• IdaJ

December bebis 2013

Någon som vet hur det blir med barnbidraget för oss som fick våra små i December? Kommer det i Januari eller? :)

• IdaJ
    Fjonkis skrev 2014-01-07 02:23:00 följande:

Min sambo har också vart hemma en hel månad och ska jobba första dagen imorgon. Känns bra men ändå jättetråkigt. Vi har delat på allt och jag har mest suttit i soffan och han har fixat mat, handlat, och gett mig fjärrkontrollen när den legat utom räckhåll;) Nils är en snäll bebis men sambon jobbar kväll och om Nils är gnällig så är det just på kvällen. Men vi kommer väl in i dom rutinerna och den vardagen ganska snabbt hoppas jag. Hoppas det går bra för er imorgon:)
    Ja man kan ju inte säga annat än att man har blivit bortskämd med allt sambon har gjort ;) Haha. Jag är mest pirrig över promenaderna med våran hund.

Men allt kommer man väl in i efter ett litet tag.
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2014-01-08 18:51:44 följande:

Tror inte det är kryddan utan råa löken. Svårt för magrn att processa. Santa marias är inte så stark

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ted fick också jätteont i magen när jag hade käkat rå lök. Aldrig mer!! :P Man lär sig vad man ska äta och inte äta.
  • IdaJ
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-09 08:21:27 följande:

Har någon nåt tips på hur man får sin bebis att sova i sin säng?! På dagarna kan hon ligga i sitt babynest själv men totalvägrar på nätterna då duger bara jag. Är mysigt men inte hållbart!

Våran lille sover i egen säng hela nätterna, men har en kompis som hade problem med det. Hon sov med en snutte till bebisen så att den luktade henne och sprutade även bröstmjölk på den. Sen när bebisen sov med den så sov den i egen säng. Kanske räcker med att känna din lukt bara? :)
  • IdaJ
    moruri skrev 2014-01-09 14:28:12 följande:

Lillfisen nybadad, 3 veckor och 4 dagar! phpDDi9Zt20105.jpg

Så fin!! :)
  • IdaJ
    FiaFunderar skrev 2014-01-09 18:58:55 följande:

Här är mina guldklimpar <3 smile1.gifphpnISTqP28222.jpg

Så söta! :)
  • IdaJ
    Felinne skrev 2014-01-11 10:04:56 följande:

Förlåt men jag måste få klaga lite. Mår så jävla dåligt just nu. Min lille kille vill inte längre ta bröstet. Inte ens med amningsnapp. Vi är tvungna att koppmata honom varannan timme eftersom han bara minskar i vikt. Och även när vi är snabba tar det minst 30min att fixa klart allt plus byta minst en blöja. Det gör att vi max får sova 1,5h mellan varje matning.Jag bara gråter. Sitter och pumpar och ser ju att stressen har påverkat mjölkproduktionen eftersom jag bara får ut hälften så mycket nu som för två dagar sedan. Min kropp är trasig. Varje toalettbesök är en kamp när ens ringmuskel är av. Och min man håller på att bryta ihop eftersom han måste ta hand om en fru i upplösningstillstånd, en gråtande bebis och allt annat som rör mat, tvätt, inköp osv.

Fy fan. Lite mer rosa fluffiga moln hade inte skadat.

Usch vad jobbigt det låter!! Ska ni inte börja med ersättning istället då? Jag hade också problem med min amning, han vägrade ta bröstet och blev bara arg och sen hade jag alldeles för lite mjölk för att få honom mätt. Nu har jag accepterat att jag inte kan mätta honom med amning, hur tråkigt det än är. Men efter att vi började med ersättning så ser jag ju att han mår mycket bättre! Han sover hela nätterna och är en väldigt nöjd kille. Nu får han ligga vid bröstet för att snutta mest.

Hoppas att det löser sig för er! Måste vara ett helvete att inte få någon sömn!
  • IdaJ
    moruri skrev 2014-01-11 15:24:05 följande:

Tror de ska vara ok med kondom!

Ni som flaskmatar, hur mycket och hur ofta äter era små ungefär?

Det går mellan 3 och 4 timmar, längre på natten :)
  • IdaJ
    moruri skrev 2014-01-11 16:36:26 följande:

Hur mycket brukar han äta?

Min lillkille käkar tyyp bara från flaskan nu. Mellan 60-90ml var tredje fjärde timme typ.. 4 veckor imorggon

Han äter ca 100-120 ml varje gång :) ibland somnar han ifrån det, men vi gör alltid 120 så att han kan äta det om han vill :)
Svar på tråden December bebis 2013