MissKaos skrev 2014-04-21 09:51:32 följande:
..men du HAR ammat det där första viktiga. Trots att du har vetst hur amningen kan ställa till det för dig! Ludde mår bra han fixar detta galant. Tänk så bra att du hade börjat ge honom gröt etc på tjuvstart. Kram!! Elsa tittar på allt vi äter. Hon fick smaka vispad grädde.. lite lite på fingret.. har nog aldrig sett någon njuta så av något gott förut. Idag fyller hon fyra månader. Min lillstump vad fort det går.
Ja jag har ammat trots att jag hela tiden mått oerhört dåligt av det fysiskt. Men nu älskar han ersättning och sover hela nätterna mellan 20-04/05 i sin säng utan att äta så inget ont som inte för nåt gott med sig
Ja tiden går fort. Ludde blir 5 mån på ons. Jösses! Han är också väldigt nyfiken på att smaka på allt. Roligt ålder men han har ju slutat sova sina maratonpass på dagen. Från 3-4 timmar i sträck på fm och 1-2 timmar på em är det 45 min hit och 30 min dit. Men å andra sidan sover han ju hela nätterna. Det ska underhållas också. Unge herrn vill delta i allt och vill inte ligga i babygym eller babysitter mer. Han ska sitta upp och vara med. Han blir tokig på golvet. Försöker verkligen åla och är nog på god väg snart men lyckas ju inte helt ännu. Sötnos. Verkar tyvärr som jag måste stanna här tills imorgon. Är yr och vimmelkantig och så fetuige (dödstrött). Men de får komma hit så jag får träffa barnen. Är så sju träff att Ludwig ska glömma vem jag är. Sin egen mamma. Men en läkare sa till mig att det krävs mkt att ett barn ska glömma sin mamma. Vill inte att vår fina kontakt ska brytas men symbiosen med amning är ju borta för evigt nu