    Mammatilltvå85: vilken underbart söt liten tjej! Stort grattis till er!

Vecka 33+4 idag, precis hemkommen från BM. Liten har fixerat sig!
    Dock har magen inte växt som önskat :( SF mått 28 och nu blir det TUL på onsdag för att se hur liten mår. Nån annan som har "planat" ut på kurvan efter att bebis har fixerat sig? Tänkte att det kke hänger ihop?

Det är ju rätt vanligt att SF måttet sjunker lite när bebisen fixerar sig.
    Hoppas ditt TUL går bra!
  • MissKaos
    Nillis13 skrev 2013-10-28 13:23:57 följande:
    MK: ja jag hoppas att det bara har att göra med att den har sjunkit ner ordentligt iom fixeringen.
    Men man kan ju inte låta bli att oroa sig lite...

Läser tillbaka att din slempropp börjat lossna? Hur går det? Låter himla tidigt! Minns att min lossnade i omgångar m barn nr 2, men det var två veckor innan förlossning!

Ja fast den kan ju återbildas. Har lite (äckelvarning) gulaaktiga flytningar nu -dock ingen halkbana i trosorna- och typ mensvärk.  Men det behöver ju inte betyda ngt alls. Är dock 34+1 idag så skulle bebis komma om 2-3veckor så gör det ju inget! Tror dock  den kommer hålla sig fast lika länge som storebror...
  • MissKaos
    Nillis13 skrev 2013-10-28 13:23:57 följande:
    MK: ja jag hoppas att det bara har att göra med att den har sjunkit ner ordentligt iom fixeringen.
    Men man kan ju inte låta bli att oroa sig lite...

Läser tillbaka att din slempropp börjat lossna? Hur går det? Låter himla tidigt! Minns att min lossnade i omgångar m barn nr 2, men det var två veckor innan förlossning!
    Hade med varit orolig!
  • MissKaos
    moruri skrev 2013-10-28 13:54:12 följande:
    Idag är jag förbannad! På allt och alla, trodde att ett besök till stoff och stil skulle hjälpa, men icke. TYp alla tyger va asfula eller såg billiga ut. Storm och regn och aset till busschaufför vill inte släppa på mig med barnvagnen. Så nu får jag vänta en halvtimme ute. Kul! Min karl tycker han gör nytta på biblioteket, det tycker inte jag tycker han kunde varit hemma och ta hand om lillen istället! Finns ingen lägenhet att söka, så hyresvärden kan ju självdö! Tittar man in i vårt sovrum nu är det riktigt kaos, finns ingenstans att ställa saker på längre. Asfattig också och månaden har inte ens börjat. Jävligt trött på att sjunga tellitubbies och krakel spektakel också!

Kyss Det kommer gå över (tror jag)

Slipper du den där Mammas lilla kråka skulle ut och åka?

Jag har gett sonen och hans kompis popkorn. På rummet. Dom bygger koja med filtar. Lär få dammsuga sen va?

.
Svar på tråden December bebis 2013