Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

December bebis 2013

Har aldrig ens tänkt tanken att jag ska ha på mig bh när jag föder. För mig känns det helt naturligt att vara utan bh vid ett sådant tillfälle. Vill inte ha något som sitter åt på kroppen. Men tur är ju att vi alla är olika. Är så inne i mig själv när jag föder så jag tänker inte ens på att någon ser mina bröst då. Brukar annars tycka det är jobbigt med brösten då de är väldigt stora. Ett av mina stora komplex. Så när jag slutat att amma så blir det nog en bröstförminskning.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Ja tur är det att vi alla tycker olika. Jag va mest still i fl-rummet. Gick inte utanför dörren innan lillan kom ut. Hade nog också velat ha bh pp mig om jag va uppe och gick som du. Är lite avis på dig som går på spinning. Gick på det mycket innan dottern föddes. Men inte varit iväg på över 2 år nu. Längtar tills jag kan gå iväg på det igen. Så himla skönt att få ta ut sig och träna

MissKaos skrev 2013-09-20 13:26:02 följande:
    v29. Inkl den ofantligt snygga outfiten cykelskor, byxor med inbyggd blöjja och herrlinne.. *s*JAg tyckte det var bekvämt med BH. Jag ville ifs gå omkring hela tiden och då skumpade ju brösten..  Men sen nej, skönt med den på! JA tur man får göra olika :-9 Lite humor i det hela att jag osm sjusköterska ju har sett det mesta på folk och än aldrig har reagerat neg på ngns kropp. Eller jo, men det är ju inte SÅ vanligt att man kommer in så smutsig att strumbyxorna har växt fast på kroppen. Det var jobbigt att se..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Det är visst skillnad på hur många ggr man går med första och andra barnet. Det sa min bm som jag va till förra veckan. Har räknat på pappret och tror det skiljer 2-3 ggr mindre med andra barnet.

MissKaos skrev 2013-09-20 16:28:58 följande:
    Dom har ändrat så det är ingen skillnad mellan första och andra graviditeten längre. JAg frågade BM om det eftersom ajg trodde man gick mindre med andra kotten. Men icke. Det är ett jäkla skutt.. Jag var där 21/9 har tid igen nästa vecka. Onsdag. Vad är det då? *minnesförlust*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Vad olika vi upplever. Var där i onsdags med och tyckte det va bra utbud på både kläder och babyavdelning. Beror nog på vad man föreställt sig? Fanns mycket bra saker, men va bara lite få saker jag behövde då vi redan har det mesta sedan innan. Sedan på mamma-avdelningen så var det inte jättemycket kläder att välja mellan. Men har aldrig varit på någon affär som har något bra utbud iaf. Hittade både amningströja och fina gravidtröjor till billigt pris.

Ireth81 skrev 2013-09-22 19:56:05 följande:
    Jag tyckte inte heller, men jag var där i onsdags men tyckte de hade mer till "äldre" barn än till bebisar men däremot så ska de ha gjort ändringen nu ngn dag efter jag var där.. Tyckte även det var utplockat på baby avd

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Är unisex tycker jag. Min dotter har mycket kläder med blått inslag då det är hennes "färg". Men min man tycker vi ska klä henne i typiska tjejkläder för han vill att det ska synas att hon är tjej. Då får han köpa det han tycker och jag köper det jag tycker. Även om hon har tjejiga kläder på sig så frågar många: vad heter han? Då svarar vi glatt: hon heter Freja då ursäktar de sig lite för att de frågat.

MissKaos skrev 2013-09-23 12:52:21 följande:
    Med risk att starta en diskussion.. Men blir lite nyfiken Men ser ni detta som pojk el flick?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Bra förklaring!

Felinne skrev 2013-09-23 13:53:10 följande:
    Jag tror att problemet egentligen är mer komplicerat än vad vi någonsin kommer kunna resonera oss fram till i den här tråden och det är väl kanske inte heller rätt forum för det men om jag ska våga mig på en förklaring skulle jag svara följande: Jag tror dels att det handlar om att samhället är uppbyggt så att det är viktigt för människor att kategorisera saker, djur och människor i olika fack. Detta bottnar säkert delvis i att det skulle kunna vara enklare att se mönster och strukturer på det sättet. Vi är helt enkelt så matade med detta synsätt att många säkert inte ser denna kategorisering utan tänker att det är något helt naturligt. Det kan alltså helt enkelt handla om en förenkling för att komma ihåg saker, djur och människor lättare. Och det "ursäktas" enkelt med att personer tycker att det är fint med blommiga klänningar till flickor eller att det är tufft med t-shirtar med vapen/våldsamma tryck på till pojkar. Dels tror jag också att det hänger ihop med att det är viktigt att klä sina barn normativt för att annars kanske de (gud bevars) börjar avvika från normen. T.ex: små pojkar kanske växer upp och blir bögar av att ha klänning eller leka med dockor. Som om ens sexuella läggning var något som styrdes av ens kläder eller ens intressen. En ganska idiotisk idé men så är det också något vi har matats med sedans kristendomens inträde i historien. Tack och lov är det ju något som börjar ändras, men det går lite för långsamt i alla fall i min mening. Att det av många ses som ?sämre? att klä killar i ?tjejkläder? än tjejer i ?killkläder? tror jag bottnar i att kvinnor har lägre status i det patriarkala samhälle vi lever i idag. Oj, vilket spretigt svar. Förstod ni något alls eller var det för rörigt? (Jag kan bli lite väl engagerad i saker och ting ibland och då känner jag något ohämmat behov av att ordbajsa. Förlåt för det. )

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Tittade efter gravid jackor men kunde inte se några. Hade gärna köpt enbi sådana fall. Så får bli det extra stora vinterjackan i år för min del.

MissKaos skrev 2013-09-23 10:29:05 följande:
    Då blir det vita bodys Det är ju fint, men inte bara.. Kollade deras blogg nu ser utom om dom har fått in en del. Men det är inte så himmla könsneutralt precis! Om det blir Ullared ska jag kolla på flick, ser ut som om dom har lagt en helvit laban onepice där och en svart på pojk. Svart vill inte jag ha på min bebis men gärna en vit..
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-23 07:32:55 följande:
    Vad olika vi upplever. Var där i onsdags med och tyckte det va bra utbud på både kläder och babyavdelning. Beror nog på vad man föreställt sig? Fanns mycket bra saker, men va bara lite få saker jag behövde då vi redan har det mesta sedan innan. Sedan på mamma-avdelningen så var det inte jättemycket kläder att välja mellan. Men har aldrig varit på någon affär som har något bra utbud iaf. Hittade både amningströja och fina gravidtröjor till billigt pris.
    Fanns det några jackor för Preggofanter? Det är det enda jag behöver! Kommer kolla efter en stor parkas eller ngt annars. Gärna en som går knäppa runt mig och sjalad bebis sen... Dom hade noll byxor när jag var där, men lite toppar fanns. Inte så "roliga" men bra bas..  Amninggströjja hoppas jag dom har kortärmad till mig.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jag har redan en stor vinterjacka som jag använde när jag väntade dottern förra året som tur är. Hon är född i april 2012. Men hade varit skönt med en fin gravidjacka. Men lägger inte ut massa pengar på det nu när jag ändå har en stor jacka.

MissKaos skrev 2013-09-23 19:44:00 följande:
    Ja jag vägrar köpa en för en massa pengar.. Och Mamalicous, var inne och kollade jag såg ut som kapten Kirk i deras. NO WAY! Fryser hellre... Har en dunväst somajg får på mig och köpte n förstor fleece i ullared. Så det har jag tills vi åker dit så får det bli en stor jacka. Kanske kan hitta ngt på herr?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Så mysigt min far runt väldigt mycket tycker jag nu. Helst så sparkas det på kissblåsan. Är lagom skoj måste nog äta tacos någon dag jag med då det va längesen jag åt det.

FiaFunderar skrev 2013-09-24 20:58:07 följande:
    Jag och bebisen har mystisdag i soffan. Ätit taco och en liten kexchoklad :) Hon sparkar och far runt i magen som alla kvällar :) <3

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Tjoho vad härligt njut nu för fullt av livet i magen ♥

Tuttiluttan skrev 2013-10-01 16:15:01 följande:
    Dagen blir bara bättre! Bra värden på glukosbelastningen, bebis hjärta ticka fint, bra blodtryck, magen växer fint! Bara järn värdet som sjunkit en aning! O så nu pricken över i:et beviljad graviditetspenning!! Today is a good day

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013