• MissKaos

December bebis 2013

Förstaförsökaren26 skrev 2013-05-01 18:58:23 följande:
    Usch stackare!! Hoppas att morgondagen blir mkt bättre!!! Jag har en undran till er damer, ska göra paj å tänkte göra en med kräftstjärtar och kallrökt lax. Nu är min fråga får man äta kallrökt lax?!

Om den har varit upphettad i en paj går det bra, eller om du fryser den i tre dagar.
    Jag gjorde paj med spenat, rökt lax, oliver, lök mm mm idag. Jädrans vad gott! Sugen på fisk.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Inelg skrev 2013-05-01 20:44:57 följande:
    Plopps. Min ända förklaring är att kroppen jobbar på högvarv plus ökad kroppstemp vid grav. Man har typ feber och då fryser man ju när tempen är hög.
    Jag är extremt känslig för feber och blir lätt dålig redan runt 38 grader när jag är sjuk. Kanske därför jag mår dåligt nu när jag ligger runt 37,7-37,9
    Oj.
    Jag mår katastrof runt 37,5. 38. då är jag helt utslagen!
    Min normaltemp är mellan 36,3-36,6 ungefär.
    Min temp har inte stigit nämnvärt nu har jag ca 36,5. Fast jag har haft svettningar och fross ändå..

LÄGGDAX! Efter en aktiv dag är jag helt slut!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-05-01 20:57:50 följande:
    Tack snälla för alla svar! Köpte lite lax men får se om jag vågar att äta den :S är så nojig av mig redan, vill inte skada lillen på något sätt! Hoppas att ni alla hade en bra 1maj! Nu är det dags att sova ZzZzZzzzz

Tillagad behöver du inte vara det minsta orolig. I en paj, in i ugnen. 20-30 min är allt utom den goda smaken dött.. Om det fanns ngt där
  • MissKaos

Cravings på allt du har avsmak för ..

Plopps80 skrev 2013-05-02 12:00:57 följande:
    Vad har ni fått avsmak för? Vad har ni för crawings?

Avsmak för:

senap, kladdkaka, vitlök, kaffe, coca cola, pizza, mc donald, oboy

Crawings:

Gott gräddat med skinkost

Havrefras med frystorkade jordgubbar och iskall mjölk 

Baguetter lite frasiga med ost och skinka

äpplecider utan alkohol 

• MissKaos

Är fetaost ok att äta? Har inte koll nyss lärtmig gilla det. Hoppas, vi ska till Grekland i sommar.

Buzan skrev 2013-05-02 12:34:29 följande:
    Jag har fått cravings på fräscha sallader med goda tillbehör såsom feta, mozzarella, mini plommontomater m.m. Samt frukter och annat fräsch och kallt! :)

• MissKaos
    Inelg skrev 2013-05-02 21:08:44 följande:
    Har haft världens jobbigaste dag men som ändå slutade bra.

Vad jag vet är jag i v 7+6! Men icke.

För att göra en långdragen historia kort:

11:00: VUL hos min gyn visade inget/mkt litet foster men "eventuella" hjärtslag men som var alldeles för långsamma. Jag blev helt knäckt att såg hela historien med MA upprepa sig. Hinnsäcken mätte 7+5 men inte foster.
    Min gyn ville ha en second opinion så vi åkte till gynakuten och har suttit där och väntat en hel dag.
    När vi väl kommer in hittar hon ett pickande hjärta! Ca 50 slag/minut.
    Hjärtat slår långsamt och fostret är endast 5mm stort. Hon säger att allt ser jätte fint ut och att jag är i v 6+0.
    Dvs att jag blev tillbakaflyttad nästan 2v. !!!??!???
    Det stämmer inte och jag har svårt att smälta det hela. Jag vet när jag hade ÄL osv.. Hon säger att det här händer hela tiden och att det inte betyder något att man blir tillbakaflyttad utan normala graviditeter och bebisar kommer ut av det hela ändå.
    Att jag bara får acceptera det ta in det och njuta av att hjärtat slår

Jag är fortfarande chockad och har svårt att ta in det just för att det inte stämmer i mitt huvud :/.
    Men ett hjärta slår iaf så jag får försöka släppa det och vara glad.

Vi ska tillbaka om 2v igen för uppföljning.

Ägget kan fästa och sedan sitta fast och vila sig innan ngt börjar utvecklas läste jag någonstanns som förklaring till att det blir sådär.
  • MissKaos

Mycket tankar ja. Noll tillgång till barnvakt. Vaknätter, orka med stora killen etc etc.

Just det. Torkade jordgubbar är goda i choklad med

• MissKaos

Dålig dag idåg. Mår konstigt på ngt vis. INte riktig halsbränna, inte riktigt illamåeende. Blä! Ätit massor ett skumt sug som inte riktigt är hunger. Är eg bara sugen på tunnbröd med smör och ost. Maken har köpt hem lax till middag, det brukar jag gilla. Idag känns det bar IEUUU ge mig tunnbröd med smör och ost och kanske yoggi med hallon och blåbär i.

• MissKaos

Testar sommarkläder, hittade en blus jag köpte i Thailand i vintras. Fungerar nog nu med. Byxorna hittade jag på en begbutik för 40kr. Nå, det var nu magen jag skulle visa er!
    9+3.
    Och magen är nu sådär "gravidhård" längst ner ovanför blygbenet precis när jag böjjer mig fram. Detta är ju min 4:e grav även om 2 har slutat i mf så misstänker jag att kroppen på ngt vis ahr "lärt sig" att bygga mage snabbt?
  • MissKaos

Den andra klänningen som verkar som om den kommer fungera. Uppochner och med samma gröna strumpor som en liten tjusig accessoar sådär.
Svar på tråden December bebis 2013